С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 яну 2020, 11:25, 1848 прочитания

Електроколите може да "закрият" над 400 хил. работни места в сектора в Германия

Това е негативният ефект от трансформацията на отрасъла до 2030 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преходът към електрически автомобили може да доведе до съкращаване на 410 хил. работни места в Германия до 2030 г. Това съобщава бизнес всекидневникът Handelsblatt, цитирайки правителствени съветници. Процесът на създаване на автомобил ще бъде до голяма степен автоматизиран поради по-опростеното сглобяване на вътрешния механизъм на едно електрическо превозно средство.

Докато традиционните автомобили се състоят от около 2000 части, за конструирането на електрически такъв са необходими по-малко от 20. Основните елементи са масивна батерия и електрически мотор, които най-вероятно няма да бъдат произведени в Германия, а внасяни. Поради тези причини необходимата работна ръка за производството в германския автомобилен сектор значително ще намалее.


Само в производството на двигатели и трансмисии има риск за около 88 хил. работници, пише Handelsblatt, позовавайки се на доклад на Националната платформа за бъдещето на мобилността - консултативен съвет на правителството. Причината за това отново е в по-малкото съставни елементи на електрическия двигател, както и в по-лесното му поддържане в сравнение с двигателите с вътрешно горене.

Заетостта в сектора

Германската автомобилна индустрия е сред най-големите работодатели в света, като броят на заетите в сектора достига 834 хил. през 2018 г., най-високото ниво от 1991 г. насам. Цялостният ефект от съкращенията вероятно няма да бъде усетен веднага, пише Bloomberg. Трудовото законодателство и синдикатите ще забавят процеса, както и споразуменията, забраняващи принудително уволнение, които има в много големи компании в индустрията. При наличието на подобно споразумение съкращаването на работник трябва да е доброволно и понякога може да отнеме години.



Процесът на преминаване към електрически автомобили в индустрията постепенно се ускорява, поради натиска от страна на ЕС за намаляване на въглеродните емисии.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020, 103 прочитания

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 1044 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Илевън кепитъл" се отправя към борсата

Проспектът на рисковия фонд беше одобрен от финансовия регулатор

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10