Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Огнян Попов, основател на "Проспекто Груп".

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

6028 прочитания

Огнян Попов, основател на "Проспекто Груп".


Българската компания "Проспекто груп", която разработва платформата за онлайн брошури Brushura.bg, е придобита от германската технологична група Offerista Group, развиваща същия бизнес. Цената на сделката не е обявена, а целта на партньорството е заедно да достигнат до нови европейски пазари и да станат лидер в предлагането на електронни брошури.

Международната сделка

Седем години след основаването си българското дружество е изцяло придобито от германската компания Offerista Group. Основният бизнес на групата също е фокусиран върху дигитализирането на хартиените брошури на магазини и супермаркети. Основана през 2016 г., екипът на компанията наброява над 100 човека с офиси в Берлин, Дрезден, Есен, Виена и Париж.

"В следващите няколко месеца ще работим по сливане на технологията ни с тази на Offerista Group, включително мобилни приложения, сайт и други онлайн портали", коментира за "Капитал" Огнян Попов, основател на "Проспекто груп". Той ще продължи да управлява Broshura.bg като изпълнителен директор, а българският екип от 30 човека ще работи като част от германската компания. Сред целите на компанията е екипът да се разшири с още IT и маркетинг специалисти. "На европейския пазар има много играчи в сегмента и е нормално в един момент да започнат придобивания", казва Попов. С обединението на бизнесите Offerista Group ще достигне до над 40 млн. потребители и цели да стане пазарен лидер в Европа.

Българският бизнес

Идеята за Broshura.bg се ражда през 2013 г., когато Огнян Попов основава компанията "Камишън шеър", чийто бизнес впоследствие се прехвърля към дружеството "Проспекто груп". С решението си за онлайн брошури той цели да свърже големите търговски вериги и крайните клиенти.

Според изследване на Broshura.bg в България годишно се харчат над 50 млн. лв. за брошури и единични листовки, а общият им брой се равнява на 700 млн. "Ефективността от хартиените брошури не може да бъде проследена. Ние предлагаме измеримост на преглежданията и продължителността им през сайта или мобилното ни приложение", казва пред "Капитал" Попов. Той допълва, че включително могат да предоставят информация, в случай че след преглеждане на дадена брошура в приложението потребителят е влязъл в някой близък до него магазин или супермаркет. Постепенно бизнесът се разраства, компанията стъпва на редица международни пазари и освен в София открива търговски офиси още в Букурещ и Будапеща.

През 2016 г. решението привлича вниманието и на "Нетинфо", част от "Нова броудкастинг груп", която придобива 20% процента от компанията зад Broshura.bg. Тогава цената на сделката също не е обявена публично. Миналата година обаче основателят Огнян Попов изкупува дела на "Нетинфо".

Компанията разработва както онлайн платформа, така и мобилно приложение. "Имаме над 1 млн. потребители месечно в България, които разглеждат приблизително 6 млн. брошури. Към момента около 80% от посещенията ни са през сайта, но целим приложението да стане основно средство за достъп до брошурите", обяснява Попов. Бизнесът около Broshura.bg има два източника на приходи – от рекламни банери, около онлайн брошурите и приходи от клиенти, които заплащат на разпространена брошура. За 2018 г. компанията е отчела приходи от 2.2 млн. лв., като по думите на Огнян Попов през 2019 г. бизнесът расте.

Българската компания "Проспекто груп", която разработва платформата за онлайн брошури Brushura.bg, е придобита от германската технологична група Offerista Group, развиваща същия бизнес. Цената на сделката не е обявена, а целта на партньорството е заедно да достигнат до нови европейски пазари и да станат лидер в предлагането на електронни брошури.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    vzoran avatar :-|
    vzoran

    Брошура.бг е едно от задължителните ми приложения. Сайтът също е важен тъй като дава възможност за търсене по продукт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK