С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 фев 2020, 17:18, 2773 прочитания

Най-динамичните компании за търговия с автомобили, части и сервиз: Всички са успешни

Общите приходи на двадесетте дружества в подреждането в "Гепард" са скочили с над 47% до 355 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилите по българските пътища растат. И то във всякакви разновидности и форми - стари, нови, големи, малки, дизели, електромобили и др. Което прави бизнеса с тях повече от успешен - както при автодилърите, така и при търговците на части и консумативи, и не на последно място при сервизите. Обемът на този пазар расте от години, макар немалка част от него да е в сивия сектор. Доказва го и класацията на "Гепард" за най-динамичните компании в този бранш, които покриват цялата палитра на дейностите в него. През 2018 г. общите приходи на първите 20 компании в него са скочили с над 47% до 355 млн. лв.

Новият лидер


На първата позиция в класацията е бургаската "Бургас трак сервиз", която се занимава с продажба и сервизиране основно на камиони и лекотоварни превозни средства от марката Iveco. Компанията е увеличила приходите си с 332% до 17.5 млн. лв. Създаденото през 2015 г. дружество първоначално стартира бизнеса си с фокус върху сервизната дейност, но впоследствие развива и продажбите. Пазарът на тежкотоварни превозни средства е зависим от състоянието на икономиката и отделни големи поръчки, и не е сигурно, че динамичният растеж ще продължи и в данните за 2019 г. Но в "Бургас трак сервиз" разшириха дейността си през 2019 г. и с добавянето на продажби и обслужване на леки автомобили - компанията стана представител за бургаския регион на FIAT, Alfa Romeo и Maserati.

На второ място е "Витоша-експрес", която се занимава с транспорт, но осъществява и сервизна дейност и продажби на автобуси. Приходите й са скочили със 146% до 5.8 млн. лв.

На трето място е "Евролинк мениджмънт", която е един от известните търговци в София на луксозни автомобили. Компанията внася основно от Германия и оборотът и за 2018 г. е скочил с малко над 100% до 8.7 млн. лв.



В секторната автокласация преобладават малки и големи автомобилни вносители и дилъри от цялата страна. Всъщност големите са два - "Ауто Франс 3000" и "Ауто Италия". Първата компанията е дилър на Dacia и Renault и през 2018 г. е успяла да увеличи приходите си с 34% до 84.8 млн. лв. Резултатите са логични, защото двете автомобилни марки са най-продаваните сред новите автомобили на българския пазар.

Втората - "Ауто Италия", за втора година е участник в класацията и е вносител на FIAT, Alfa Romeo и Maserati. Приходите на компанията, която е част от "Ауто юнион", която пък е част от "Еврохолд", са скочили над 55% до 49.5 млн. лв., като причината отново е растежът на пазара на нови автомобили през 2018 г.

Сред останалите динамични компании в подреждането има регионални дилъри, сервизи и търговци на авточасти, които през 2018 г. значително са увеличили бизнеса си. Такава например е "Русе кар", която е официален сервиз на BMW за Русе. Малка част от дейността на дружеството е и продажба на употребявани автомобили. Приходите му са нараснали с над 53% до 7.2 млн. лв. Много добро е представянето и на "Спекта ауто", която продава автомобилите на Toyota за района на Бургас и е увеличила приходите си с над 33% до 25.5 млн. лв.

След като в предишното издание на класацията на "Гепард" присъстваше една компания от групата - "Венци - Велико Търново", сега в подреждането е другата - "Венци - Габрово", чиито приходи са се увеличили с 42% до 13.6 млн. лв. Групата майка е регионален дилър на FIAT и Suzuki.

Една от компаниите с най-добра рентабилност в топ 20 е "Равда", която е официален вносител на моторните масла и смазочни материали Motul и Areca за България. Оборотът й се е увеличил с 36% до 6.9 млн. лв. при печалба от 0.97 млн. лв. Най-много служители пък има "Ауто Франс 3000" - 115 спрямо 84 година по-рано.

Повторните участници

Белег за устойчив бизнес е динамичното развитие за повече от една години. Което се наблюдава при повторните участници в автокласацията на "Гепард", които в това издание са четири - "Ауто Италия", "Булавто България", "Тарос трейд БГ" и "Бултрако моторс". "Булавто" беше лидер в предишното подреждане с растеж от 335% и сега продължава бума си с още 38% до 22 млн. лв. Компанията е търговец на товарни автомобили IVECO и автобуси IvecoBus. Компанията и има центрове в София, Варна и Бургас.

"Тарос трейд БГ" пък е един от известните продавачи на едрогабаритни части за автомобили и за втора поредна година расте с над 40% до 12.8 млн. лв. "Бултрако" продава автомобили с марката Honda в София и Пловдив и за последните две години бизнесът на дружеството е нараснал с общо 67%. В класацията има и по-специализирани търговци като "ТехноЛифт България", който продава и сервизира основно мотокари.

Автопазарът в България е зависим от икономическата активност поне в частта на новите и на товарните автомобили. Но в същото време е донякъде имунизиран към големи кризи зарази множеството коли по пътищата, които всяка година се нуждаят от сервизиране и консумативи. Само пазарът на авточасти в България се оценява на над 450 млн. евро. Което пък говори, че той ще продължи да се развива и в следващото издание на класацията отново да има както нови участници, така и "ветерани".

Гепард

Текстът е част от специалното издание "Гепард". Изданието е включено в абонаментния план Капитал PRO, но може да бъде закупено и самостоятелно тук.

В списанието класираме най-бързорастящите малки и средни предприятия в страната. Представени са данни за развитието на различни сектори от икономиката, както и фирмени профили на избрани компании. В подреждането през 2019 г. попадат 2269 компании от 28-те региона, класирани на национално ниво, по региони и по сектори.

Вижте още или купете изданието.

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 2 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 1789 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Daimler отчете изненадваща загуба през последното тримесечие

Годишната печалба на германския производител на луксозни автомобили се свива с 64% заради "Дизелгейт"

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10