Next очаква по-голяма годишна печалба заради добрия коледен сезон
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Next очаква по-голяма годишна печалба заради добрия коледен сезон

Reuters

Next очаква по-голяма годишна печалба заради добрия коледен сезон

Британската търговска верига отчита 15% ръст на онлайн продажбите

1871 прочитания

Reuters

© Reuters


Модната търговска верига Next увеличава прогнозата си за годишна печалба, след като отчетените продажби през последното тримесечие на 2019 г. надминават очакванията. Основният ръст идва от увеличени покупки чрез уебсайта на компанията, съобщава Financial Times.

Ръст на продажбите

Next отчете 5.2% увеличение на продажбите през последното тримесечие на 2019 г., което е над очакванията на компанията. По-добрият резултат се дължи на онлайн платформата й - 15% увеличение чрез нея компенсира спада от 3.9% при продажбите във физическите магазини. Печалбата преди данъчно облагане за финансовата година се очертава да бъде около 727 млн. паунда, което е малко над предвижданите 725 млн.

Това не е първият път, в който модната верига надминава очакванията си. През същия период на 2018 г. увеличение в онлайн продажбите отново беше причината за промяна на вътрешните прогнози.

Оптимистичните прогнози и увеличените продажби на компанията ще бъдат добра новина за инвеститорите. Според Адам Томлинсън, анализатор от Liberum Capital, отчетът на компанията "ще представлява облекчение за по-широкия сектор, тъй като ще повлияе положително на цената на акциите". През последната година акциите на Next са нараснали със 75%, което поставя компанията на 5-о място по представяне в общия индекс на търговията на дребно FTSE350.

Трудности в сектора

Според представители на компанията една от причините за подобрението през декември е по-студената зима, която е увеличила търсенето на зимните им облекла. Друга причина е подобрената наличност на запасите в магазините и онлайн платформата. Въпреки успеха през коледния сезон условията в сектора на търговията на дребно продължават да бъдат тежки, споделя в интервю Саймън Уолфсън, главен изпълнителен директор на Next. Той твърди, че потребителите предпочитат да харчат пари за изживявания, отколкото за материални продукти, пише Bloomberg.

Springboard, компания, която осигурява данни за търговията на дребно, отчете спад в клиентите на физическите обекти на веригата в деня след Коледа. Обектите имат с 8.6% по-малко посетители в сравнение със същия период на 2018 г. Саймън Уолфсън споделя, че сезонната разпродажба в началото на 2020 г. е потръгнала с по-бавни темпове от очакваното.

Модната търговска верига Next увеличава прогнозата си за годишна печалба, след като отчетените продажби през последното тримесечие на 2019 г. надминават очакванията. Основният ръст идва от увеличени покупки чрез уебсайта на компанията, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK