С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 яну 2020, 11:25, 3432 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията за споделено ползване на електрически тротинетки Lime ще опита да започне да работи на печалба през тази година. За целта фирмата ще напусне 12 пазара и ще съкрати 100 души, или 14% от персонала си, пише TechCrunch. Те включват няколко града в САЩ и в Латинска Америка – Атланта, Финикс, Сан Диего, Сан Антонио, Линц, Богота, Буенос Айрес, Монтевидео, Лима, Пуерто Валярта, Рио де Жанейро и Сао Пауло.

Lime работи и на българския пазар, конкретно в София, от август 2019 г. Напускане на столицата обаче не е вероятен развой. От компанията са коментирали публично многократно, че бизнесите им в Източна Европа са на печалба.


Случаят не е първото напускане на пазари от страна на фирмата. През последната година Lime успя да влезе в 69 нови града, но напусна и 11 стари. За сравнение - Bird, друга американска компания (която също работи и в София, чрез българския си подизпълнител BRUM), напусна 38 пазара през последните две години и влезе в 36 нови.

"Нашата цел за 2020 г. е финансова независимост и сме сигурни, че Lime ще бъде първата компания за градска мобилност от ново поколение, която да започне да работи на печалба", коментира изпълнителният директор на фирмата Брад Бао. "Благодарим на членовете на нашия екип, на возещите се и на градовете, които ни подкрепяха, и се надяваме отново да се върнем на тези пазари в правилния момент."

Сложният модел на малките тротинетки



За момента всички глобални компании за споделяне на електрически тротинетки, електрически велосипеди и т.н. работят на обща загуба, но въпреки това продължават да привличат огромни суми външни инвестиции. Последният рунд на финансиране в Lime например беше за 310 млн. долара през февруари 2019 г. при оценка от 2.4 млрд. долара. Бизнес моделът на компаниите е сравнително сложен и разчита предимно на мащаб – по отношение на броя на тротинетките и броя градове, в които оперират фирмите. Проблемът е предимно в разходите – както за самите тротинетки и за зареждането им, така и за амортизация и транзакции.

Изчисленията на ARK Invest за пазара в САЩ от 2019 г. сочат, че за една измината миля компаниите получават 2.43 долара при разходи 2.55 долара. Според ARK е възможно разходите да бъдат свалени до 0.53 долара на миля, което би направило бизнеса силно печеливш. За да се случи това обаче, трябва да се се изпълнят едновременно няколко неща - като допълнително сваляне на цената на масовото производство на тротинетки, както и на транзакциите с кредитни карти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 569 прочитания

Бизнесът и следващата рецесия Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

28 фев 2020, 903 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 13638 прочитания

28 фев 2020, 4455 прочитания

28 фев 2020, 2692 прочитания

28 фев 2020, 2293 прочитания

28 фев 2020, 1780 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

Още от Капитал
Еднопосочен билет към енергийната борса

Новото поетапно освобождаване на пазара повдига много въпроси и дава малко отговори

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Барселонска треска

Какво стана ясно за разследването на испанските власти, което се занимава и с Бойко Борисов, и докъде може да стигне то

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10