"БМФ Порт Бургас" обяви поръчки за над 300 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"БМФ Порт Бургас" обяви поръчки за над 300 млн. лв.

Приходите на "БМФ Порт Бургас" за 2018 г. са над 300 млн. лв., като това направи компанията лидер във водния транспорт

"БМФ Порт Бургас" обяви поръчки за над 300 млн. лв.

Проектите са с европейско финансиране и ще разширят капацитета на пристанището на Кирил Домусчиев

Калина Горанова
12799 прочитания

Приходите на "БМФ Порт Бургас" за 2018 г. са над 300 млн. лв., като това направи компанията лидер във водния транспорт

© Надежда Чипева


Пристанището на братята Кирил и Георги Домусчиеви в Бургас ще бъде разширено с над 300 млн. лв. европейски средства по "Механизма за свързана Европа". Предвижда се доизграждане на кейовите стени, което ще увеличи капацитета на двата терминала на пристанището и ще позволи да влизат по големи кораби, като проектът включва и доизграждане на жп ифраструктура и подобряване на връзките с жп мрежата.

Търговете за целта са обявени на 23 декември от концесионера на пристанището - фирмата на Домусчиеви "БМФ Порт Бургас". Документите за тях обаче са публикувани в регистъра на обществените поръчки на 27 декември.

Какво се планира

Поръчките са две. По-голямата, с обща индикативна стойност 261 млн. лв. без ДДС, е насочена към терминал "Бургас Запад" (за контейнери). Тя е разделена на два лота: за изграждане на кейови стени за корабни места 27 и 28 за 192 млн. лв. и съответно лот 2 за кейови стени за корабни места 25А и 26 с индикативна стойност на рамковото споразумение 69 млн. лв. без ДДС. Така ще бъдат създадени 4 нови корабни места с обща дължина 810 метра за кораби с до 15.5 метра газене.

Другата поръчка е за изграждане на кейова стена за корабно място 33 на терминал "Бургас-изток 2" (за насипни товари) и е за 61 млн. лв. без ДДС. Доизграждането на съществуващата кейова стена ще удължи корабното място, като е предвидено и драгиране на оперативната акватория и зоната за маневриране, както и изграждане на настилка и съоръжения, включително и жп коловоз. Преди време беше обяснено от компанията, че това ще позволи обособяването на площадка за обработка и съхранение на генерални товари и контейнери. Целта е да могат да се обработват кораби с газене до 14.6 метра и 120 хил. тона.

При по-малкия проект възложителят съобщава, че освен средства по Механизма за свързана Европа ще използва и собствени, и заемни. Изискването към кандидатите и по двете поръчки е през последните 5 години да са извършили поне 3 обекта за строителство идентично или сходно с предмета на поръчката.

Развитието на морския бизнес

Братята Кирил и Георги Домусчиева влязоха във водния сектор преди десетина години, като през 2008 г. 70% от Параходство "Български морски флот" бяха приватизирани от "Кей Джи маритайм шипинг" на холдинга им "Адванс пропъртис".

През флота и дружеството "БМФ Порт Бургас" станаха концесионери на пристанище Бургас и от 2012 и 2013 г. оперират съответно терминалите за насипни товари "Бургас-изток - 2" и за контейнери "Бургас-запад". Приходите на "БМФ Порт Бургас" за 2018 г. са над 300 млн. лв., като това направи компанията лидер във водния транспорт, а печалбата - близо 110 млн. лв. Общата сума на инвестираните средства от 2012 г. до момента е над 130 млн. евро.

Пристанището на братята Кирил и Георги Домусчиеви в Бургас ще бъде разширено с над 300 млн. лв. европейски средства по "Механизма за свързана Европа". Предвижда се доизграждане на кейовите стени, което ще увеличи капацитета на двата терминала на пристанището и ще позволи да влизат по големи кораби, като проектът включва и доизграждане на жп ифраструктура и подобряване на връзките с жп мрежата.

Търговете за целта са обявени на 23 декември от концесионера на пристанището - фирмата на Домусчиеви "БМФ Порт Бургас". Документите за тях обаче са публикувани в регистъра на обществените поръчки на 27 декември.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    abdulhazred avatar :-|
    abdulhazred

    Сладка работа

  • 2
    ias21554266 avatar :-|
    Darulio

    Браво, похвално! А ще им останат ли 50 млн. лв., за да платят за неизпълнения приватизационен договор и нарязаните за скрап кораби?

  • 3
    azs41314323 avatar :-|
    azs41314323

    С европари бе финансиран и новият му завод в Пещера ,или по точно 320 млн лева. Сега още едни към 300. Но иначе не е олигарх и няма нищо общо с Боко.

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#3] от "azs41314323":

    И в това какво лошо има? С европари се финансират множество български малки, средни и големи предприятия. Бих се радвал да имаше повече фирми, които да развиват производство тук чрез европроекти.

    Домусчиеви са наглеци и олигарси, но това не трябва да се бърка с развитието на икономиката в България. Освен това те са много по-ситуационни сподръжници от други постоянни икономически кръгове. Всеки цент европари, вложен за производство в България (особено за износ) е повод за щастие.

  • 5
    peni_nikol.53. avatar :-|
    Peni Nikol

    Пари при пари отиват, европейските също.

  • 6
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel

    До коментар [#4] от "Георги Георгиев

    Говориш по принцип човече неща, които нямат нищо общо с България. Моята фирма съществува от 1995г. Всяка година си е плащала данъците и дълги години плащаше по-висок данък печалба от Лукойл и Мултигруп взети заедно! Всяка стотинка е изкарана с много труд и въпреки държавата. Всяка инвестиция е направена със собствени средства и изплатена. Въпреки това не са ни давали нити лев от държавата или от общината. Нямаме нито обществена поръчка нито европроект. В това положение са болшинството малки фирми. Да не говорим, че Гербавите вкараха изискване в единствената програма, която дава пари за малки фирми, проекта да е поне със 100 000 лв съфинансиране от държавата като това означава минимум 180-200 000 лв.. обща стойност на проекта и ако чиновниците от министерството не ти признаят извършен разход и решат да не ти платят, това означава ФАЛИТ !!! Така повярваха и фалираха хиляди малки фирми. Ние работим само на пазара и квото изкараме от там итвестираме и се храним. Колата ми втора употреба купена през 2000г., не съм ходил на екскурзия в чужбина, Имам 1 отпуска през лятото от петък и понеделник! То все още съм жив. В последните 10-15 години нещата се влошиха. Едни фирми на мафията получиха непотени пари и започнаха да се опитват да заграбват бизнесите на малките фирми. Работят на загуба и така фалират фирма след фирма. Те постоянно получават европари и обществени поръчки, а накрая се оказва, че имат огромни задължения, но са си продали фирмите на безимотен циганин. Но изведнъж са станали огромен частен монополист и ни вдигат за пореден път цените. Другите дето взимат европарите предназначени за догонване на западните фирме, са западните чуждестранни инвестиции, които се случват в България. Ако ти на това му викаш няма лошо, то аз имим желание вече да произвеждам Калашници! Защото тези огромни инвестиции, които се случиха по нашето море и планини, няма как да си върнат вложените пари с тези мижави сезони от по 2-3 месеца. Те всички се случиха с крадени от държавата пари.

  • 7
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel

    Ти човече да си чувал нещо за първия милион на Кирил и Георги Домусчиеви? Да си им чувал имената преди Бойко Борисов да дойде на власт? България има периоди, в които са изниквали от нищито необеснимо богати и печеливши олигарси. И те винаги са до властта. Само по времето на Иван Костов такъв олигофрен не се появи, а всички се обединиха да го свалят от власт! ЗАЩО ЛИ?

  • 8
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    До коментар [#7] от "proizvoditel":

    По времето на Иван Костов се раздадоха за жълти стотинки почти всички заводи от соц-а. И май наистина никой не стана милиардер.. просто щото бяха некадърници тия дето взеха заводите и ги фалираха и продадоха за старо желязо. Отделно имаше един ресторантьор дето всъщност дръпна здраво.

    Иван Костов и другите седесари с по две леви ръце разрушиха държавата. Където пипнаха трева не никне и сега... а те навсякъде пипнаха. Даже и в съдебната система.

    Иначе за другото сте прав.


  • 9
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel

    До коментар [#8] от "mickmick":

    А вие спомняте ли си в какво състояние бяха тия заводи от соца. На входа и на изхода им мафията беше поставила фирми на Мултигруп, които обезкостиха тези предприятия. Печатаха се пари и им раздаваха заеми които отново отиваха в джобовете на мафията. Така тези заводи се оказаха с дългове много по-големи от стойността на активите им. Мафията направи и друго. Чрез апортиране на ценни активи в съвместни с мафията предприятия открадна златни активи на фирмите. Така например при приватизацията на "Златни пясъци"АД се оказа, че в дружеството от доскорошните 104 хотела, дискотеки и ресторанти... са останали само 4 хотела на задна линия.. Да не говорим, че приватизацията на работещите държавни предприятия я направи Жан Виденов, чрез масовата приватизация, която стартира през 1996г. Боновата ми книжка още е у мен. Играх за Камчия, Пампорово, днешното царство на ТИМ - Вамо"АД - Варна и т.н. Предприятията, които бяха затънали здраво ги разделиха в 2 списъка: първия беше от стратегически предприятия които не бива да фалират и втория от предприятия, които ако не бъдат продадени до 30.07.1999г. да бъдат ликвидирани. Дори Кремиковци, което Костов даде за 1 долар, с уговорката да върне заемите си, успя да върне почти всичко - а това беше над 1 милиард долара дългове основно към държавата. При продажбата на активите му след десетина години, въпреки купените 2 нови завода в чужбина и пуснатите нови линии, синдика взема за всички активи на комбината 315 милиона лева. Върви се извини на Иван Костов и му поискай прошка за обидите и наглите лъжи, които повтаряш.

  • 10
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel



    Държавен вестник, брой 68 от 9.VIII 1996г.,
    ЗАКОН ЗА ФИНАНСОВО ОЗДРАВЯВАНЕ НА ДЪРЖАВНИ ПРЕДПРИЯТИЯ

    ЗАКОН ЗА ФИНАНСОВО ОЗДРАВЯВАНЕ НА ДЪРЖАВНИ ПРЕДПРИЯТИЯ
    Обн. ДВ. бр.68 от 9 Август 1996г., изм. ДВ. бр.155 от 29 Декември 1998г.
    Изтекъл срок на действие - действа до 30.06.1999 г.

    Чл. 2. Предприятията по чл. 1 ЗФОДП се разделят на две категории в зависимост от значението им за националната икономика:
    1. предприятия с определящо значение за националната икономика - приложение № 1;
    2. други предприятия - приложение № 2.
    Група А
    Предприятия с определящо значение за националната икономика
    Група Б
    Други предприятия

    Ето ти човече и един адрес от Капитал за да схванеш проблема:
    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/1996/08/19/1015130_firmite_za_izolaciia_predavat_ozdravitelni_programi_do/

    Фирмите за изолация предават оздравителни програми до октомври 19 авг 1996

    Правителството на Иван Костов, е назначено с Решение на 38 Народното събрание от 21 май 1997 г. Добре е да сме коректни, да проверяваме и да мислим, а не прости папагали.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK