Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 фев 2020, 12:55, 1788 прочитания

Geely и Volvo Cars планират сливане и листване на борсата

Основателят на китайската компания Ли Шифу цели да създаде първия глобален китайски производител на автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският производител на автомобили Geely и европейският му конкурент Volvo Cars планират да се слеят, а след това и да излязат на фондовата борса, съобщава Financial Times. Този ход ще върне шведската компания на публичните пазари, като същевременно ще създаде и първия в света глобален китайски автомобилен производител. Предложението, което беше съобщено за пръв път в понеделник, идва 18 месеца след като Volvo Cars се отказа от намеренията си да се листне самостоятелно на борсата заради нарастваща консолидация в автомобилната индустрия.

Анализаторът от Bernstein Робин Жу смята, че този ход ще превърне Geely в глобален бизнес, удвоявайки оперативната печалба на компанията и утроявайки годишните й приходи. "Тази сделка се усеща като първи ход за консолидиране на разпръснатата автомобилна империя на Ли Шифу", коментира той. По-рано миналия месец главният изпълнителен директор на Volvo Cars Хакан Самуелсон каза, че "IPO-то на Volvo Cars остава опция за собственика на компанията". Същевременно оценката от близо 30 млрд. долара, която шведската компания целеше по време на подготовката за собствения си дебют на борсата преди две години, ще бъде ключова за настоящото листване.


Глобален играч

През последното десетилетие Ли Шифу, който е председател както на Geely, така и на Volvo Cars, стриктно следваше стратегията си за сглобяване на портфолио от марки извън Китай, които да допълват бизнесите му за производство на автомобили в страната. През 2010 г. китайският гигант купи Volvo от Ford за 1.8 млрд. долара, като шведската компания запази относителна независимост. Минaлaтa гoдинa двaтa прoизвoдитeля oбeдинихa двигaтeлocтрoитeлнитe cи пoдрaздeлeния.

В края на 2017 г. Geely купи фалиращия британски производител Lotus, а едва няколко месеца след това придоби и малък дял от Dаimler, собственика на Mercedes-Benz. Тя притежава още производителя на таксита LEVC, както и малайзийската Proton, а в началото на 2018 г. придоби и дял в шведския производител на камиони Volvo Group. Само преди седмици китайският гигант прекрати преговори за инвестиране в производителя на луксозни автомобили Aston Martin.



Напред към борсата

Geely е инвестирала повече от 8 млрд. долара, откакто е придобила шведския производител през 2010 г. Средствата са вложени предимно в цялостно обновяване на моделите на компанията, тъй като Шифу се стреми към повече интеграция между Volvo Cars и китайската му марка чрез общи компоненти и технологии за автономно шофиране. Представител на Volvo Cars съобщи, че "сделката ще ускори финансовите и технологични взаимодействия между двата производителя". "Сливането на двете компании ще доведе до създаването на силна група на глобално ниво", коментира Ли Шифу в понеделник.

Обединената компания ще бъде листната първо на борсата в Хонконг, където понастоящем Geely Automobile се търгува, а впоследствие и на тази в Стокхолм. След новините за сливането акциите на китайския производител отбелязаха ръст от 8.5%. Geely и Volvo Cars ще създадат съвместна работна група, която ще изготви план за сливане на двете компании до края на настоящата година. Тя ще бъде ръководена от главния изпълнителен директор на шведския производител Хакан Самуелсон.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили "Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили

Шуменският производител е подал инвестиционно предложение в екоинспекцията

9 апр 2020, 703 прочитания

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 951 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдът одобри сделката между телекомите Sprint и T-Mobile

Сливането, обявено още през 2018 г., най-накрая ще се осъществи

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10