Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Geely и Volvo Cars планират сливане и листване на борсата

Основателят на китайската компания Ли Шифу цели да създаде първия глобален китайски производител на автомобили

Предложението, което беше съобщено за пръв път в понеделник, идва 18 месеца след като Volvo Cars се отказа от намеренията си да се листне самостоятелно на борсата заради нарастваща консолидация в автомобилната индустрия
Предложението, което беше съобщено за пръв път в понеделник, идва 18 месеца след като Volvo Cars се отказа от намеренията си да се листне самостоятелно на борсата заради нарастваща консолидация в автомобилната индустрия
Предложението, което беше съобщено за пръв път в понеделник, идва 18 месеца след като Volvo Cars се отказа от намеренията си да се листне самостоятелно на борсата заради нарастваща консолидация в автомобилната индустрия    ©  Reuters
Предложението, което беше съобщено за пръв път в понеделник, идва 18 месеца след като Volvo Cars се отказа от намеренията си да се листне самостоятелно на борсата заради нарастваща консолидация в автомобилната индустрия    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Китайският производител на автомобили Geely и европейският му конкурент Volvo Cars планират да се слеят, а след това и да излязат на фондовата борса, съобщава Financial Times. Този ход ще върне шведската компания на публичните пазари, като същевременно ще създаде и първия в света глобален китайски автомобилен производител. Предложението, което беше съобщено за пръв път в понеделник, идва 18 месеца след като Volvo Cars се отказа от намеренията си да се листне самостоятелно на борсата заради нарастваща консолидация в автомобилната индустрия.

Анализаторът от Bernstein Робин Жу смята, че този ход ще превърне Geely в глобален бизнес, удвоявайки оперативната печалба на компанията и утроявайки годишните й приходи. "Тази сделка се усеща като първи ход за консолидиране на разпръснатата автомобилна империя на Ли Шифу", коментира той. По-рано миналия месец главният изпълнителен директор на Volvo Cars Хакан Самуелсон каза, че "IPO-то на Volvo Cars остава опция за собственика на компанията". Същевременно оценката от близо 30 млрд. долара, която шведската компания целеше по време на подготовката за собствения си дебют на борсата преди две години, ще бъде ключова за настоящото листване.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    Волво ще остане в историята. Така или иначе отдавна не е самостоятелна компания, за съжаление.

    Нередност?
Нов коментар