Youtube е бизнес за 15 млрд. долара и отговаря за близо 10% от приходите на Alphabet
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Youtube е бизнес за 15 млрд. долара и отговаря за близо 10% от приходите на Alphabet

Google за пръв път обяви приходите си от Youtube, Cloud и другите сектори на бизнеса си.

Youtube е бизнес за 15 млрд. долара и отговаря за близо 10% от приходите на Alphabet

Сундар Пичай представи за първи път резултатите за отделните бизнеси на групата

2229 прочитания

Google за пръв път обяви приходите си от Youtube, Cloud и другите сектори на бизнеса си.

© Arnd Wiegmann


Новият изпълнителен директор на Alphabet - Сундар Пичай, за първи път представи пред инвеститорите финансовите резултати на групата по сектори. След четири години като изпълнителен директор на Google той застана начело на цялата компания, след като основателите Лари Пейдж и Сергей Брин предадоха контрола в негови ръце през декември 2019 г.

Още при първото си обръщение към инвеститорите по време на представянето на финансовия отчет на Alphabet той оповести данни за приходите на различни сектори на технологичния гигант, за да даде по-добра представа за бизнеса на групата.

Постъпленията за последното тримесечие на Alphabet са 46 млрд. (17% ръст на годишна база), но малко под очакванията. Нетната печалба е достигнала 10.6 млрд. долара (19% повишение спрямо 2018 г.) и е над предвижданията. Годишните приходи на американската компания са нараснали с 20% до 161 млрд. долара, а нетната печалба - с 11% до 34.3 млрд. долара.

От какво се състои Alphabet

Google преструктурира компанията си през 2015 г., като от октомври същата година тя се нарича Alphabet. Целта на създателите Лари Пейдж и Сергей Брин беше да съберат под една шапка всичките различни проекти, стартъпи и компании, които през годините Google придоби. Никога досега обаче компанията не беше обявявала пред инвеститорите официална информация за отделните сегменти на Alphabet.

За пръв път сега Google обяви приходите на търсачката, Youtube и Google Cloud поотделно, като загатна за развитието на инвестициите си в другите сектори на индустрията (така наречените Other bets). Приходите от търсачката за 2019 г. са 98.1 млрд. долара (ръст от 15% спрямо 2018 г.), което се равнява на около 60% от общите. Постъпленията на Youtube за миналата година са били 15.1 млрд. долара (36% повече от 2018 г.), или 9% от приходите на Alphabet. Сегментът със софтуера за реклама (AdSense, AdExchange, AdMob), наречен Google Network Members, е допринесъл към годишните приходи с 21 млрд. долара (7% повече от 2018 г.).

Бизнесът с облачните услуги също е сред основните сегменти на Alphabet. Приходите от Google Cloud за 2019 г. са около 9 млрд. долара (скок от 53% в сравнение с 2018 г.), но все още са малки в сравнение с приходите от реклама на компанията, макар че този сектор бележи най-висок ръст.

В сегмента "други" Google обявява приходите си от продукти като мобилния телефон Pixel и домашните говорители Google Home. Приходите от този сегмент за 2019 г. са 17 млрд. долара (20% ръст в сравнение с 2018 г.), но от компанията предупредиха, че очакванията им за хардуерните продажби са били по-високи от реалните, което от своя страна е довело до разминаването между очакванията за приходи в последното тримесечие и реалните резултати. Все пак Google не обяви в детайли колко телефона и други видове хардуер точно е продала.

Alphabet и Other Bets

Вниманието на инвеститорите беше привлечено най-много от ръста на приходите от облачните услуги и Youtube, както и от намаляващите продажби на хардуер. Google смята да се справи с хардуерния "проблем", придобивайки компанията за смарт часовници Fitbit. Групата освен това залага и на развитието на бизнеси извън рекламите, търсачката, Youtube и облака.

В интерес на истината приходите от другите залози (т.нар. other bets) на Alphabet все още са нищожни - 659 млн. долара (с 10% по високи от 2018 г.) и едва 0.4% от общите. Но тези залози са именно дългосрочните инвестиции на компанията, върху които Сундар Пичай хвърли малко светлина. Според изпълнителния директор на Alphabet много от тези инвестиции са във финалния си етап на развитие. Например Google предвижда да съчетае напредъка си в технологията на изкуствения интелект в комбинация с Google Cloud, за да предостави услуги на здравния сектор за подобряване на клиничните тестове, изследвания и разработване на лекарства.

Стартъпът за безпилотни автомобили Waymo също набира скорост - колите са изминали над 20 млн. мили в над 25 града и вече обслужват над 1500 клиенти месечно. Пичай отправи и лека закачка към Amazon, след като представи сектора на онлайн продажбите като перспективен за Google, имайки предвид факта, че огромна част от купувачите търсят продукта първо в Google и преглеждат в Youtube за повече информация за него, преди да си го поръчат.

Акциите на технологичния гигант първоначално поевтиняха с 4%, след като оповестиха резултатите, но определено на анализаторите и инвеститорите ще им трябва повече време, за да осмислят цялата тази нова информация, която Google им предостави.

Движение на акциите на Google (в долари)

Новият изпълнителен директор на Alphabet - Сундар Пичай, за първи път представи пред инвеститорите финансовите резултати на групата по сектори. След четири години като изпълнителен директор на Google той застана начело на цялата компания, след като основателите Лари Пейдж и Сергей Брин предадоха контрола в негови ръце през декември 2019 г.

Още при първото си обръщение към инвеститорите по време на представянето на финансовия отчет на Alphabet той оповести данни за приходите на различни сектори на технологичния гигант, за да даде по-добра представа за бизнеса на групата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK