С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 яну 2020, 11:25, 1847 прочитания

Електроколите може да "закрият" над 400 хил. работни места в сектора в Германия

Това е негативният ефект от трансформацията на отрасъла до 2030 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преходът към електрически автомобили може да доведе до съкращаване на 410 хил. работни места в Германия до 2030 г. Това съобщава бизнес всекидневникът Handelsblatt, цитирайки правителствени съветници. Процесът на създаване на автомобил ще бъде до голяма степен автоматизиран поради по-опростеното сглобяване на вътрешния механизъм на едно електрическо превозно средство.

Докато традиционните автомобили се състоят от около 2000 части, за конструирането на електрически такъв са необходими по-малко от 20. Основните елементи са масивна батерия и електрически мотор, които най-вероятно няма да бъдат произведени в Германия, а внасяни. Поради тези причини необходимата работна ръка за производството в германския автомобилен сектор значително ще намалее.


Само в производството на двигатели и трансмисии има риск за около 88 хил. работници, пише Handelsblatt, позовавайки се на доклад на Националната платформа за бъдещето на мобилността - консултативен съвет на правителството. Причината за това отново е в по-малкото съставни елементи на електрическия двигател, както и в по-лесното му поддържане в сравнение с двигателите с вътрешно горене.

Заетостта в сектора

Германската автомобилна индустрия е сред най-големите работодатели в света, като броят на заетите в сектора достига 834 хил. през 2018 г., най-високото ниво от 1991 г. насам. Цялостният ефект от съкращенията вероятно няма да бъде усетен веднага, пише Bloomberg. Трудовото законодателство и синдикатите ще забавят процеса, както и споразуменията, забраняващи принудително уволнение, които има в много големи компании в индустрията. При наличието на подобно споразумение съкращаването на работник трябва да е доброволно и понякога може да отнеме години.



Процесът на преминаване към електрически автомобили в индустрията постепенно се ускорява, поради натиска от страна на ЕС за намаляване на въглеродните емисии.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020,

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 1036 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Илевън кепитъл" се отправя към борсата

Проспектът на рисковия фонд беше одобрен от финансовия регулатор

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10