🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Време за железница

Интермодалните превози между Пловдив и Турция на "ПИМК рейл" донесоха ръст от 270%. Компанията планира и влакове за Европа

Броят на локомотивите на "ПИМК рейл" вече е девет, като през лятото на 2019 г. беше пуснат и първият умен локомотив Smarton на Siemens. Следващото лято те ще са 11, а до края на 2020 г. може да станат и 13
Броят на локомотивите на "ПИМК рейл" вече е девет, като през лятото на 2019 г. беше пуснат и първият умен локомотив Smarton на Siemens. Следващото лято те ще са 11, а до края на 2020 г. може да станат и 13
Броят на локомотивите на "ПИМК рейл" вече е девет, като през лятото на 2019 г. беше пуснат и първият умен локомотив Smarton на Siemens. Следващото лято те ще са 11, а до края на 2020 г. може да станат и 13    ©  ПИМК рейл
Броят на локомотивите на "ПИМК рейл" вече е девет, като през лятото на 2019 г. беше пуснат и първият умен локомотив Smarton на Siemens. Следващото лято те ще са 11, а до края на 2020 г. може да станат и 13    ©  ПИМК рейл
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Визитка

Компания: "ПИМК рейл"

Създадена: 2015 г.

Собственик: ПИМК

Управител: Калина Кискинова

Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 3
    • + 4

    А още по-хубавото е, че частните компании ще провеждат истински състезателни поръчки за транспортния състав.

    Това можеше да се случи и при "Товарни превози", ако ги бяха приватизирали навреме. Можеше и да се спасят от фалити някои ремонтни заводи... Сега частниците ще им вземат бизнеса, без да платят и стотинка на държавата.

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 9

    И още нещо - пожелавам на ПИМК да стане истински глобална компания. Със стратегическото си мисляне и притоплянето на една добра идея лесно могат да разгърнат ЖП бизнес из цяла Югоизточна и Централна Европа, превръщайки България в транспортен хъб.

    Успехите на ПИМК биха били успехи на цялата българска индустрия. Дано се стигне до още интермодални терминали из България и много по-широк подвижен състав! Сегашния терминал в Пловдив доказа, че в идеята има много хляб и може да се развие на национално ниво без проблем.

    Като допълнителна добавена стойност - регионални интермодални хъбове могат да раздвижат икономиката на позаспали ЖП възли от миналия век.

    Нередност?
  • 4
    vincenzo76 avatar :-|
    vincenzo76
    • + 4

    През тази година трябва да заработи и терминала във Драгоман!Говори се,че ПИМК ще поемат и неговото управление!

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#4] от "vincenzo76":

    Много добре звучи. Лошо е, че много други подобни терминали са само планирани, но с години няма никакъв прогрес.

    Има плановеи възможност за подобни терминали в Русе, Варна, Добрич, София. Отделно може да се стимулира производството на Север чрез терминал в Мездра или Горна Оряховица. Потенциал - бол. И пари има! Даже далавери могат да се правят покрай строителството. Не знам защо си пропиляваме времето и пасуваме при тези огромни възможности...

    Нередност?
  • 6
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • + 1

    Тук стои въпроса кога ПИМК ще се листне на борсата?

    Нередност?
Нов коментар