С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 яну 2020, 13:05, 4638 прочитания

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската компания "Проспекто груп", която разработва платформата за онлайн брошури Brushura.bg, е придобита от германската технологична група Offerista Group, развиваща същия бизнес. Цената на сделката не е обявена, а целта на партньорството е заедно да достигнат до нови европейски пазари и да станат лидер в предлагането на електронни брошури.

Международната сделка


Седем години след основаването си българското дружество е изцяло придобито от германската компания Offerista Group. Основният бизнес на групата също е фокусиран върху дигитализирането на хартиените брошури на магазини и супермаркети. Основана през 2016 г., екипът на компанията наброява над 100 човека с офиси в Берлин, Дрезден, Есен, Виена и Париж.

"В следващите няколко месеца ще работим по сливане на технологията ни с тази на Offerista Group, включително мобилни приложения, сайт и други онлайн портали", коментира за "Капитал" Огнян Попов, основател на "Проспекто груп". Той ще продължи да управлява Broshura.bg като изпълнителен директор, а българският екип от 30 човека ще работи като част от германската компания. Сред целите на компанията е екипът да се разшири с още IT и маркетинг специалисти. "На европейския пазар има много играчи в сегмента и е нормално в един момент да започнат придобивания", казва Попов. С обединението на бизнесите Offerista Group ще достигне до над 40 млн. потребители и цели да стане пазарен лидер в Европа.

Българският бизнес



Идеята за Broshura.bg се ражда през 2013 г., когато Огнян Попов основава компанията "Камишън шеър", чийто бизнес впоследствие се прехвърля към дружеството "Проспекто груп". С решението си за онлайн брошури той цели да свърже големите търговски вериги и крайните клиенти.

Според изследване на Broshura.bg в България годишно се харчат над 50 млн. лв. за брошури и единични листовки, а общият им брой се равнява на 700 млн. "Ефективността от хартиените брошури не може да бъде проследена. Ние предлагаме измеримост на преглежданията и продължителността им през сайта или мобилното ни приложение", казва пред "Капитал" Попов. Той допълва, че включително могат да предоставят информация, в случай че след преглеждане на дадена брошура в приложението потребителят е влязъл в някой близък до него магазин или супермаркет. Постепенно бизнесът се разраства, компанията стъпва на редица международни пазари и освен в София открива търговски офиси още в Букурещ и Будапеща.

През 2016 г. решението привлича вниманието и на "Нетинфо", част от "Нова броудкастинг груп", която придобива 20% процента от компанията зад Broshura.bg. Тогава цената на сделката също не е обявена публично. Миналата година обаче основателят Огнян Попов изкупува дела на "Нетинфо".

Компанията разработва както онлайн платформа, така и мобилно приложение. "Имаме над 1 млн. потребители месечно в България, които разглеждат приблизително 6 млн. брошури. Към момента около 80% от посещенията ни са през сайта, но целим приложението да стане основно средство за достъп до брошурите", обяснява Попов. Бизнесът около Broshura.bg има два източника на приходи – от рекламни банери, около онлайн брошурите и приходи от клиенти, които заплащат на разпространена брошура. За 2018 г. компанията е отчела приходи от 2.2 млн. лв., като по думите на Огнян Попов през 2019 г. бизнесът расте.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 813 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 3 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 1232 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара

През миналата година те са спестили 32 млрд. долара в резултат на данъчната реформа

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10