"Стандард профил България" ще произвежда уплътнения за електромобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Стандард профил България" ще произвежда уплътнения за електромобили

Изпълнителният директор на "Стандард профил България" Петър Ангелов

"Стандард профил България" ще произвежда уплътнения за електромобили

След спад през миналата година компанията очаква ръст на продажбите с над 30% през 2020 г.

4814 прочитания

Изпълнителният директор на "Стандард профил България" Петър Ангелов

© Сашка Панайотова


"Стандард профил България" стартира ново производство на компоненти за електрически коли. Това е първият проект на българското предприятие за каучукови уплътнения за автомобилния сектор, насочен към електромобилостроенето. "В момента сме в предсерийна фаза на производство, самият проект ще стартира през юли", каза за "Капитал" изпълнителният директор на "Стандард профил България" Петър Ангелов.

Според него производството на електромобили оказва сериозно влияние върху автомобилния пазар. Почти всички компании в сектора вече са готови с по няколко модела, но на този етап нямат достатъчно продажби, тъй като колите все още са сравнително скъпи. "Цената на среден клас електромобил в момента е около 30 000 евро. Въпреки това всички автомобилни производители са си поставили ясни срокове, в които ще преминат към производство само на електрически автомобили или на хибриди", казва Петър Ангелов. Една от причините е предстоящото въвеждане на квоти въглеродни емисии за производителите на автомобили. В по-развитите страни вече въвеждат бонуси за тези, които купуват електромобили.

Новите проекти

През 2019 г. "Стандард профил България" успява да стартира 5 нови проекта, което е рекорд за предприятието. Основните марки, за които изнася "Стандард профил", са Volkswagen, Fiat, Opel, Daimler, Ford, Skoda. През изминалата година най-големите продажби на българското предприятия са били за Opel и Fiat. Към всяка от двете компании заводът на "Стандард профил" в Стара Загора е насочил по 25% от продукцията си. През 2019 година кoмпанията започна и подготовката на 6 нови проекта, които стартират през настоящата 2020 година.

Спад на продажбите

"Стандард профил България" регистрира през 2019 г. спад спрямо планирания бюджет от 10%. "Забавянето на продажбите на нови коли в световен мащаб повлия и на нашия резултат", посочи Ангелов. "Голямо предимство за "Стандард профил" е, че нашите продукти са еднакво приложими за всички видове автомобили, което ни гарантира устойчиво развитие в близко бъдеще", казват от ръководството на компанията. По данни на Търговския регистър през 2018 г. старозагорското предприятие има 73 млн. лв. оборот и печалба 3 млн. лв.

През изминалата година за пръв път се регистрира спад в продажбите на автомобили в световен мащаб. Не всеки производител на коли в света обаче отчита намаление, уточнява Ангелов. Възможно е започналите процеси да нямат нищо общо с евентуално начало на нов икономически спад, допълва той. При старта на кризата през 2008 г. старозагорското предприятие е регистрирало спад на продажбите с 45%. Целта на "Стандард профил България" е през 2020 г. да постигне 32% ръст на продажбите си.

Липса на кадри

Основното предизвикателство пред "Стандард профил България" през последните години е балансирането между нарастващата цена на труда и изпълнението на бюджетните показатели. Липсата на подготвени кадри за производството и инженерните специалности правят средата динамична, казва Петър Ангелов. Предприятието въвежда световно признати практики за управление на човешките ресурси и ефективно Lean производство. Целта е да се създават продукти с високо качество и минимален ресурс, като се ограничи значително непроизводителността. Съчетанието на тези практики заедно с автоматизацията и роботизацията, която въвеждаме през последните години, ни помага да бъдем конкурентни на пазара на труда и да печелим нови проекти, казват от "Стандард профил". В момента в старозагорското предприятие работят 800 души.

"Стандард профил България" стартира ново производство на компоненти за електрически коли. Това е първият проект на българското предприятие за каучукови уплътнения за автомобилния сектор, насочен към електромобилостроенето. "В момента сме в предсерийна фаза на производство, самият проект ще стартира през юли", каза за "Капитал" изпълнителният директор на "Стандард профил България" Петър Ангелов.

Според него производството на електромобили оказва сериозно влияние върху автомобилния пазар. Почти всички компании в сектора вече са готови с по няколко модела, но на този етап нямат достатъчно продажби, тъй като колите все още са сравнително скъпи. "Цената на среден клас електромобил в момента е около 30 000 евро. Въпреки това всички автомобилни производители са си поставили ясни срокове, в които ще преминат към производство само на електрически автомобили или на хибриди", казва Петър Ангелов. Една от причините е предстоящото въвеждане на квоти въглеродни емисии за производителите на автомобили. В по-развитите страни вече въвеждат бонуси за тези, които купуват електромобили.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK