Електроколите може да "закрият" над 400 хил. работни места в сектора в Германия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Електроколите може да "закрият" над 400 хил. работни места в сектора в Германия

Германската автомобилна индустрия е сред най-големите работодатели в света, като броят на заетите в сектора достига 834 хил. през 2018 г.

Електроколите може да "закрият" над 400 хил. работни места в сектора в Германия

Това е негативният ефект от трансформацията на отрасъла до 2030 г.

2211 прочитания

Германската автомобилна индустрия е сред най-големите работодатели в света, като броят на заетите в сектора достига 834 хил. през 2018 г.

© Reuters


Преходът към електрически автомобили може да доведе до съкращаване на 410 хил. работни места в Германия до 2030 г. Това съобщава бизнес всекидневникът Handelsblatt, цитирайки правителствени съветници. Процесът на създаване на автомобил ще бъде до голяма степен автоматизиран поради по-опростеното сглобяване на вътрешния механизъм на едно електрическо превозно средство.

Докато традиционните автомобили се състоят от около 2000 части, за конструирането на електрически такъв са необходими по-малко от 20. Основните елементи са масивна батерия и електрически мотор, които най-вероятно няма да бъдат произведени в Германия, а внасяни. Поради тези причини необходимата работна ръка за производството в германския автомобилен сектор значително ще намалее.

Само в производството на двигатели и трансмисии има риск за около 88 хил. работници, пише Handelsblatt, позовавайки се на доклад на Националната платформа за бъдещето на мобилността - консултативен съвет на правителството. Причината за това отново е в по-малкото съставни елементи на електрическия двигател, както и в по-лесното му поддържане в сравнение с двигателите с вътрешно горене.

Заетостта в сектора

Германската автомобилна индустрия е сред най-големите работодатели в света, като броят на заетите в сектора достига 834 хил. през 2018 г., най-високото ниво от 1991 г. насам. Цялостният ефект от съкращенията вероятно няма да бъде усетен веднага, пише Bloomberg. Трудовото законодателство и синдикатите ще забавят процеса, както и споразуменията, забраняващи принудително уволнение, които има в много големи компании в индустрията. При наличието на подобно споразумение съкращаването на работник трябва да е доброволно и понякога може да отнеме години.

Процесът на преминаване към електрически автомобили в индустрията постепенно се ускорява, поради натиска от страна на ЕС за намаляване на въглеродните емисии.

Преходът към електрически автомобили може да доведе до съкращаване на 410 хил. работни места в Германия до 2030 г. Това съобщава бизнес всекидневникът Handelsblatt, цитирайки правителствени съветници. Процесът на създаване на автомобил ще бъде до голяма степен автоматизиран поради по-опростеното сглобяване на вътрешния механизъм на едно електрическо превозно средство.

Докато традиционните автомобили се състоят от около 2000 части, за конструирането на електрически такъв са необходими по-малко от 20. Основните елементи са масивна батерия и електрически мотор, които най-вероятно няма да бъдат произведени в Германия, а внасяни. Поради тези причини необходимата работна ръка за производството в германския автомобилен сектор значително ще намалее.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK