Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 фев 2020, 9:38, 2914 прочитания

Leanplum привлече още 27 млн. долара инвестиции

Съоснованата от българина Момчил Кюркчиев компания за мобилен маркетинг вече е получила общо финансиране за 125 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Базираната в Силициевата долина компания за мобилен маркетинг Leanpum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, привлече финансиране за още 27 млн. долара. Сумата е част от започналия преди години инвестиционен рунд D, в който бяха набрани досега 52 млн. долара, а общо досега компанията е получила 125 млн. долара. Оценката й не е известна.

Новото финансиране е водено от досегашните инвеститори Norwest Venture Partners и Shasta Ventures, а в него участват и Kleiner Perkins, Canaan както и българският фонд LAUNCHub. От Leanplum съобщиха, че парите ще бъдат използвани за развитие и маркетинг на продукта на компанията. В същото време бяха обявени и значителни промени в управлението на фирмата. Джордж Керик влиза в Leanplum като президент и главен изпълнителен директор и поема управлението на всички екипи и процеси в компанията. Той има значителен опит в Силициевата долина, където е ръководил фирми като A.C. Nielsen, Flycast, Placeware, Wine.com и Tapjoy. Шери Хюстън пък е новият финансов директор, като е заемала същата длъжност и в Comscore и LiquiBox. Досегашният изпълнителен директор Мюмчил Кюркчиев става главен продуктов директор.


"Щастлив съм от възможността Джордж да се присъедини към екипа и силно вярвам, че безценният му управленски опит в компании от калибъра на Leanplum ще ускори и затвърди значително позициите ни в световен мащаб. Като българин обаче моя лична мисия винаги е била да изградя успешна компания, която има достъп до световни пазари и инвестира в развитието на българския талант", обяви Кюркчиев в официалното съобщение за финансирането.

Leanpum е създадена от Момчил Кюркчиев и колегата му в Google Андрю Фърст в Силициевата долина. Двамата основават компанията с първоначалната идея да създадат система за т.нар. А/В тестове, която дава възможност на програмистите на мобилни приложения бързо и лесно да тестват в реално време промените, които правят по програмите, и реакцията на потребителите. Впоследствие предприемачите насочват усилията си към създаване на цялостна облачна платформа за мобилен маркетинг, която поддържа множество канали за връзка между компанията и клиентите. Компанията има и R&D офис в София, както и офиси в Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Сингапур и Амстердам.

Според Васил Поповски, вицепрезидент "Развитие на продукти" в Leanplum и отговарящ за българския екип, новото финансиране ще бъде използвано и за разрастване на офиса в София, който е вторият по големина за компанията и основен двигател на развойната дейност (виж блиц интервюто). От Leanplum обявиха, че през миналата година около 2 млрд. души са използвали приложения и сайтове, които разчитат на услугите на компанията, а общо 150 млрд. съобщения са преминали през платформата й.
Q&A
Васил Поповски, вицепрезидент "Развитие на продукти" в Leanplum

Ще се отрази ли новата инвестиция и на българския офис?
- Leanplum - България, e вторият по големина офис от общо шест в Северна Америка, Европа и Азия. Създаден през 2014 г., офисът в София винаги е заемал централна позиция в стратегическото развитие на компанията и продължава да бъде основен двигател на развойната дейност в Leanplum. Допълнителното финансиране към инвестиционен рунд D затвърждава доверието, което партньори и инвеститори имат в компанията, и насърчава амбициозните ни цели за експоненциален pacтeж и тpaнcфopмaция нa глoбaлния маркетинг. Този растеж има пряк ефект върху разрастването на българския офис и инвестициите, които компанията прави в развитието на българския талант.

Колко голям е той в момента и какви са очакванията ви за тази година?
- Към днешна дата офисът на Leanplum в България наброява близо 60 души в различни екипи и сфери на продуктовата разработка, техническа поддръжка, финанси, човешки ресурси и продажби. Основен фокус за 2020 г. остава разрастването на инженерния ни екип в области като backend и мобилна разработка. Щастливи сме, че можем да предоставяме продуктови предизвикателства и работни условия, които привличат най-добрите в сектора и мотивират успешни българи в чужбина да се реализират обратно в родината. Leanplum се намира в един от най-динамичните и интересни моменти от своето развитие и това да бъда част от силен екип като този в България ме прави изключително щастлив.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса

За трета година външни фактори ограничават достъпа до Черно море и българските пристанища

27 май 2020, 447 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 469 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус

Голяма част от загубите през 2020г. ще бъдат понесени от китайските превозвачи

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10