Електроколите може да "закрият" над 400 хил. работни места в сектора в Германия

Това е негативният ефект от трансформацията на отрасъла до 2030 г.

Германската автомобилна индустрия е сред най-големите работодатели в света, като броят на заетите в сектора достига 834 хил. през 2018 г.
Германската автомобилна индустрия е сред най-големите работодатели в света, като броят на заетите в сектора достига 834 хил. през 2018 г.
Германската автомобилна индустрия е сред най-големите работодатели в света, като броят на заетите в сектора достига 834 хил. през 2018 г.    ©  Reuters
Германската автомобилна индустрия е сред най-големите работодатели в света, като броят на заетите в сектора достига 834 хил. през 2018 г.    ©  Reuters

Преходът към електрически автомобили може да доведе до съкращаване на 410 хил. работни места в Германия до 2030 г. Това съобщава бизнес всекидневникът Handelsblatt, цитирайки правителствени съветници. Процесът на създаване на автомобил ще бъде до голяма степен автоматизиран поради по-опростеното сглобяване на вътрешния механизъм на едно електрическо превозно средство.

Докато традиционните автомобили се състоят от около 2000 части, за конструирането на електрически такъв са необходими по-малко от 20. Основните елементи са масивна батерия и електрически мотор, които най-вероятно няма да бъдат произведени в Германия, а внасяни. Поради тези причини необходимата работна ръка за производството в германския автомобилен сектор значително ще намалее.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове