Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 яну 2020, 12:17, 5003 прочитания

Alibaba разширява платформата си AliExpress в Европа

Ритейлърът привлича малки и големи търговци с ниски такси, за да създаде витруален търговски център

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият китайски ритейлър Alibaba ще разшири бизнеса си на европейския пазар. За целта компанията вече привлича търговци с помощта на по-ниски такси и комисиони в сравнение с конкурента си Amazon, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Китайският гигант се е насочил първоначално към Испания и Италия, но и към евро-азиатските Русия и Турция, които се оказаха сред най-големите пазари в предишния бизнес модел от 2010 г.

Фокусът на компанията в чужбина е предимно върху продажбите на евтини китайски стоки в европейската ѝ платформа AliExpress. През последните шест месеца обаче гигантът е насочил внимание към местни доставчици и известни модни марки, за да създаде виртуален търговски център – доходоносен нов модел, който поглъща печалбите на половината от онлайн магазините в Китай.


AliExpress и светът на модата

Поток от няколко по-малки компании вече се е присъединил към AliЕxpress. Според източниците, водещи преговори по темата, Alibaba е поканила и големи брандове като Mango, Benetton и италианската модна група Tendam да предлагат продуктите си на сайта. Някои модни марки обаче смятат, че платформата не е подходяща "витрина", на която да изложат стоките си. Те се аргументират с това, че се продават имитиращи дрехи на много ниски цени.

Един от директорите, отказали предложението на китайската компания в Европа, споделя, че брандът трябва да бъде представен във "вдъхновяваща обстановка". Друг споделя по адрес на AliExpress, че е все още "в процес на развитие". Както от Alibaba, така и от модния бранш отказват официален коментар по темата.



Новият стар конкурент на Amazon

Ако иска да постигне целите си от 2 милиарда потребители до 2036 г., изпълнителният директор Даниел Джън ще трябва да превземе пазара в Испания, която е добре позната с модните си марки.

Прогресът на AliExpress в Западна Европа илюстрира стратегията и препятствията, с които може да се сблъска, ако реши да разшири бизнеса си в световен мащаб. През 2019 г. Alibaba за пръв път даде възможност на малките компании в Испания да използват платформата й, а оттогава досега хиляди са се възползвали от нея.

За да привлече повече търговци, онлайн ритейлърът премахна таксите за продавачи и фиксира комисионите за продаваните стоки на 5%- 8%. За сравнение, най-големият й конкурент Amazon продава стоки на над 8000 испански компании при месечна такса от 39 евро плюс комисиона от 7%-15%, която може да варира при бижута и аксесоари за Amazon устройства.

Американската компания е отказала да коментира хода на Alibaba. Според анализаторската Marketplace Pulse платформата на Джеф Безос все още доминира на най-големите европейски пазари – Великобритания, Франция, Германия, Испания и Италия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас

Зарядните станции за електромобили на компанията ще нараснат най-малко с 80

31 май 2020, 869 прочитания

ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми

Онлайн програмата покрива пет основни теми и цели да достигне до 10 хил. души

31 май 2020, 1067 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Керамик груп" изгражда завод за мебели за баня за 5 млн. лева

Пловдивската компания планира 11 млн. лева инвестиции през 2020

Още от Капитал
Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10