Автомобилни компании затварят заводи в Китай заради вируса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Автомобилни компании затварят заводи в Китай заради вируса

Reuters

Автомобилни компании затварят заводи в Китай заради вируса

Заразата създава проблеми с веригите за доставки

3873 прочитания

Reuters

© Reuters


Световни автомобилни производители и доставчици на авточасти затварят заводите си в Китай заради разпространението на коронавируса. Повечето от тях планират да възобновят операциите си в страната най-рано в средата на февруари. Сред засегнатите са и американските компании с операции в Китай, пише Reuters. Проучване, проведено от Американската търговска камара в Шанхай, показва, че повечето очакват бизнесът им през годината да бъде засегнат от заразата (виж карето).

Обявените мерки

Германският производител на луксозни автомобили BMW съобщи, че планира да възобнови работата в завода си в гр. Шънян на 17 февруари. Daimler има намерение да отвори завода си в Пекин на 10 февруари. Френската PSA Peugeot Citroen, която е в процес на сливане с Fiat, съобщи, че заводите й в Ухан ще останат затворени до 14 февруари.

Миналата седмица представители на Fiat изразиха притесненията си относно прекъсването на доставките на авточасти. Според тях е вероятно производството в един от европейските им заводи да бъде засегнато от прекъсването в рамките на две до четири седмици.

Американският производител Ford, който има заводи в Чунцин и Ханджоу, планира да възобнови производството си в страната на 10 февруари. Миналата седмица компанията обяви по-ниска от очакваното печалба.

Представители на Honda споделят, че за момента няма проблеми с веригата на доставки, които да възпрепятстват производството. Трите завода на компанията в Ухан ще останат затворени до 13 февруари.

Hyundai съобщи за временно отлагане на производството си в Южна Корея, тъй като бумът на вируса прекъсна веригата им за доставки. Това е първият случай, в който компания спира операции извън Китай заради заразата. Един от синдикатите в компанията съобщи, че повечето заводи са затворени на 7 февруари, като една част от тях ще продължат работата си на 11 или 12 февруари.

Nissan планира да възобнови производството си в съвместното предприятие с китайската компания Dongfeng на 10 февруари. Производството в завода в провинция Хубей ще започне отново след 14 февруари.

Представители на Suzuki съобщават, че обмислят снабдяване на авточасти извън Китай, тъй като заразата заплашва производството на компанията в Индия, която е най-важният й пазар.

Миналата седмица представители на Tesla споделиха, че забавянето на производството в завода й в Шанхай може леко да й се отразят. Доставките на Модел 3, които се произвеждат в китайския завод, ще се отложат. В момента компанията оценява дали веригата за доставки в предприятието й в Калифорния ще бъде засегната.

Toyota реши да остави затворени заводите си в Китай до 16 февруари, а френската компания за авточасти Valeo обяви, че трите й фабрики в Ухан ще заработят най-рано на 13 февруари, и уточни, че все още не е установила големи смущения във веригата за доставки в Китай.

Американски компании с бизнес в Китай очакват свиване

Проучване на Американската търговска камара в Шанхай показва, че редица фирми са притеснени за бизнеса си в страната заради заразата. Почти една четвърт от участвалите в допитването очакват най-малко 16% спад в приходите. Над една пета са съобщили за 11-15% прогнозирано намаление. Само 13% от участниците в анкетата, са посочили, че очакват малко или почти нулево отражение на вируса върху финансовите им резултати. Малко над 15% от компаниите очакват БВП на Китай да се понижи с над 2 пр. пункта през първото тримесечие.

В допитването са участвали 127 американски фирми с операции в Китай. Двадесет от тях са тясно обвързани с китайския пазар, като над 500 млн. долара от приходите им идват от страната. Двадесет и седем фирми са с приходи от Китай между 100 и 500 млн. долара. Компаниите планират преместване на операции от Китай в други региони, предимно в Индия.

Световни автомобилни производители и доставчици на авточасти затварят заводите си в Китай заради разпространението на коронавируса. Повечето от тях планират да възобновят операциите си в страната най-рано в средата на февруари. Сред засегнатите са и американските компании с операции в Китай, пише Reuters. Проучване, проведено от Американската търговска камара в Шанхай, показва, че повечето очакват бизнесът им през годината да бъде засегнат от заразата (виж карето).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK