С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 фев 2020, 8:03, 7573 прочитания

Големият хасковски строител АБ ще има нов собственик

Компанията е с оборот над 30 млн. лв., а купувачите имат далечна връзка с една от най-големите в бранша, "Хидрострой"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дружеството "Валирион" иска да купи "Пътна сигнализация - България". Новината за планираната сделка, за чието одобрение трябва да се произнесе Комисията за защита на конкуренцията, между тези на пръв поглед непознати компании не би трябвало да предизвика кой знае какво вълнение. Според Търговския регистър първата се занимава със строителство основно (но и много други дейности), а втората - с производство, продажба и монтаж на пътни знаци, светофари и т.н.

Зад съобщението обаче се крие далеч по-голяма промяна. "Пътна сигнализация - България" е собственик на редица компании, сред които и строителната АБ. Последната е с приходи над 31 млн. лв. за 2018 г., над 250 служители и също печели големи обществени поръчки за строителство. Компанията през 2016 получи спасителен заем от държавната ББР, като тогава беше собственост на близките до ДПС Телят Хасан и Станимир Милев, а в сектора се сочеше за близка до Делян Пеевски.


Купувачът - "Валирион", пък има далечни връзки с една от най-големите строителни фирми, "Хидрострой", което също през 2016 г. купи друга компания, считана за владение на Пеевски - "Водстрой 98". Собственикът Велико Желев обаче отрече пред "Капитал" да има нещо общо с покупката.

За предстоящата сделка подсказа съобщение в сайта на Комисия за защита на конкуренцията (КЗК). Финансовите отчети не показват нищо вълнуващо - двете дружества са или на загуба, или с много малка печалба. Тяхната концентрация не би трябвало да размести особено който и да е пазар.
КАПИ
ВАЛИРИОН ЕООД
  • Собствен капитал 0,1
  • Печалба 0,0
  • Активи 0,9
  • Пасиви 0,8
  • Брой заети 55
  • Приходи 1,0
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.


Сделка на уж малки, но големи



"Валирион" е собственост на Цветан Чолаков, а съуправител заедно с него е Вилиана Валентинова Димитрова. Дружеството "Валирион" съществува от 2016 г., като приходите за последните години - 2018 и 2017, са 1 млн. лв. и 199 хил. лв. а печалбата е от порядъка на 20 - 30 хил. лв.

Купуваната "Пътна сигнализация - България" в момента е собственост на Димитър Петков, който заедно с майка си и сестра си са собственици на "А.Д.холд" (фирма, която доставя мантинели на пътната агенция). Фирмата има 5-6 служители в последните години и е на загуба. Тя обаче е ключова, защото притежава редица дружества, сред които "Менд" и "Пътстрой-97". Те от своя страна са собственици на 100% от акциите на АБ.
КАПИ
ВАЛИРИОН ЕООД
  • Собствен капитал 0,1
  • Печалба 0,0
  • Активи 0,9
  • Пасиви 0,8
  • Брой заети 55
  • Приходи 1,0
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.


АБ е акционерно дружество с интересна история. То участва в строителството на лот 3.1 на магистрала "Струма", в рехабилитацията на жп линията София - Елин Пелин, а последните й спечелени поръчки са за поддържането на магистрала "Марица" и на пътищата в област Хасково за следващите четири години.
КАПИ
АБ АД
  • Собствен капитал 13,7
  • Печалба 1,8
  • Активи 47,6
  • Пасиви 33,8
  • Брой заети 251
  • Приходи 31,0
Пълен профил ›
Данните са за 2018 година и са по последния подаден отчет на дружеството. Сумите са в млн. лв.


Дружеството имаше дългове към Национална агенция по приходите, но през 2016 г. подобрява финансовите си резултати с кредити от Българската банка за развитие. По това време в бранша се коментираше, че строителната фирма е преминала под контрола на депутата от ДПС Делян Пеевски. (Цялата история може да прочетете тук.)

Петков обясни пред "Капитал", че продажбата е търговско решение, плод на дълги разговори и постигане на пресечна точка. "Моментът и предложението, което ми направиха, бяха подходящи", каза той."Капитал" зададе писмени въпроси на "Валирион" , включително и за това как се финансира сделката, след като оборотите й са сравнително ниски, а активите на "Пътна сигнализация - България" - големи, но не получи отговор до публикацията на статията.

Има ли общо "Хидрострой"

Две дружества, свързани с Велико Желев - "Кселекс" и "Екип 6", са прехвърлени преди време на Чолаков. "Kселекс" е прехвърлена от "Хидрострой" на Чолаков през 2014 г. "Екип 6" е била собственост на "Кселекс", но и тя преминава у Чолаков през 2014 г. Вилиана Димитрова пък е в управителния съвет на "Люк" АСДИЦ, която е 100% собственост на ВДХ (новото име на "Водстрой 98"), което Желев купи през 2016 г.

Така и двамата имат връзка с Желев, който е собственик на "Хидрострой". Самият той обясни накратко пред "Капитал", че познава Чолаков. Той съобщи още, че Димитрова ще излезе от управлението на "Люк", има внесено заявление в Комисията за финансов надзор (КФН), но процедурата за одобрение била бавна.

"Разбрах, че две фирми водят преговори с Димитър Петков за покупката", обясни Желев пред "Капитал". "Имаме достатъчно пътни фирми, нямаме нужда от повече", отговори той на въпрос дали има общо със сделката. От тяхната група освен "Хидрострой" и ВДХ са "Пътстрой Бургас" и "Пътни строежи - Велико Търново".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 746 прочитания

Бизнесът и следващата рецесия Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

28 фев 2020, 1135 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 15545 прочитания

28 фев 2020, 5315 прочитания

28 фев 2020, 2991 прочитания

28 фев 2020, 2706 прочитания

28 фев 2020, 2416 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Алкомет" подготвя нова инвестиция в производството на профили

Приходите от продажби и печалбата на компанията намаляват през 2019 г.

Още от Капитал
"Белите" петна на София

Главният архитект посочи 684 ха свободни терени в София в потвърждение на идеята си за компактно развитие на столицата

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

Произходът на видовете според Сабина Радева

Детската книга за труда на Чарлз Дарвин, която стана хит във Великобритания и по света, излиза на български

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10