С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 фев 2020, 11:20, 1033 прочитания

Daimler отчете изненадваща загуба през последното тримесечие

Годишната печалба на германския производител на луксозни автомобили се свива с 64% заради "Дизелгейт"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският производител на луксозни автомобили Daimler изненадващо обяви по-слаби резултати за последното тримесечие на 2019 г. Компанията зад Mercedes е реализирала нетна загуба от 11 млн. евро за периода от април до октомври, а за цялата минала година печалбата е намаляла с 64%, показват финансовите й резултати.
За 2019 г. приходите на групата са нараснали с 3% и са били 172.7 млрд. евро, а а нетната печалба - 2.7 млрд. евро. За последните 12 месеца компанията е продала 3.34 млн. автомобила (без промяна в сравнение с 2018 г.). Огромният спад на печалбата се дължи на високите съдебни разноски в размер на 5.4 млрд евро, от които 4 млрд. са свързани с "Дизелгейт" скандала. Поради огромния спад в печалбите Daimler обяви наскоро, че ще съкрати над 10 хил. души персонал през следващите три години, сред които и високоплатени позиции, като целта е да се спести 1 млрд. евро. Компанията също така и намали дивидента си с над 70% от 3.25 евро на 0.90 цента.

Какво се случва с Daimler


Според Ола Калениус, председател на борда на директорите на Daimler, финансовите резултати показват, че автомобилите на компанията продължават да бъдат по търсени от всякога, но изрази недоволство от сериозния спад в печалбата на автомобилния конгломерат. Според Калениус бъдещето на Daimler се състои в автомобили без вредни емисии, заради което увеличават инвестициите си в нови технологии. В действителност инвестициите в изследвания и разработки са се увеличили до над 9.6 млрд. евро през последната година (6% ръст в сравнение с 2018 г.), но за да стабилизира баланса си Daimler, председателят на борда на директорите смята, че са необходими мерки за намаляване на разходите и увеличаването на паричните потоци. Това обяснява плановете за съкращения на над 10 хил. работници до 2021 г. (от близо 300 хил. общ персонал) и рязкото понижаване на дивидента.

Китайските инвестиции в компанията

И докато производителят на Mercedes се опитва да освободи средства, за да ускори електрификацията на моделите си, китайската компания за електромобили BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co) е на път да стане най-големият акционер в Daimler. Към настоящ момент най-големият е друга китайска компания за електромобили - Geely, с 9.67%, но намеренията на държавната компания BAIC е да увеличи двойно инвестицията си в компанията от 5% до 10%, с което цели да се сдобие с място в борда на директорите и да участва пряко в управлението на Daimler.



Geely, която в началото на седмицата обяви, че обмисля сливане с Volvo, държи около 9.67% в Daimler, но няма представител в борда на директорите. Инвестициите от Китай може да осигурят така нужния капитал, от който се нуждае германският производител, за да обнови производството си, но опасността от значително забавяне в китайската икономика поради разпространяването на коронавируса, може да повлияе негативно на бизнеса на Daimler в азиатската страна.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 743 прочитания

Бизнесът и следващата рецесия Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

28 фев 2020, 1135 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 15545 прочитания

28 фев 2020, 5315 прочитания

28 фев 2020, 2991 прочитания

28 фев 2020, 2706 прочитания

28 фев 2020, 2416 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Норвегия финансира с над 10 млн. евро иновации за "Зелена индустрия 2"

До края на април може да се подават предложенията за проекти

Още от Капитал
Еднопосочен билет към енергийната борса

Новото поетапно освобождаване на пазара повдига много въпроси и дава малко отговори

Сбогом, Lafka

Очакването на пазара е веригата да заработи като място за продажба на продуктите на държавния тотализатор

Барселонска треска

Какво стана ясно за разследването на испанските власти, което се занимава и с Бойко Борисов, и докъде може да стигне то

Тол-системата: Гафове вместо милиони

Тол-системата ще заработи на 1 март, но до 27 март има "гратисен период" без глоби

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10