Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции

Съоснователят Момчил Кюркчиев, новият главен изпълнителен директор Джордж Керик и новият финансов директор Шери Хюстън

Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции

Съоснованата от българина Момчил Кюркчиев компания за мобилен маркетинг вече е получила общо финансиране за 125 млн. долара

Константин Николов
3740 прочитания

Съоснователят Момчил Кюркчиев, новият главен изпълнителен директор Джордж Керик и новият финансов директор Шери Хюстън

© Leanplum


Базираната в Силициевата долина компания за мобилен маркетинг Leanpum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, привлече финансиране за още 27 млн. долара. Сумата е част от започналия преди години инвестиционен рунд D, в който бяха набрани досега 52 млн. долара, а общо досега компанията е получила 125 млн. долара. Оценката й не е известна.

Новото финансиране е водено от досегашните инвеститори Norwest Venture Partners и Shasta Ventures, а в него участват и Kleiner Perkins, Canaan както и българският фонд LAUNCHub. От Leanplum съобщиха, че парите ще бъдат използвани за развитие и маркетинг на продукта на компанията. В същото време бяха обявени и значителни промени в управлението на фирмата. Джордж Керик влиза в Leanplum като президент и главен изпълнителен директор и поема управлението на всички екипи и процеси в компанията. Той има значителен опит в Силициевата долина, където е ръководил фирми като A.C. Nielsen, Flycast, Placeware, Wine.com и Tapjoy. Шери Хюстън пък е новият финансов директор, като е заемала същата длъжност и в Comscore и LiquiBox. Досегашният изпълнителен директор Мюмчил Кюркчиев става главен продуктов директор.

"Щастлив съм от възможността Джордж да се присъедини към екипа и силно вярвам, че безценният му управленски опит в компании от калибъра на Leanplum ще ускори и затвърди значително позициите ни в световен мащаб. Като българин обаче моя лична мисия винаги е била да изградя успешна компания, която има достъп до световни пазари и инвестира в развитието на българския талант", обяви Кюркчиев в официалното съобщение за финансирането.

Leanpum е създадена от Момчил Кюркчиев и колегата му в Google Андрю Фърст в Силициевата долина. Двамата основават компанията с първоначалната идея да създадат система за т.нар. А/В тестове, която дава възможност на програмистите на мобилни приложения бързо и лесно да тестват в реално време промените, които правят по програмите, и реакцията на потребителите. Впоследствие предприемачите насочват усилията си към създаване на цялостна облачна платформа за мобилен маркетинг, която поддържа множество канали за връзка между компанията и клиентите. Компанията има и R&D офис в София, както и офиси в Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Сингапур и Амстердам.

Според Васил Поповски, вицепрезидент "Развитие на продукти" в Leanplum и отговарящ за българския екип, новото финансиране ще бъде използвано и за разрастване на офиса в София, който е вторият по големина за компанията и основен двигател на развойната дейност (виж блиц интервюто). От Leanplum обявиха, че през миналата година около 2 млрд. души са използвали приложения и сайтове, които разчитат на услугите на компанията, а общо 150 млрд. съобщения са преминали през платформата й.

Q&A

Васил Поповски, вицепрезидент "Развитие на продукти" в Leanplum

Ще се отрази ли новата инвестиция и на българския офис?

- Leanplum - България, e вторият по големина офис от общо шест в Северна Америка, Европа и Азия. Създаден през 2014 г., офисът в София винаги е заемал централна позиция в стратегическото развитие на компанията и продължава да бъде основен двигател на развойната дейност в Leanplum. Допълнителното финансиране към инвестиционен рунд D затвърждава доверието, което партньори и инвеститори имат в компанията, и насърчава амбициозните ни цели за експоненциален pacтeж и тpaнcфopмaция нa глoбaлния маркетинг. Този растеж има пряк ефект върху разрастването на българския офис и инвестициите, които компанията прави в развитието на българския талант.

Колко голям е той в момента и какви са очакванията ви за тази година?

- Към днешна дата офисът на Leanplum в България наброява близо 60 души в различни екипи и сфери на продуктовата разработка, техническа поддръжка, финанси, човешки ресурси и продажби. Основен фокус за 2020 г. остава разрастването на инженерния ни екип в области като backend и мобилна разработка. Щастливи сме, че можем да предоставяме продуктови предизвикателства и работни условия, които привличат най-добрите в сектора и мотивират успешни българи в чужбина да се реализират обратно в родината. Leanplum се намира в един от най-динамичните и интересни моменти от своето развитие и това да бъда част от силен екип като този в България ме прави изключително щастлив.

Базираната в Силициевата долина компания за мобилен маркетинг Leanpum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, привлече финансиране за още 27 млн. долара. Сумата е част от започналия преди години инвестиционен рунд D, в който бяха набрани досега 52 млн. долара, а общо досега компанията е получила 125 млн. долара. Оценката й не е известна.

Новото финансиране е водено от досегашните инвеститори Norwest Venture Partners и Shasta Ventures, а в него участват и Kleiner Perkins, Canaan както и българският фонд LAUNCHub. От Leanplum съобщиха, че парите ще бъдат използвани за развитие и маркетинг на продукта на компанията. В същото време бяха обявени и значителни промени в управлението на фирмата. Джордж Керик влиза в Leanplum като президент и главен изпълнителен директор и поема управлението на всички екипи и процеси в компанията. Той има значителен опит в Силициевата долина, където е ръководил фирми като A.C. Nielsen, Flycast, Placeware, Wine.com и Tapjoy. Шери Хюстън пък е новият финансов директор, като е заемала същата длъжност и в Comscore и LiquiBox. Досегашният изпълнителен директор Мюмчил Кюркчиев става главен продуктов директор.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK