Boeing си осигури заем от 12 млрд. долара за справяне с кризата
28 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Boeing си осигури заем от 12 млрд. долара за справяне с кризата

Разходите около заземяването на 737 Max продължават да се трупат, което принуждава Boeing да търси допълнително финансиране

Boeing си осигури заем от 12 млрд. долара за справяне с кризата

Средствата ще предоставят допълнителна финансова гъвкавост на авиопроизводителя

1810 прочитания

Разходите около заземяването на 737 Max продължават да се трупат, което принуждава Boeing да търси допълнително финансиране

© Reuters


Boeing си осигури 12 млрд. долара заем, за да се справи с проблемите около заземяването на основния самолет на компанията. Преди седмица американската компания обяви, че ще прибегне до кредит от поне 10 млрд. долара поради критичната ситуация. Morgan Stanley, Wells Fargo, JP Morgan, Citigroup и Bank of America са се съгласили да предоставят средствата на американския производител, а те са с 2 млрд. долара повече от предварително заявените, съобщава Financial Times.

През април миналата година компанията отмени планираните обратни изкупувания на акции, но според новия изпълнителен директор Дейвид Калхун тя ще продължи да изплаща дивиденти, освен ако нещо не се промени драстично. За последната година е изплатила дивиденти в размер на 3.9 млрд. долара. Откакто обаче моделът 737 Max е заземен, разходите за Boeing са между 15 и 20 млрд. долара, според анализаторите. Компанията смята, че тези самолети няма да са във въздуха до средата на годината, а според Bank of America всеки допълнителен месец забавяне струва на производителя около 1.5 млрд. долара.

Удвояване на задълженията

Самолетът 737 Max беше заземен миналата година през март, но компанията продължи производството си по план до началото на януари, когато го спря. Очакванията на Boeing да се справи с проблема бързо не се оправдаха и средствата на компанията се изпариха светкавично. Свободният паричен поток (приходите от операции) е бил 11 млрд. долара през първите девет месеца на 2018 г., но за същия период през 2019 г. е отрицателен в размер на 1.6 млрд. долара. Освен че разходите около проблемите с основния самолет на компанията нарастват с всеки изминал месец, компанията трябва да завърши и покупка за 4.2 млрд долара на бразилския производител на самолети Embraer. Boeing се надява да приключи сделката до края на май, но европейските регулатори искат повече информация за сделката с четвъртия по обем на производството на самолети в света, като по всяка вероятност това може забави процеса. При всички случаи обаче Boeing ще има нужда от средства за да преодолее сложната ситуация.

Повече заеми - повече проблеми

Няколко дни преди да обяви допълнителното финансиране рейтинговата агенция Fitch Ratings обяви, че според нея американската компания е удвоила задълженията си през 2019 г. до 27 млрд. долара, което може да промени настроението на анализаторите спрямо книжата на Boeing. Анализаторите на Fitch оцениха акциите на компанията с негативен сентимент, като правилно предвидиха, че задълженията на производителя може да се увеличат в краткосрочен срок.

В началото на месеца Cowen & Co. и Berenberg също понижиха оценките си за акциите на компанията от положителна на неутрална. Рейтинговите агенции S&P и Moody's също обявиха, че ще анализират наново облигациите на компанията. S&P оценява облигациите на компанията с рейтинг А-, докато при Moody's рейтингът е ААА, но и двете обмислят да го понижат до BBB, рейтинг близо до боклучавите облигации (т.нар. junk bonds). Според S&P заземяването на самолета и спирането на производството му ще доведат до по-дълъг от очакваното период с отрицателен паричен поток за компанията, както и по-малко доставени самолети през 2020 г. Boeing ще обяви годишните си финансови резултати заедно с тези за последното тримесечие на 28 януари преди отварянето на американския пазар.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK