С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 14 яну 2020, 10:30, 11763 прочитания

"Айляк" пусна бира с лактобацилус булгарикус

Продуктът е в партньорство между създателя на крафт пивото Георги Христов и серийния предприемач Кирил Петков

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бира с пробиотици. Съчетанието е възможно и успешно, твърдят серийният предприемач Кирил Петков и Георги Христов - създател на занаятчийската (крафт) бира "Айляк". От месец на пазара е тяхната съвместна разработка - "Айляк" с добавени бактерии лактобацилус булгарикус.

С червен цвят


Бирата е създадена в Центъра за приложни изследвания и иновации към Софийския университет "Св. Кл. Охридски". "Използвахме един от хилядите щамове на лактобацилус булгарикус, култивиран върху домат. На това се дължи червеният цвят на "Айляк", обясниха за "Капитал" Петков и Христов.

"Това е здравословна бира с живи бактерии, уникална и по цвят, и по вкус, и по произход. Съчетанието може да е странно за някого, но е добър шанс бирата да бъде промотирана като местен продукт с добавена стойност", коментира Георги Христов.

"Става въпрос за иновативен продукт със силен антиоксидантен ефект, който оказва благотворно влияние върху чревната флора и сърдечната дейност", обобщава Кирил Петков.



"Айляк" с пробиотици се продава в специализирани магазини за бира и заведения, а скоро – и в някои търговски вериги. Средната цена е 4.20 лв. за 330 мл, уточни Георги Христов. Той се надява в бъдеще бирата с пробиотици да бъде регистрирана като продукт с географско означение.

"Следващата цел е бира "Айляк" с щамове на лактобацилус булгарикус, култивирани върху спирулина, поради което бирата ще бъде със син цвят", съобщи Кирил Петков.

"Айляк" и в кен

Създателят на "Айляк" Георги Христов избира името на продукта, защото "носи усещане за свобода". Началото е поставено през 2015 г. на софийския балкон на Христов. Първоначалната инвестиция е 10 хил. лв., от които 4000 лв. са взети назаем от приятели. Четири години по-късно фирмата му - "Фийл гууд брю ко", ще отчете около 200 хил. лева приходи (срещу 187 хил. лв. за 2018 г.).

Компанията продава пет вида "Айляк" (включително и с лактобацилус булгарикус) в специализирани магазини за бира и качествен алкохол, в нощни заведения, във веригите "Фантастико" и "Лидл", както и в чужбина - във Великобритания, Франция, Белгия, Германия.

Бирата се произвежда в пивоварна в Серес, Гърция, по рецепта на българския възложител. "От пролетта на тази година в София ще започне производство на ишлеме на "Айляк" в кен опаковки", съобщи за "Капитал" Георги Христов.

Без нитрати в луканката

От няколко години Кирил Петков развива успешен бизнес с четири вида хранителни добавки с марката ProViotic - пробиотици, съдържащи живи млечни бактерии, които влияят благотворно върху храносмилателната и сърдечната дейност и укрепват имунитета на организма.

Закваските се произвеждат в българската "Генезис лаборатории".
За всяка от съставките екипът извършва продължителна развойна дейност, а лабораторни изследвания в независими научни институти доказват полезните свойства на продуктите. В някои от изследванията участва лично нобеловият лауреат австралийският професор Бери Маршал, откривател на бактерията хеликобактер пилори, предизвикваща язва, разказва Кирил Петков.

Продуктите на компанията преминават през одобрението на най-строгата агенция в света - американския регулатор на храните и лекарствата FDA, и правят първия пазарен пробив именно в САЩ, а ProViotic става хранителната добавка, препоръчана от Опра Уинфри в The Oprah Magazine. Днес пробиотиците се продават успешно и в България, и в над 20 други държави, сред които Великобритания, Франция, Австрия, Дания, Япония. Най-новият пазар е Корея.

"Само през 2019 сме отделили около един милион лева за R&D. След няколко години на проучвания предстои да пуснем в продажба нови продукти с млечни бактерии, които ще направят излишно влагането на консерванти. Става въпрос за луканка - съвместно с компанията "Димитър Маджаров", и хумус – с "Аладин фуудс", каза за "Капитал" Кирил Петков.

Решението за производство на луканка без нитрати идва след резултатите от направени изследвания в Harvard Medical School, във френския институт за месния бранш ADIV, в Institut Pasteur, в ИСУЛ, в Българската агенция по безопасност на храните.

"Опити с луканка, в която е вложен натриев нитрат, и с друга, която е без натриев нитрат, но с добавка на млечнокисели бактерии,
доказват, че е възможно производство на продукта без консерванти. Центърът за оценка на риска по хранителната верига излезе с окончателно обобщено становище, че млечнокиселите бактерии, чиято комбинация е наша разработка, притежават висока антимикробна активност и могат да преборят патогенни микроорганизми като листерия, ешерихия коли и др. Това прави възможно производството на сурово-сушени колбаси тип луканка без употреба на нитрати", коментира Кирил Петков.

Бизнесът на Петков минава през две фирми в съдружие - "Майкъл Кирил" и "Провиотик", които ще отчетат общо 5 млн. лева приходи за 2019 (при 3.1 млн. лева сумарно за 2018). Очакванията за тази година са за още по-висок ръст на продажбите заради новите пазари за пробиотиците и новите продукти без консерванти. "Луканката без нитрати ще бъде революция в месопреработващия бранш", убеден е Кирил Петков.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020, 147 прочитания

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 1046 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Електроколите може да "закрият" над 400 хил. работни места в сектора в Германия

Това е негативният ефект от трансформацията на отрасъла до 2030 г.

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10