Nissan разработва секретен план за отделяне от Renault
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nissan разработва секретен план за отделяне от Renault

Наследникът на Карлос Гон начело на Renault Жан-Доминик Сенар

Nissan разработва секретен план за отделяне от Renault

Директори в японската компания не са убедени за общото бъдеще на автопроизводителите

2876 прочитания

Наследникът на Карлос Гон начело на Renault Жан-Доминик Сенар

© Reuters


Старши директори в Nissan са започнали да работят по секретен план за потенциален развод между японската компания и френската Renault, след като архитектът на тяхното обединение - Карлос Гон, първо беше арестуван в Япония заради финансови измами, а впоследствие и успя да избяга в Ливан, пише Financial Times. Според изданието, което се позовава на свои вътрешни източници, плановете включват пълно разделение на инженерните екипи, както и на производството наред с промени в борда на директорите на Nissan.

Потенциалното задействане на плана е поредният сигнал за напрежението в алианса, който беше плод на визията на Карлос Гон - той беше изпълнителен директор и президент и в двете компании. Въпреки опитите от двете страни напрежението да бъде туширано и съюзът да се задържи и в бъдеще заради турбулентния момент за цялата автомобилна индустрия след бягството на Гон от Япония шансовете да се стигне до раздяла са особено високи. Според източниците на FT все повече представители на японския производител смятат, че френската компания бави развитието на Nissan.

Потенциалните последствия

Пълен развод между двете компании най-вероятно би означавал те да започнат да търсят нови партньорства заради намаляващия брой продажби на нови коли по света, съчетан с високи разходи заради преминаването към масово производство на електрически автомобили. Няколко фирми вече преминаха по този път, като през 2019 г. Fiat Chrysler обяви сливането си с PSA, а Volkswagen и Ford формираха свой собствен алианс.

Моментът е особено неудобен за Renault и Nissan. През следващите седмици се очаква президентът на Renault Жан–Доминик Сенар да разкрие няколко общи проекта на алианса, целта на които е да покаже именно, че той продължава да работи и че двете фирми имат общо бъдеще. "Не можем да оцелеем, ако не се движим бързо към истинско споделяне", коментира през декември Сенар пред FТ.

Самият Сенар е изказвал своите съмнения относно партньорството, след като смени Карлос Гон начело на Renault. Той се надява новото лидерство и на двете фирми да доведе до "рестарт" на връзката между тях, която пострада след първоначалния арест на Гон в края на 2018 г. Според източниците на FT, Сенар продължава да работи в близки отношения с Макото Учида, настоящият изпълнителен директор на Nissan.

Старши директори в Nissan са започнали да работят по секретен план за потенциален развод между японската компания и френската Renault, след като архитектът на тяхното обединение - Карлос Гон, първо беше арестуван в Япония заради финансови измами, а впоследствие и успя да избяга в Ливан, пише Financial Times. Според изданието, което се позовава на свои вътрешни източници, плановете включват пълно разделение на инженерните екипи, както и на производството наред с промени в борда на директорите на Nissan.

Потенциалното задействане на плана е поредният сигнал за напрежението в алианса, който беше плод на визията на Карлос Гон - той беше изпълнителен директор и президент и в двете компании. Въпреки опитите от двете страни напрежението да бъде туширано и съюзът да се задържи и в бъдеще заради турбулентния момент за цялата автомобилна индустрия след бягството на Гон от Япония шансовете да се стигне до раздяла са особено високи. Според източниците на FT все повече представители на японския производител смятат, че френската компания бави развитието на Nissan.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    joa1575559895631699 avatar :-|
    Татьяна Лаптева

    Если хотите научиться зарабатывать в интернете, то учитесь играть на слотах. Для этого скачайте здесь https://skachatkazino.net/ мобильную версию любого из предложенных онлайн казино и играйте на игровых автоматах до тех пор, пока не подберете такую стратегию игры, которая бы обыгрывала хотя бы один слот. Если найдете такую стратегию, то сможете на ней неплохо зарабатывать.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Игри без граници

Игри без граници

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK