Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Продажбите на японския гигант спаднаха драстично в целия свят, като причините за това са няколко

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

Пламена Кацарова
2841 прочитания

Продажбите на японския гигант спаднаха драстично в целия свят, като причините за това са няколко

© Reuters


Японският автомобилен производител Nissan издаде второто предупреждение за печалбата си в рамките на три месеца, като същевременно отчете най-голямата тримесечна загуба за последните десет години, пише Financial Times. Продажбите на японския гигант спаднаха драстично в целия свят, като причините за това са няколко - имиджовият скандал с бившия председател Карлос Гон, прекъсването на веригата за доставки на японския гигант и по-слабите приходи от САЩ, който е вторият най-голям пазар на компанията след Китай.

Резултатите

Петнадесет месеца след отстраняването на изпълнителния директор на Nissan напрежението около компанията продължава да расте. Същевременно още преди епидемията с коронавируса допълнително да натовари веригата за доставки, новият ръководител Макото Учида обяви, че пълното възстановяване на компанията няма да се случи през 2020 г.

За трите месеца, от октомври до декември, Nissan е отчела нетна загуба 26.1 млрд. йени (238 млн. долара), като това е най-лошото представяне за тримесечие от последните три месеца на 2009 г. насам. Ключов за този резултат е спадът с 18% в продажбите в САЩ, който е вторият най-голям пазар за японската компания след Китай. "Спадът в продажбите и влошаването на печалбата надхвърлиха очакванията ни - бяхме предвидили да достигнем дъното през 2019 г. и да регистрираме растеж от 2020 г. нататък, но възстановяването ще отнеме повече време от очакваното", коментира Учида. Той добави, че връщането към растеж на американския пазар може да отнеме повече от две години.

В края на миналата година Nissan обяви, че намалява дивидента си, като същевременно понижи и прогнозата си за печалба с 41% до 65 млрд. йени (приблизително 600 млн. долара). Глобалната автомобилна индустрия се бори да се справи с опасностите от коронавируса, като същевременно анализаторите смятат, че Nissan е особено уязвим, тъй като Китай е най-големият му пазар, представляващ почти 30% от продажбите. Очакванията са през 2020 г. японският автомобилен производител да продаде 5.05 млн. автомобила, което ще е най-слабото му представяне от 2013 г.

Мерките

Според източници Nissan е готов да освободи поне 4300 работни места в администрацията и управлението си и да затвори два производствени обекта като част от по-мащабните си планове за добавяне на най-малко 480 млрд. йени (403 млн. евро) към нетната си печалба до 2023 г.

Новите планирани структурни промени ще включват по-малко модели автомобили, допълнителни предложения по ходовата част и интериора, както и съкращения на бюджета за маркетинг. Същевременно броят на служителите в централните офиси в САЩ и Европа ще бъдат намалени.

Японският гигант заяви, че няма да изплати дивиденти за втората половина на годината. За цялата година те ще бъдат по 10 йени (0.08 евро) за акция, което е значително понижение спрямо платените за 2018 г. 57 йени (0.48 евро) за акция.е

Японският автомобилен производител Nissan издаде второто предупреждение за печалбата си в рамките на три месеца, като същевременно отчете най-голямата тримесечна загуба за последните десет години, пише Financial Times. Продажбите на японския гигант спаднаха драстично в целия свят, като причините за това са няколко - имиджовият скандал с бившия председател Карлос Гон, прекъсването на веригата за доставки на японския гигант и по-слабите приходи от САЩ, който е вторият най-голям пазар на компанията след Китай.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK