Търговците на храни: План за нова силна година

Мениджърите на шестте най-големи вериги в сектора за резултатите и инвестициите през изтеклата и за започналата 2020 г.

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

След като достигна върхова точка в развитието си в края на 2017 г., българският пазар на бързооборотни стоки премина във фаза на намаляващ темп на растеж, отчита "Нилсън България". По последни данни от третото тримесечие на 2019 г. стойността на продажбите на бързооборотни стоки е нараснала с 4.9% спрямо същия период на миналата година. Едва 0.6% обаче от този ръст се дължи на повече продадени стоки в обем. Част от скока е резултат от промяна на потребителското търсене в посока към по-скъпи продукти или по-малки опаковки, но основно влияние има инфлацията, показва анализ на "Нилсън България".

Шест големи вериги от години диктуват пазара на храни и други бързооборотни стоки в страната. Каква беше изтеклата година и какви са нагласите за 2020 г. сред мениджърите на топ 6 вериги, подредени по приходите им за 2018 г.? Ето въпросите, които "Капитал" им зададе:


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • + 1

    Разрастването на вериги като BILLA или Kaufland например, е логично - те са големи, модерни европейски вериги с богат избор от стоки и цени. Но разрастването на доста мизерни магазини като Т-Market е абсолютна мистерия за мен. Вероятно силата им е в по-малки населени места, където големите вериги не отиват. Тъй както се говори, че в малки погранични градчета като Гоце Делчев и Петрич, LIDL правят едни от най-големите си обороти.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал