С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 яну 2020, 13:05, 4680 прочитания

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската компания "Проспекто груп", която разработва платформата за онлайн брошури Brushura.bg, е придобита от германската технологична група Offerista Group, развиваща същия бизнес. Цената на сделката не е обявена, а целта на партньорството е заедно да достигнат до нови европейски пазари и да станат лидер в предлагането на електронни брошури.

Международната сделка


Седем години след основаването си българското дружество е изцяло придобито от германската компания Offerista Group. Основният бизнес на групата също е фокусиран върху дигитализирането на хартиените брошури на магазини и супермаркети. Основана през 2016 г., екипът на компанията наброява над 100 човека с офиси в Берлин, Дрезден, Есен, Виена и Париж.

"В следващите няколко месеца ще работим по сливане на технологията ни с тази на Offerista Group, включително мобилни приложения, сайт и други онлайн портали", коментира за "Капитал" Огнян Попов, основател на "Проспекто груп". Той ще продължи да управлява Broshura.bg като изпълнителен директор, а българският екип от 30 човека ще работи като част от германската компания. Сред целите на компанията е екипът да се разшири с още IT и маркетинг специалисти. "На европейския пазар има много играчи в сегмента и е нормално в един момент да започнат придобивания", казва Попов. С обединението на бизнесите Offerista Group ще достигне до над 40 млн. потребители и цели да стане пазарен лидер в Европа.

Българският бизнес



Идеята за Broshura.bg се ражда през 2013 г., когато Огнян Попов основава компанията "Камишън шеър", чийто бизнес впоследствие се прехвърля към дружеството "Проспекто груп". С решението си за онлайн брошури той цели да свърже големите търговски вериги и крайните клиенти.

Според изследване на Broshura.bg в България годишно се харчат над 50 млн. лв. за брошури и единични листовки, а общият им брой се равнява на 700 млн. "Ефективността от хартиените брошури не може да бъде проследена. Ние предлагаме измеримост на преглежданията и продължителността им през сайта или мобилното ни приложение", казва пред "Капитал" Попов. Той допълва, че включително могат да предоставят информация, в случай че след преглеждане на дадена брошура в приложението потребителят е влязъл в някой близък до него магазин или супермаркет. Постепенно бизнесът се разраства, компанията стъпва на редица международни пазари и освен в София открива търговски офиси още в Букурещ и Будапеща.

През 2016 г. решението привлича вниманието и на "Нетинфо", част от "Нова броудкастинг груп", която придобива 20% процента от компанията зад Broshura.bg. Тогава цената на сделката също не е обявена публично. Миналата година обаче основателят Огнян Попов изкупува дела на "Нетинфо".

Компанията разработва както онлайн платформа, така и мобилно приложение. "Имаме над 1 млн. потребители месечно в България, които разглеждат приблизително 6 млн. брошури. Към момента около 80% от посещенията ни са през сайта, но целим приложението да стане основно средство за достъп до брошурите", обяснява Попов. Бизнесът около Broshura.bg има два източника на приходи – от рекламни банери, около онлайн брошурите и приходи от клиенти, които заплащат на разпространена брошура. За 2018 г. компанията е отчела приходи от 2.2 млн. лв., като по думите на Огнян Попов през 2019 г. бизнесът расте.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Директорът на ING поема управлението на UBS Директорът на ING поема управлението на UBS

Ралф Хамерс ще застане начело на швейцарската инвестиционна банка от есента

23 фев 2020, 781 прочитания

Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година

Средствата са за изграждане на нов логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в гр. Девин

23 фев 2020, 1334 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара

През миналата година те са спестили 32 млрд. долара в резултат на данъчната реформа

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10