С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 яну 2020, 12:17, 3427 прочитания

Alibaba разширява платформата си AliExpress в Европа

Ритейлърът привлича малки и големи търговци с ниски такси, за да създаде витруален търговски център

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият китайски ритейлър Alibaba ще разшири бизнеса си на европейския пазар. За целта компанията вече привлича търговци с помощта на по-ниски такси и комисиони в сравнение с конкурента си Amazon, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Китайският гигант се е насочил първоначално към Испания и Италия, но и към евро-азиатските Русия и Турция, които се оказаха сред най-големите пазари в предишния бизнес модел от 2010 г.

Фокусът на компанията в чужбина е предимно върху продажбите на евтини китайски стоки в европейската ѝ платформа AliExpress. През последните шест месеца обаче гигантът е насочил внимание към местни доставчици и известни модни марки, за да създаде виртуален търговски център – доходоносен нов модел, който поглъща печалбите на половината от онлайн магазините в Китай.


AliExpress и светът на модата

Поток от няколко по-малки компании вече се е присъединил към AliЕxpress. Според източниците, водещи преговори по темата, Alibaba е поканила и големи брандове като Mango, Benetton и италианската модна група Tendam да предлагат продуктите си на сайта. Някои модни марки обаче смятат, че платформата не е подходяща "витрина", на която да изложат стоките си. Те се аргументират с това, че се продават имитиращи дрехи на много ниски цени.

Един от директорите, отказали предложението на китайската компания в Европа, споделя, че брандът трябва да бъде представен във "вдъхновяваща обстановка". Друг споделя по адрес на AliExpress, че е все още "в процес на развитие". Както от Alibaba, така и от модния бранш отказват официален коментар по темата.



Новият стар конкурент на Amazon

Ако иска да постигне целите си от 2 милиарда потребители до 2036 г., изпълнителният директор Даниел Джън ще трябва да превземе пазара в Испания, която е добре позната с модните си марки.

Прогресът на AliExpress в Западна Европа илюстрира стратегията и препятствията, с които може да се сблъска, ако реши да разшири бизнеса си в световен мащаб. През 2019 г. Alibaba за пръв път даде възможност на малките компании в Испания да използват платформата й, а оттогава досега хиляди са се възползвали от нея.

За да привлече повече търговци, онлайн ритейлърът премахна таксите за продавачи и фиксира комисионите за продаваните стоки на 5%- 8%. За сравнение, най-големият й конкурент Amazon продава стоки на над 8000 испански компании при месечна такса от 39 евро плюс комисиона от 7%-15%, която може да варира при бижута и аксесоари за Amazon устройства.

Американската компания е отказала да коментира хода на Alibaba. Според анализаторската Marketplace Pulse платформата на Джеф Безос все още доминира на най-големите европейски пазари – Великобритания, Франция, Германия, Испания и Италия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции

Съоснованата от българина Момчил Кюркчиев компания за мобилен маркетинг вече е получила общо финансиране за 125 млн. долара

24 фев 2020, 327 прочитания

Директорът на ING поема управлението на UBS Директорът на ING поема управлението на UBS

Ралф Хамерс ще застане начело на швейцарската инвестиционна банка от есента

23 фев 2020, 1046 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Керамик груп" изгражда завод за мебели за баня за 5 млн. лева

Пловдивската компания планира 11 млн. лева инвестиции през 2020

Още от Капитал
Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10