Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 яну 2020, 15:55, 1691 прочитания

Next очаква по-голяма годишна печалба заради добрия коледен сезон

Британската търговска верига отчита 15% ръст на онлайн продажбите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Модната търговска верига Next увеличава прогнозата си за годишна печалба, след като отчетените продажби през последното тримесечие на 2019 г. надминават очакванията. Основният ръст идва от увеличени покупки чрез уебсайта на компанията, съобщава Financial Times.

Ръст на продажбите


Next отчете 5.2% увеличение на продажбите през последното тримесечие на 2019 г., което е над очакванията на компанията. По-добрият резултат се дължи на онлайн платформата й - 15% увеличение чрез нея компенсира спада от 3.9% при продажбите във физическите магазини. Печалбата преди данъчно облагане за финансовата година се очертава да бъде около 727 млн. паунда, което е малко над предвижданите 725 млн.

Това не е първият път, в който модната верига надминава очакванията си. През същия период на 2018 г. увеличение в онлайн продажбите отново беше причината за промяна на вътрешните прогнози.

Оптимистичните прогнози и увеличените продажби на компанията ще бъдат добра новина за инвеститорите. Според Адам Томлинсън, анализатор от Liberum Capital, отчетът на компанията "ще представлява облекчение за по-широкия сектор, тъй като ще повлияе положително на цената на акциите". През последната година акциите на Next са нараснали със 75%, което поставя компанията на 5-о място по представяне в общия индекс на търговията на дребно FTSE350.



Трудности в сектора

Според представители на компанията една от причините за подобрението през декември е по-студената зима, която е увеличила търсенето на зимните им облекла. Друга причина е подобрената наличност на запасите в магазините и онлайн платформата. Въпреки успеха през коледния сезон условията в сектора на търговията на дребно продължават да бъдат тежки, споделя в интервю Саймън Уолфсън, главен изпълнителен директор на Next. Той твърди, че потребителите предпочитат да харчат пари за изживявания, отколкото за материални продукти, пише Bloomberg.

Springboard, компания, която осигурява данни за търговията на дребно, отчете спад в клиентите на физическите обекти на веригата в деня след Коледа. Обектите имат с 8.6% по-малко посетители в сравнение със същия период на 2018 г. Саймън Уолфсън споделя, че сезонната разпродажба в началото на 2020 г. е потръгнала с по-бавни темпове от очакваното.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Next акции мода

Прочетете и това

Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата

"Карол Капитал Мениджмънт" със специален инвестиционен план, съобразен с днешните високи нива на несигурност

2 апр 2020, 383 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 625 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Машини за успех

Историята на компанията за опаковки "Екстрапак" и петимата й основатели

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10