Alibaba разширява платформата си AliExpress в Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba разширява платформата си AliExpress в Европа

През последните месеци компанията собственик на AliExpress е насочила внимание към местни доставчици и известни модни марки в Европа, за да създаде виртуален търговски център – доходоносен нов модел, който поглъща печалбите на онлайн търговците в Китай

Alibaba разширява платформата си AliExpress в Европа

Ритейлърът привлича малки и големи търговци с ниски такси, за да създаде витруален търговски център

6482 прочитания

През последните месеци компанията собственик на AliExpress е насочила внимание към местни доставчици и известни модни марки в Европа, за да създаде виртуален търговски център – доходоносен нов модел, който поглъща печалбите на онлайн търговците в Китай

© Reuters


Най-големият китайски ритейлър Alibaba ще разшири бизнеса си на европейския пазар. За целта компанията вече привлича търговци с помощта на по-ниски такси и комисиони в сравнение с конкурента си Amazon, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Китайският гигант се е насочил първоначално към Испания и Италия, но и към евро-азиатските Русия и Турция, които се оказаха сред най-големите пазари в предишния бизнес модел от 2010 г.

Фокусът на компанията в чужбина е предимно върху продажбите на евтини китайски стоки в европейската ѝ платформа AliExpress. През последните шест месеца обаче гигантът е насочил внимание към местни доставчици и известни модни марки, за да създаде виртуален търговски център – доходоносен нов модел, който поглъща печалбите на половината от онлайн магазините в Китай.

AliExpress и светът на модата

Поток от няколко по-малки компании вече се е присъединил към AliЕxpress. Според източниците, водещи преговори по темата, Alibaba е поканила и големи брандове като Mango, Benetton и италианската модна група Tendam да предлагат продуктите си на сайта. Някои модни марки обаче смятат, че платформата не е подходяща "витрина", на която да изложат стоките си. Те се аргументират с това, че се продават имитиращи дрехи на много ниски цени.

Един от директорите, отказали предложението на китайската компания в Европа, споделя, че брандът трябва да бъде представен във "вдъхновяваща обстановка". Друг споделя по адрес на AliExpress, че е все още "в процес на развитие". Както от Alibaba, така и от модния бранш отказват официален коментар по темата.

Новият стар конкурент на Amazon

Ако иска да постигне целите си от 2 милиарда потребители до 2036 г., изпълнителният директор Даниел Джън ще трябва да превземе пазара в Испания, която е добре позната с модните си марки.

Прогресът на AliExpress в Западна Европа илюстрира стратегията и препятствията, с които може да се сблъска, ако реши да разшири бизнеса си в световен мащаб. През 2019 г. Alibaba за пръв път даде възможност на малките компании в Испания да използват платформата й, а оттогава досега хиляди са се възползвали от нея.

За да привлече повече търговци, онлайн ритейлърът премахна таксите за продавачи и фиксира комисионите за продаваните стоки на 5%- 8%. За сравнение, най-големият й конкурент Amazon продава стоки на над 8000 испански компании при месечна такса от 39 евро плюс комисиона от 7%-15%, която може да варира при бижута и аксесоари за Amazon устройства.

Американската компания е отказала да коментира хода на Alibaba. Според анализаторската Marketplace Pulse платформата на Джеф Безос все още доминира на най-големите европейски пазари – Великобритания, Франция, Германия, Испания и Италия.

Най-големият китайски ритейлър Alibaba ще разшири бизнеса си на европейския пазар. За целта компанията вече привлича търговци с помощта на по-ниски такси и комисиони в сравнение с конкурента си Amazon, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници. Китайският гигант се е насочил първоначално към Испания и Италия, но и към евро-азиатските Русия и Турция, които се оказаха сред най-големите пазари в предишния бизнес модел от 2010 г.

Фокусът на компанията в чужбина е предимно върху продажбите на евтини китайски стоки в европейската ѝ платформа AliExpress. През последните шест месеца обаче гигантът е насочил внимание към местни доставчици и известни модни марки, за да създаде виртуален търговски център – доходоносен нов модел, който поглъща печалбите на половината от онлайн магазините в Китай.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK