Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 фев 2020, 12:47, 1571 прочитания

Airbus се фокусира върху създаването на по-екологични самолети

Кризата в основния ѝ конкурент Boeing създава възможности за иновации и модернизиране на производствената система на гиганта

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейският авиопроизводител Airbus планира да пусне на пазара нови, по-екологични самолети като част от стратегията си за намаляване на вредните емисии, предприета заради нарастващите критики към въздействието върху околната среда от летенето като цяло. Това съобщи главният изпълнителен директор на компания Гийом Фори. "Виждам 2025 г. като възможно начало на новата програма, което означава, че влизането в експлоатация на новите самолети може да се случи в началото на следващото десетилетие", обяви той. Времевата рамка на начинанието е такава, защото според Фори необходимите технологии са осезаемо по-напреднали от наличните в момента.

Поглед в бъдещето


Фокусът на назначения преди едва десет месеца главен изпълнителен директор на групата е насочен предимно върху бъдещето на европейската аерокосмическа компания. Същевременно обаче в четвъртък Airbus разочарова с финансовите резултати за предходната година. Макар високите приходи в размер на 70.5 млрд. евро производителят на самолети завърши годината на загуба от 1.4 млрд. евро. Причина за това са присъдата по обвинения в корупция, заради която компанията беше заставена да плати 3.6 млрд. евро, както и глобата заради проблеми в програмата за военни транспортни самолети A400M.

Вследствие от това по време на обявяването на резултатите Фори реши да не залага на високите пазарни очаквания за увеличението на производството на популярния модел A321 през следващите няколко години, а да насочи вниманието към нови хоризонти за растеж. В допълнение, кризата, в която се намира основният конкурент на европейската компания - Boeing, създава възможности за иновации и модернизиране на собствената ѝ производствена система. Заземяването на Boeing 737 Max след две фатални катастрофи през изминалата година даде предимство на Airbus в десетилетната надпревара за надмощие между двата най-големи производителя на самолети в света. Като резултат от инцидентите пазарният дял при машините с една пътека на европейската компания нарасна до 60% в края на 2019 г.

Трансформацията на подхода за проектиране и производство на самолети ще е ключова в стратегията на Airbus през следващите години. На фокус ще бъде разработването на пътнически самолет от следващо поколение с редица нови зелени технологии, сред които хибридно задвижване с електрическо, водородни горивни клетки, както и нови аеродинамични материали.



Оптимизация на процесите

И Airbus със своя Superjumbo A380, и Boeing със 787 Dreamliner, научиха уроците си от опитите за въвеждане на технологични иновации, без производствените системи да са адаптирани към по-голямата сложност. Главният оперативен директор на европейската компания Майкъл Шоулхорн коментира, че "производствената система и системата, отговаряща за обслужването, трябва да започнат да работят заедно, а не последователно, както е било правено досега". Според него трансформацията в начина на работа на компанията ще означава дигитално свързване на всички етапи - от проектирането на самолетите през производството до влизането им в експлоатация.

По собствени оценки Airbus изостава с повече от три години от основния си конкурент по отношение на дигитализирането на целия си индустриален процес. Европейският гигант обаче може да навакса, докато Boeing е фокусиран върху връщането на 737 Max във въздуха.

Airbus влага повече от 2 млрд. евро годишно за изследване на технологии, които биха могли да бъдат приложими в следващия екологичен самолет на компанията. Тя се стреми да проектира въглеродно неутрално превозно средство, което същевременно да може да се рециклира след края на жизнения му цикъл. Фори обаче акцентира върху факта, че "все още е рано да се прецени как ще изглежда зеленият самолет". "Работим върху технологиите, които ще ни дадат няколко възможности за избор около 2025 г.", коментира той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 616 прочитания

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 1061 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10