Износът на български плодове и зеленчуци расте

Сдружаването на производителите е условие за добри пазарни позиции, твърдят участници в InteliFresh 2020

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

България е нетен вносител на плодове и зеленчуци, но в последните пет години експортът им се увеличава, заяви заместник-министърът на земеделието, храните и горите Чавдар Маринов при официалното откриване на международната конференция InteliFresh 2020, организирана от фондация "ИнтелиАгро" с подкрепата на посолството на Кралство Нидерландия.

През 2018 г. общото производство на плодове достига 229 хил. тона, а на зеленчуци - 841 хил. тона. През последните пет години износът на зеленчуци расте, като през 2018 г. достига 134 млн. долара. При плодовете стойностният обем на експорта също се увеличава за този период от време, като е почти 125 млн. долара. Сравнително добри конкурентни позиции на чуждите пазари имат бобовите зеленчуци, оранжерийните домати и краставици, а от 2018 г. - и картофите, съобщи заместник-министър Чавдар Маринов.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове