Airbus иска да намали риска с цените на билетите

Въпросът е биха ли се съгласили авиокомпаниите и туристическите агенции да използват платформата за търговия на производителя на самолети

Европейският производител създаде платформа, на която ще се търгуват фючърси и опции за намаляване на риска в цените
Европейският производител създаде платформа, на която ще се търгуват фючърси и опции за намаляване на риска в цените    ©  Reuters
Европейският производител създаде платформа, на която ще се търгуват фючърси и опции за намаляване на риска в цените
Европейският производител създаде платформа, на която ще се търгуват фючърси и опции за намаляване на риска в цените    ©  Reuters

Нищо не вбесява потребителите онлайн повече от това да видят цените на самолетните им билети да скочат в момента, в който са готови да натиснат бутона "купи". И въпреки това турбуленцията в цените е дори по-голямо главоболие за авиокомпаниите. Доколкото превозвачите имат някакъв контрол над цените, те бързо се заличават от бързи промени в търсенето и предлагането, икономически ръстове и спадове, както и политически шокове. През последните пет години цената на един билет за дадена дата - с включени данъци и такси, е варирала между 7% в Азия и 16% в Европа. Дори в Северна Америка, където превозвачите имат повече влияние при ценообразуването, волатилността е около 7. Повечето авиокомпании чакат да останат по-малко от 90 дни до даден полет, за да си осигурят 90% от приходите си от билети.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се