Време за железница
Интермодалните превози между Пловдив и Турция на "ПИМК рейл" донесоха ръст от 270%. Компанията планира и влакове за Европа


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Визитка
Компания: "ПИМК рейл"Създадена: 2015 г.
Собственик: ПИМК
Управител: Калина Кискинова

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
А още по-хубавото е, че частните компании ще провеждат истински състезателни поръчки за транспортния състав.
Това можеше да се случи и при "Товарни превози", ако ги бяха приватизирали навреме. Можеше и да се спасят от фалити някои ремонтни заводи... Сега частниците ще им вземат бизнеса, без да платят и стотинка на държавата.
И още нещо - пожелавам на ПИМК да стане истински глобална компания. Със стратегическото си мисляне и притоплянето на една добра идея лесно могат да разгърнат ЖП бизнес из цяла Югоизточна и Централна Европа, превръщайки България в транспортен хъб.
Успехите на ПИМК биха били успехи на цялата българска индустрия. Дано се стигне до още интермодални терминали из България и много по-широк подвижен състав! Сегашния терминал в Пловдив доказа, че в идеята има много хляб и може да се развие на национално ниво без проблем.
Като допълнителна добавена стойност - регионални интермодални хъбове могат да раздвижат икономиката на позаспали ЖП възли от миналия век.
През тази година трябва да заработи и терминала във Драгоман!Говори се,че ПИМК ще поемат и неговото управление!
До коментар [#4] от "vincenzo76":
Много добре звучи. Лошо е, че много други подобни терминали са само планирани, но с години няма никакъв прогрес.
Има плановеи възможност за подобни терминали в Русе, Варна, Добрич, София. Отделно може да се стимулира производството на Север чрез терминал в Мездра или Горна Оряховица. Потенциал - бол. И пари има! Даже далавери могат да се правят покрай строителството. Не знам защо си пропиляваме времето и пасуваме при тези огромни възможности...
Тук стои въпроса кога ПИМК ще се листне на борсата?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.