Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 фев 2020, 17:18, 4589 прочитания

Най-динамичните компании за търговия с автомобили, части и сервиз: Всички са успешни

Общите приходи на двадесетте дружества в подреждането в "Гепард" са скочили с над 47% до 355 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилите по българските пътища растат. И то във всякакви разновидности и форми - стари, нови, големи, малки, дизели, електромобили и др. Което прави бизнеса с тях повече от успешен - както при автодилърите, така и при търговците на части и консумативи, и не на последно място при сервизите. Обемът на този пазар расте от години, макар немалка част от него да е в сивия сектор. Доказва го и класацията на "Гепард" за най-динамичните компании в този бранш, които покриват цялата палитра на дейностите в него. През 2018 г. общите приходи на първите 20 компании в него са скочили с над 47% до 355 млн. лв.

Новият лидер


На първата позиция в класацията е бургаската "Бургас трак сервиз", която се занимава с продажба и сервизиране основно на камиони и лекотоварни превозни средства от марката Iveco. Компанията е увеличила приходите си с 332% до 17.5 млн. лв. Създаденото през 2015 г. дружество първоначално стартира бизнеса си с фокус върху сервизната дейност, но впоследствие развива и продажбите. Пазарът на тежкотоварни превозни средства е зависим от състоянието на икономиката и отделни големи поръчки, и не е сигурно, че динамичният растеж ще продължи и в данните за 2019 г. Но в "Бургас трак сервиз" разшириха дейността си през 2019 г. и с добавянето на продажби и обслужване на леки автомобили - компанията стана представител за бургаския регион на FIAT, Alfa Romeo и Maserati.

На второ място е "Витоша-експрес", която се занимава с транспорт, но осъществява и сервизна дейност и продажби на автобуси. Приходите й са скочили със 146% до 5.8 млн. лв.

На трето място е "Евролинк мениджмънт", която е един от известните търговци в София на луксозни автомобили. Компанията внася основно от Германия и оборотът и за 2018 г. е скочил с малко над 100% до 8.7 млн. лв.



В секторната автокласация преобладават малки и големи автомобилни вносители и дилъри от цялата страна. Всъщност големите са два - "Ауто Франс 3000" и "Ауто Италия". Първата компанията е дилър на Dacia и Renault и през 2018 г. е успяла да увеличи приходите си с 34% до 84.8 млн. лв. Резултатите са логични, защото двете автомобилни марки са най-продаваните сред новите автомобили на българския пазар.

Втората - "Ауто Италия", за втора година е участник в класацията и е вносител на FIAT, Alfa Romeo и Maserati. Приходите на компанията, която е част от "Ауто юнион", която пък е част от "Еврохолд", са скочили над 55% до 49.5 млн. лв., като причината отново е растежът на пазара на нови автомобили през 2018 г.

Сред останалите динамични компании в подреждането има регионални дилъри, сервизи и търговци на авточасти, които през 2018 г. значително са увеличили бизнеса си. Такава например е "Русе кар", която е официален сервиз на BMW за Русе. Малка част от дейността на дружеството е и продажба на употребявани автомобили. Приходите му са нараснали с над 53% до 7.2 млн. лв. Много добро е представянето и на "Спекта ауто", която продава автомобилите на Toyota за района на Бургас и е увеличила приходите си с над 33% до 25.5 млн. лв.

След като в предишното издание на класацията на "Гепард" присъстваше една компания от групата - "Венци - Велико Търново", сега в подреждането е другата - "Венци - Габрово", чиито приходи са се увеличили с 42% до 13.6 млн. лв. Групата майка е регионален дилър на FIAT и Suzuki.

Една от компаниите с най-добра рентабилност в топ 20 е "Равда", която е официален вносител на моторните масла и смазочни материали Motul и Areca за България. Оборотът й се е увеличил с 36% до 6.9 млн. лв. при печалба от 0.97 млн. лв. Най-много служители пък има "Ауто Франс 3000" - 115 спрямо 84 година по-рано.

Повторните участници

Белег за устойчив бизнес е динамичното развитие за повече от една години. Което се наблюдава при повторните участници в автокласацията на "Гепард", които в това издание са четири - "Ауто Италия", "Булавто България", "Тарос трейд БГ" и "Бултрако моторс". "Булавто" беше лидер в предишното подреждане с растеж от 335% и сега продължава бума си с още 38% до 22 млн. лв. Компанията е търговец на товарни автомобили IVECO и автобуси IvecoBus. Компанията и има центрове в София, Варна и Бургас.

"Тарос трейд БГ" пък е един от известните продавачи на едрогабаритни части за автомобили и за втора поредна година расте с над 40% до 12.8 млн. лв. "Бултрако" продава автомобили с марката Honda в София и Пловдив и за последните две години бизнесът на дружеството е нараснал с общо 67%. В класацията има и по-специализирани търговци като "ТехноЛифт България", който продава и сервизира основно мотокари.

Автопазарът в България е зависим от икономическата активност поне в частта на новите и на товарните автомобили. Но в същото време е донякъде имунизиран към големи кризи зарази множеството коли по пътищата, които всяка година се нуждаят от сервизиране и консумативи. Само пазарът на авточасти в България се оценява на над 450 млн. евро. Което пък говори, че той ще продължи да се развива и в следващото издание на класацията отново да има както нови участници, така и "ветерани".

Гепард

Текстът е част от специалното издание "Гепард". Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

В списанието класираме най-бързорастящите малки и средни предприятия в страната. Представени са данни за развитието на различни сектори от икономиката, както и фирмени профили на избрани компании. В подреждането през 2019 г. попадат 2269 компании от 28-те региона, класирани на национално ниво, по региони и по сектори.

Вижте още или купете изданието.

Прочетете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили "Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили

Шуменският производител е подал инвестиционно предложение в екоинспекцията

9 апр 2020, 805 прочитания

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 1105 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Daimler отчете изненадваща загуба през последното тримесечие

Годишната печалба на германския производител на луксозни автомобили се свива с 64% заради "Дизелгейт"

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10