С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 фев 2020, 12:55, 1473 прочитания

Geely и Volvo Cars планират сливане и листване на борсата

Основателят на китайската компания Ли Шифу цели да създаде първия глобален китайски производител на автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският производител на автомобили Geely и европейският му конкурент Volvo Cars планират да се слеят, а след това и да излязат на фондовата борса, съобщава Financial Times. Този ход ще върне шведската компания на публичните пазари, като същевременно ще създаде и първия в света глобален китайски автомобилен производител. Предложението, което беше съобщено за пръв път в понеделник, идва 18 месеца след като Volvo Cars се отказа от намеренията си да се листне самостоятелно на борсата заради нарастваща консолидация в автомобилната индустрия.

Анализаторът от Bernstein Робин Жу смята, че този ход ще превърне Geely в глобален бизнес, удвоявайки оперативната печалба на компанията и утроявайки годишните й приходи. "Тази сделка се усеща като първи ход за консолидиране на разпръснатата автомобилна империя на Ли Шифу", коментира той. По-рано миналия месец главният изпълнителен директор на Volvo Cars Хакан Самуелсон каза, че "IPO-то на Volvo Cars остава опция за собственика на компанията". Същевременно оценката от близо 30 млрд. долара, която шведската компания целеше по време на подготовката за собствения си дебют на борсата преди две години, ще бъде ключова за настоящото листване.


Глобален играч

През последното десетилетие Ли Шифу, който е председател както на Geely, така и на Volvo Cars, стриктно следваше стратегията си за сглобяване на портфолио от марки извън Китай, които да допълват бизнесите му за производство на автомобили в страната. През 2010 г. китайският гигант купи Volvo от Ford за 1.8 млрд. долара, като шведската компания запази относителна независимост. Минaлaтa гoдинa двaтa прoизвoдитeля oбeдинихa двигaтeлocтрoитeлнитe cи пoдрaздeлeния.

В края на 2017 г. Geely купи фалиращия британски производител Lotus, а едва няколко месеца след това придоби и малък дял от Dаimler, собственика на Mercedes-Benz. Тя притежава още производителя на таксита LEVC, както и малайзийската Proton, а в началото на 2018 г. придоби и дял в шведския производител на камиони Volvo Group. Само преди седмици китайският гигант прекрати преговори за инвестиране в производителя на луксозни автомобили Aston Martin.



Напред към борсата

Geely е инвестирала повече от 8 млрд. долара, откакто е придобила шведския производител през 2010 г. Средствата са вложени предимно в цялостно обновяване на моделите на компанията, тъй като Шифу се стреми към повече интеграция между Volvo Cars и китайската му марка чрез общи компоненти и технологии за автономно шофиране. Представител на Volvo Cars съобщи, че "сделката ще ускори финансовите и технологични взаимодействия между двата производителя". "Сливането на двете компании ще доведе до създаването на силна група на глобално ниво", коментира Ли Шифу в понеделник.

Обединената компания ще бъде листната първо на борсата в Хонконг, където понастоящем Geely Automobile се търгува, а впоследствие и на тази в Стокхолм. След новините за сливането акциите на китайския производител отбелязаха ръст от 8.5%. Geely и Volvo Cars ще създадат съвместна работна група, която ще изготви план за сливане на двете компании до края на настоящата година. Тя ще бъде ръководена от главния изпълнителен директор на шведския производител Хакан Самуелсон.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 2 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 1846 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдът одобри сделката между телекомите Sprint и T-Mobile

Сливането, обявено още през 2018 г., най-накрая ще се осъществи

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10