Технологични компании превръщат автомобилите в смартфони
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Технологични компании превръщат автомобилите в смартфони

Reuters

Технологични компании превръщат автомобилите в смартфони

Новите превозни средства ще предоставят услуги чрез безжична мрежа от данни

1808 прочитания

Reuters

© Reuters


Технологичните компании вече са успели да използват потенциала на смартфоните и телевизорите, превръщайки ги в продължителен източник на приходи. Сега те виждат нова потенциална тенденция за растеж в автомобилната индустрия, съобщава Reuters. Компаниите търсят начини да се възползват от времето и вниманието, което хората отделят на превозните си средства.

Нов вид услуги

Трудностите в сектора са причината производителите да търсят нови източници на приходи. Разходите при производството на автомобили продължават да нарастват поради новите регулации за вредните емисии. Според Глен де Вос, главен технологичен директор на Aptiv, компания за автомобилни части, сегашните автомобилни процесори "не са рентабилни и е трудно да се произведе превозно средство, което да работи правилно през цялото време". Решението, което той предлага, е създаването на нов вид смарт технология за автомобили, която да консолидира повечето им компютърни функции.

Технологични и автомобилни компании изразиха намерения да работят съвместно на тазгодишното изложение на потребителска електроника CES. Плановете им включват автомобили с нови функции, базирани на същата безжична мрежа от данни, която използват смартфоните. Потокът от данни трябва да бъде съхраняван и управляван, което компании за облачни услуги могат да предоставят. Представители на технологичните гиганти Amazon и Microsoft, които присъстваха на изложението, обявиха намерения да използват облачната си технология да управляват торенти от данни, които по безжичен път да преминават от едно превозно средство в друго. На същото събитие Amazon Web Services съобщи, че ще си партнира с BlackBerry в създаването на софтуерна платформа за свързани автомобили.

Някои производители в автомобилната индустрия вече са приложили "смарт" технологията в продуктите си. Модели на Tesla редовно получават актуализации на софтуера си безжично, които добавят нова функционалност към автомобила. Китайската Byton представи модела M-Byte с арматурно табло от 48-инчов екран. То включва дисплей на волана и дигитален таблет за пътниците, а когато е в неподвижно състояние, таблото може да служи за провеждане на конферентни видеоразговори или за крайпътни филми. Останалите производители в сектора търсят начини да се възползват от подобни функции.

Бъдещи иновации

Технологични компании продължават да усъвършенстват автомобилните системи, които предлагат. Звеното на Samsung - Harman, доставя част от технологиите за автомобили на Tesla. В момента компанията разработва цифрова платформа, която не само да осигурява, но и да регулира потока от автомобилни данни, за да бъдат по-сигурни при потенциални хакерски атаки.

На технологичното изложение CES BMW представи прототип на автомобил, чието предно стъкло е покрито с тънък прозрачен дисплей. Механизмът ще позволява обмен на данни с пътя, благодарение на което ще предоставя на шофьора описание и контекстна информация за обекти, сгради и крайпътни знаци, намиращи се в близост до превозното средство. Сензори, следящи движението на очите, ще предоставят информация за това какво е привлякло вниманието на шофьора по време на пътуването. Клаус Фройлих, изпълнителен директор на BMW, сподели пред Reuters, че в момента компанията чака одобрение от Националната администрация за безопасност по магистралите (NHTSA), но не потвърждава кога моделът ще излезе на пазара.

Технологичните компании вече са успели да използват потенциала на смартфоните и телевизорите, превръщайки ги в продължителен източник на приходи. Сега те виждат нова потенциална тенденция за растеж в автомобилната индустрия, съобщава Reuters. Компаниите търсят начини да се възползват от времето и вниманието, което хората отделят на превозните си средства.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK