За кожата на един гайджин
Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
През 2008 г. заедно с журналисти от няколко държави разговарях с тогавашния главен изпълнителен директор на групата Renault-Nissan Карлос Гон в Париж. И макар да бяхме поредното му интервю за деня (след нас имаше и други заявени), той говореше със страст по всички актуални тогава теми - от Dacia, през влизането в АвтоВАЗ до задаващата се електромобилност, в която компанията му впоследствие зае една от водещите глобални роли. Именно качеството му да усеща и анализира подробно световните тенденции и да налага реформите (понякога със сила) в компаниите под негово ръководство го направиха един от най-могъщите хора в автоиндустрията. Внимателно следях дали и малка част от същата страст ще се появи през миналата седмица по време на невероятната пресконференция на Гон в Бейрут. Но този път контекстът беше съвсем друг - в края на 2019 г. мениджърът се измъкна като герой в шпионски трилър нелегално в посока Ливан от Япония, където шумно и показно му бяха повдигнати обвинения за финансови престъпления в Nissan и дори прекара няколко месеца в затвора. Свикнал животът му да се върти между луксозни бизнес самолети и вили в цял свят, приеман като цар навсякъде, бившият ръководител на два глобални автобранда се превърна в беглец от закона.
В Бейрут страстта в гласа на Гон отново беше налице, но съдържаше съвсем друга емоция - на постоянен гняв. "Аз не бягам от японското правосъдие, а от огромна несправедливост и политическо преследване. В Япония бях заложник на една остаряла и нехуманна правосъдна система", заяви той пред събралите се журналисти от цял свят. Решението му да говори пред целия свят не показваше човек, който съжалява и се извинява за каквото и да било. Вместо това той изложи тезата си как е жертва на заговор, в която участват висши мениджъри на Nissan и японски прокурори, като основната им цел е разпадането на алианса между Renault и Nissan.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.