Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 2 яну 2020, 15:46, 3400 прочитания

Големите неизвестни около бягството на Карлос Гон

Бившият главен изпълнителен директор на Nissan и Renault избяга от Япония малко преди началото на съдебния процес срещу него

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В последните дни от предходната година, месеци преди началото на процеса срещу него, отстраненият главен изпълнителен директор на Nissan Карлос Гон избяга от Япония. Във вторник чрез кратко писмено изявление бившият ръководител на групата потвърди, че е в Ливан, бягайки от "несправедливостта на японското правосъдие и политическо преследване". Той заяви, че "вече няма да бъде заложник на японската правосъдна система, която дискриминира и не гарантира основните права на човека", както и че сега "най-накрая ще може да общува свободно с медиите".

Действията му са безпрецедентно нарушение на строгите условия за гаранция и се случиха, докато той беше под наблюдение от полицията, прокуратурата и частни детективи. Бягството повдига редица въпроси – от това кой е съдействал за осъществяването му до неясното бъдеще на наближаващия процес. Ключов в ситуацията е фактът, че Ливан няма договор за екстрадиция с Япония.



Ливански служител потвърди съобщение на местните медии, че Гон е влязъл в страната с френски паспорт. Местната дирекция за сигурност заяви, че няма причина да води съдебни производства срещу него. Френските власти все още не са коментирали официално казуса. Междувременно по-рано днес стана ясно, че турските власти са задържали седем души, включително четирима пилоти във връзка с бягството. Говорител на полицията в Истанбул коментира пред Reuters, че Гон е преминал през града на път за Ливан. По-рано бе съобщено, че той е бил изведен от малко японско летище в сандък за музикални инструмент, а след това е бил транспортиран в Ливан от Турция с частен бизнес самолет.

Множество въпросителни

Бившият шеф на Nissan е влязъл в Ливан, използвайки френски паспорт. Главният японски адвокат на Карлос Гон Джуничиро Хиронака каза, че е "озадачен" от новината за бягството на клиента му, като твърди, че не е контактувал с него след заминаването му. Екипът на адвоката твърди, че все още притежава паспортите на бившия ръководител на автомобилния алианс Renault Nissan. Междувременно японски съд нареди да бъде конфискувана съдебната гаранция от 1.5 млрд. йени (3.8 млн. долара), внесена от Гон след поставянето му под домашен арест през април.



Бившият авто магнат беше арестуван през ноември 2018 г., и прекара повече от 100 дни в ареста. Оттогава е в Токио, в очакване на съдебен процес по обвинения във финансови измами, който трябваше да започне през тази година. Бившият главен изпълнителен директор отрича всички обвинения срещу него, като твърди, че висшите ръководители на Nissan, прокурорите и правителствените служители са организирали заговор заради опасения, че той ще принуди японския автомобилен производител да се слее изцяло с Renault. Ако Гон не се върне в Япония, отговорен пред съда ще останат единствено Nissan и бившият представител на компанията Грег Кели, срещу когото също има повдигнати обвинения. Японският производител на автомобили е обвинен във фалшифициране на заплатата на бившия си ръководител, а Кели, който също отрича обвиненията, е смятан за съучастник на Гон.

Последствията

Междувременно скандалите около Гон се отразиха особено неблагоприятно на Nissan и Renault - двете компании са най-слабо представилите се от големите автомобилни производители през 2019 г. според индекса на Bloomberg World Auto Manufacturers. В рамките на миналата година акциите на френската компания са поевтинели с 23%, а тези на японската - с 28%. Третият партньор в алианса - Mitsubishi, също се представя зле през годината - акциите на групата поевтиняха с 24%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12516 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1926 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българската ScaleFocus инвестира 45 млн. евро в развоен център в Северна Македония

Инвестицията ще бъде в рамките на пет години, а офисът ще е с капацитет 300 души

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10