Airbus се фокусира върху създаването на по-екологични самолети
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus се фокусира върху създаването на по-екологични самолети

Разследванията за корупция започнаха във Великобритания и Франция преди повече от три години след обвинения, свързани с продажбите на самолети на Airbus

Airbus се фокусира върху създаването на по-екологични самолети

Кризата в основния ѝ конкурент Boeing създава възможности за иновации и модернизиране на производствената система на гиганта

Пламена Кацарова
1875 прочитания

Разследванията за корупция започнаха във Великобритания и Франция преди повече от три години след обвинения, свързани с продажбите на самолети на Airbus

© Reuters


Европейският авиопроизводител Airbus планира да пусне на пазара нови, по-екологични самолети като част от стратегията си за намаляване на вредните емисии, предприета заради нарастващите критики към въздействието върху околната среда от летенето като цяло. Това съобщи главният изпълнителен директор на компания Гийом Фори. "Виждам 2025 г. като възможно начало на новата програма, което означава, че влизането в експлоатация на новите самолети може да се случи в началото на следващото десетилетие", обяви той. Времевата рамка на начинанието е такава, защото според Фори необходимите технологии са осезаемо по-напреднали от наличните в момента.

Поглед в бъдещето

Фокусът на назначения преди едва десет месеца главен изпълнителен директор на групата е насочен предимно върху бъдещето на европейската аерокосмическа компания. Същевременно обаче в четвъртък Airbus разочарова с финансовите резултати за предходната година. Макар високите приходи в размер на 70.5 млрд. евро производителят на самолети завърши годината на загуба от 1.4 млрд. евро. Причина за това са присъдата по обвинения в корупция, заради която компанията беше заставена да плати 3.6 млрд. евро, както и глобата заради проблеми в програмата за военни транспортни самолети A400M.

Вследствие от това по време на обявяването на резултатите Фори реши да не залага на високите пазарни очаквания за увеличението на производството на популярния модел A321 през следващите няколко години, а да насочи вниманието към нови хоризонти за растеж. В допълнение, кризата, в която се намира основният конкурент на европейската компания - Boeing, създава възможности за иновации и модернизиране на собствената ѝ производствена система. Заземяването на Boeing 737 Max след две фатални катастрофи през изминалата година даде предимство на Airbus в десетилетната надпревара за надмощие между двата най-големи производителя на самолети в света. Като резултат от инцидентите пазарният дял при машините с една пътека на европейската компания нарасна до 60% в края на 2019 г.

Трансформацията на подхода за проектиране и производство на самолети ще е ключова в стратегията на Airbus през следващите години. На фокус ще бъде разработването на пътнически самолет от следващо поколение с редица нови зелени технологии, сред които хибридно задвижване с електрическо, водородни горивни клетки, както и нови аеродинамични материали.

Оптимизация на процесите

И Airbus със своя Superjumbo A380, и Boeing със 787 Dreamliner, научиха уроците си от опитите за въвеждане на технологични иновации, без производствените системи да са адаптирани към по-голямата сложност. Главният оперативен директор на европейската компания Майкъл Шоулхорн коментира, че "производствената система и системата, отговаряща за обслужването, трябва да започнат да работят заедно, а не последователно, както е било правено досега". Според него трансформацията в начина на работа на компанията ще означава дигитално свързване на всички етапи - от проектирането на самолетите през производството до влизането им в експлоатация.

По собствени оценки Airbus изостава с повече от три години от основния си конкурент по отношение на дигитализирането на целия си индустриален процес. Европейският гигант обаче може да навакса, докато Boeing е фокусиран върху връщането на 737 Max във въздуха.

Airbus влага повече от 2 млрд. евро годишно за изследване на технологии, които биха могли да бъдат приложими в следващия екологичен самолет на компанията. Тя се стреми да проектира въглеродно неутрално превозно средство, което същевременно да може да се рециклира след края на жизнения му цикъл. Фори обаче акцентира върху факта, че "все още е рано да се прецени как ще изглежда зеленият самолет". "Работим върху технологиите, които ще ни дадат няколко възможности за избор около 2025 г.", коментира той.

Европейският авиопроизводител Airbus планира да пусне на пазара нови, по-екологични самолети като част от стратегията си за намаляване на вредните емисии, предприета заради нарастващите критики към въздействието върху околната среда от летенето като цяло. Това съобщи главният изпълнителен директор на компания Гийом Фори. "Виждам 2025 г. като възможно начало на новата програма, което означава, че влизането в експлоатация на новите самолети може да се случи в началото на следващото десетилетие", обяви той. Времевата рамка на начинанието е такава, защото според Фори необходимите технологии са осезаемо по-напреднали от наличните в момента.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK