Приходите на шведската компания за стрийминг Spotify са нараснали с 24% през последното тримесечие на 2019 г. Отчетеният годишен ръст е в резултат на увеличението на платените абонаменти, които достигат най-високото си ниво в историята на компанията. Въпреки това през същото тримесечие е отчетена оперативна загуба от 77 млн. евро, съобщава Financial Times.
Платените абонаменти в Spotify нарастват с 11 млн. през последните три месеца на миналата година, което е доста над прогнозите за 9 млн. Крайният резултат за годината е 124 млн. клиенти в глобален мащаб. Компанията успешно привлича вниманието на новите потребители главно чрез предложения за безплатен пробен период, промоционални оферти за нови и завръщащи се клиенти и празнични промоции.
Общият брой потребители със и без абонамент нарасна на 271 млн., с 6 млн. повече от очакваното. Шведската компания поддържа водещата си позиция сред конкуренцията. Резултатите на Spotify надвишават тези на компании, осигуряващи подобни услуги. Amazon наскоро съобщи, че потребителите й са 55 млн., докато тези на Apple достигнаха 60 млн. миналото лято.
Благодарение на увеличения интерес, приходите на компанията през тримесечието са достигнали 1.86 млрд. евро, което представлява 24% ръст спрямо отчетените 1.5 млрд. евро година по-рано.
Нова подкаст услуга
Представители на компанията споделят, че очакват оперативна загуба и през новата година, но също така твърдят, че 2020 г. "ще бъде година на инвестициите". Търсейки допълнителни начини да се разграничи от конкурентите, Spotify добавя излъчването на подкасти към услугите си. Компанията вече е придобила стартъп подкастите Gimlet Media, Anchor и Parcast. Предстои купуването на медийната група The Ringer, основана от бившия спортен журналист Бил Симънс, пише New York Times.
"Прекарахме последните няколко години в изграждането на мултимедийна дигитална компания за спорт и поп култура от световна класа и вярваме, че Spotify може да ни издигне на ново ниво", споделя Симънс за сделката.
Очаква се ръстът на абонаментите на Spotify да продължи през 2020 г. Вътрешните прогнози за първото тримесечие на годината са между 126 млн. и 131 млн.
Приходите на шведската компания за стрийминг Spotify са нараснали с 24% през последното тримесечие на 2019 г. Отчетеният годишен ръст е в резултат на увеличението на платените абонаменти, които достигат най-високото си ниво в историята на компанията. Въпреки това през същото тримесечие е отчетена оперативна загуба от 77 млн. евро, съобщава Financial Times.
Платените абонаменти в Spotify нарастват с 11 млн. през последните три месеца на миналата година, което е доста над прогнозите за 9 млн. Крайният резултат за годината е 124 млн. клиенти в глобален мащаб. Компанията успешно привлича вниманието на новите потребители главно чрез предложения за безплатен пробен период, промоционални оферти за нови и завръщащи се клиенти и празнични промоции.
1 коментар
77 млн. оперативна загуба е сравнително малко. При приходи от 1.86 млрд. за тримесечието, това прави под 5%. Юбер и Лифт продължават да генерират над 80% по същия показател.