С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 24 яну 2020, 13:27, 19894 прочитания

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко
  • Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz.
  • Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на операциите от София, както и от Прага и Будапеща.
  • Най-голямата промяна ще е за служителите на авиокомпанията, които ще работят като самоосигуряващи се лица.
Нискотарифната авиокомпания Ryanair ще ребрандира част от структурата си, като вече ще оперира под марката Buzz. В тази група попада и българският бизнес на ирландския нискотарифен авиопревозвач, като базата в София минава под ръководството на поделението на групата в Полша.

Още през есента на миналата година полските медии съобщиха за предстоящата смяна на дъблинската арфа с черно-жълтата пчела на Buzz Airlines. Тогава стана ясно, че на 1 ноември Buzz поема базите в Прага и София от Ryanair, а през декември и тази в Будапеща.


До момента работата е фокусирана върху невидимата за пътниците смяна на процесите и прехвърлянето им от офиса в Дъблин към този във Варшава. Не е ясно точно кога ще започне ребрандирането, като то първо най-вероятно ще стане видно от униформите и едва на по-късен етап и по самолетите на авиокомпанията. Най-голямата промяна пък ще е за служителите.

Част от причините за реорганизацията на бизнеса на Ryanair е злощастната поръчка на 58 самолета Boeing 737 Max, които се бавят, като компанията се опитва сега да намали експлоатационните си разходи.

В отговор на въпросите на "Капитал" от авиокомпанията уточниха, че ребрандирането на българския пазар ще започне през март с появата на новите униформи. Към момента няма планове за ребрандирането на самолетите в България. От компанията твърдят, че запазват силния си фокус върху пазара тук и ще продължат да развиват операциите.



Виж кой бръмчи

Брандът Buzz всъщност не е нов за авиацията. Buzz Airlines е основана във Великобритания от холандския превозвач KLM през 1999 г. През 2003 г. тя беше закупена от Ryanair, като я базира на летището във Варшава - "Фредерик Шопен".

Ryanair има и други подобни сделки на сметката си, като впоследствие се опита, но не успя да придобие ирландската Aer Lingus, а през 2017 г. участва с оферта за покупката на Air Berlin, но се отказа. През 2018 г. Ryanair влезе в Laudamotion с 24.9%, като впоследствие делът беше увеличен до 75%, а обявената сума за сделката беше 50 млн. евро.

През годините Buzz Airlines предоставя чартърни услуги и редовни полети за Ryanair, която регистрира в Полша и дружеството Ryanair Sun. Тя получава сертификата си в началото на 2018 г. И започва работа с 5 самолета. Към онзи момент Buzz разполага със 17, които нарастват на 25 през лятото на миналата година.

Още на 15 март миналата година Ryanair обявиха, че планират да съживят бранда Buzz, като това ще бъде новото име на базираната в Полша Ryanair Sun. Полските медии, позовавайки се на мениджъри на компанията, съобщиха, че пътниците на Buzz ще могат да видят големи промени от декември. Тогава екипажите ще започнат да носят нови тоалети с жълти и черни елементи вместо тъмносини и пчела в логото вместо ирландската арфа, а за пребоядисването на самолетите ще трябва да се почака.

По-голямата промяна ще настъпва и за служителите на авиокомпанията, като това също беше отразено в полските медии. Buzz ще наеме самолети и екипажи на компанията-майка, като пилотите ще бъдат наети като самоосигуряващи се лица и ще получават възнаграждение на извършен полет. Техен работодател ще бъде Warsaw Aviation, която ще се ангажира с набирането на персонала за Buzz, като на сайта се виждат и свободните позиции за четирите пазара: Полша, Прага, Будапеща и София.

Катастрофата 737

През лятото на миналата година от нискотарифната компания съобщиха, че свиват прогнозата си за 2020 г. за ръст на пътниците заради забавянето на доставките на 58-те самолета Boeing 737 MAX, като 8 от тях би трябвало да отидат директно към Buzz. Очакванията за ръст на пътниците бяха свити от 7% на 3% за лято 2020 г., като това означава свиване на очакванията за трафик до март 2021 г. до около 157 от 162 милиона.

Превозвачът съобщи тогава още, че може да се стигне до затваряне на бази и линии, като ще се направи преглед кои от базите са с ниска производителност и генерират загуби.

Спирането на доставките на Boeing 737 MAX стана факт след самолетната катастрофа в Етиопия, в която намериха смъртта си 157 души. Тя беше предшествана от друга със същия вид самолет в Индонезия. Производителят започна работа върху софтуерно решение, което да реши проблема с машините. Първоначалните надежди на Ryanair бяха, че 737 MAX ще се върне в експлоатация преди края на 2019 г. Стана ясно обаче, че американският производител няма да получи разрешение за излитането на 737 MAX поне до средата на 2020 г.

текстът е обновен на 25.01. 2020 г. в 13:50
Размерите на Ryanair
Ryanair създаде холдингова структура, като малък мениджърски екип ръководи развитието на 5 дъщерни дружества - Ryanair DAC, Laudamotion, Ryanair Sun (Buzz) Ryanair UK и Malta Air, всеки със собствени изпълнителни директори и управленски екипи.

Според последните отчети на компанията броят на превозените от нея пътници е 154 млн. Броят на базите е 82, дестинациите, до които се лети - 200 в 40 държави. Компанията разполага с 475 самолета, както и поръчки за още 210 Boeing 737.

"Докато разширяваме флота на Lauda и имаме да поемем доставки на над 200 самолета B737 Max, ние вярваме, че тази структура ще осигури оперативна ефективност, като същевременно ще ни позволи да разгледам и други малки възможности за сливания и придобивания M&A", казват от компанията.

Ryanair започна да лети от София през октомври 2016 г., като влезе ударно с над 20 дестинации. Превозвачът лети още до Пловдив и Бургас.

Капитал #3

Текстът е част от брой 3 на седмичния Капитал (24 - 30 януари). В броя ще прочетете още:

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 749 прочитания

Бизнесът и следващата рецесия Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

28 фев 2020, 1140 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 15545 прочитания

28 фев 2020, 5315 прочитания

28 фев 2020, 2991 прочитания

28 фев 2020, 2706 прочитания

28 фев 2020, 2416 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

Още от Капитал
Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

"Уча.се" с лекота

Дарин Маджаров започва с любителски безплатни видеоуроци, днес регистрираните в платформата потребители са над 650 000

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10