Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 фев 2020, 11:15, 1641 прочитания

Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус

Голяма част от загубите през 2020г. ще бъдат понесени от китайските превозвачи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Доклад на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) прогнозира, че глобалната авиоиндустрия ще загуби 29.3 млрд. долара от нереализирани приходи през 2020 г. заради коронавирус. Според Forbes продажбите на китайски авиокомпании ще бъдат засегнати най-силно. Загубите ще са следствие на заземяването на самолети и регулирането на пътуванията по света в опит да се ограничи разпространението на вируса, съобщава Financial Times.

Авиокомпаниите в Китай


До момента най-силно засегнати от изблика на вируса са китайските авиокомпании, като две трети от китайските пътнически самолети са били заземени. Air China, China Southern Airline. и China Eastern Airline, трите най-големи авиокомпании в страната, вече са понесли между 2.9% и 5.4% спад в броя на пътниците през януари в сравнение с предходната година. Според данни на компанията за анализ на въздушен транспорт Cirium, в периода между 23 януари и до 11 февруари в страната са били отменени почти 86 000 вътрешни и международни полета.

Прогнозираните общи загуби за 2020 г. се очаква отново до голяма степен да бъдат понесени от китайските авиокомпании. Международната асоциация за въздушен транспорт оценява загубите от нереализирани приходи в азиатско-тихоокеанският регион да се равняват на 27.8 млрд. долара през 2020 г. 12.8 млрд. долара от загубите ще идват само от домашния им пазар. Асоциацията прогнозира 13% спад на търсенето на въздушен транспорт в региона. IATA базира споменатите прогнози на допускането, че световният изблик на коронавирус ще бъде подобен на изблика на вируса Sars през 2009 г.

Вече реализираните загуби, както и новите прогнозирани такива, поставят китайските компании за въздушен транспорт под напрежение, включително тези, притежавани от конгломерата HNA. "HNA вече имаше проблеми, но коронавирусът е като кама за тях. За тях е почти невъзможно да поддържат бизнеса си" казва Иван Су, анализатор от компанията за финансови услуги Morningstar. По-рано тази седмица Bloomberg съобщи, че китайското правителство планира да "погълне" конгломерата и да продаде авиотранспортните му активи в опит да регулира задълбочаващите се икономически щети от вируса.



Търсенето на полети

"Резкият спад в търсенето в резултат на Covid-19 ще има финансово въздействие върху авиокомпаниите - ще бъде тежко за тези, които са особено изложени на пазара в Китай... Това ще бъде много трудна година за авиокомпаниите" казва Александър Джуниак от IATA. Епидемията подтиква притеснения за глобално забавяне в икономическия растеж и спад в търсене на стоки като гориво.

Австралийската авиокомпания Quantas са отчели спад в търсенето на полети до Хонконг и Сингапур и в по-малка степен до Япония. В резултат на спада прогнозират, че коронавирус ще им причини загуби в размер на 99 млн. долара от нереализирана печалба, след като спират всички полети до континентален Китай. Френската авиокомпания Air France-KLM прогнозира загуби от 216 млн. долара, допускайки, че полетите им към континентален Китай ще останат спрени до април.

"Не е изненадващо, че посещенията в Китай са силно намалели, но учудващото е, че тенденцията се е разпространила и в други части на Азия" казва говорителят на компанията за анализ на транспорта ForwardKeys Дейвид Тарш. ForwardKeys открива, че резервациите на полети в азиатско-тихоокеанският регион без тези от Китай и Хонконг, са спаднали с 10.5% в периода март - април. Според Тарш, спадът в полетите в Азия е причинен от притесненията от заразяване по време на полет и честото отразяване на вируса в медиите.

Международната асоциация за въздушен транспорт предупреждава, че загубите в авиоиндустрията ще бъдат по-тежки ако ако темпът на нови заразявания извън Китай започне да се ускорява. Техните предположения се базират на допускането, че вирусът ще бъде до голяма степен задържан в Китай. "Ако се разпространи по-широко на азиатско-тихоокеанските пазари, тогава въздействието върху авиокомпаниите от други региони ще бъде по-голямо" казват представители на IATA.

Влияние върху цените

Има вероятност глобалните цени на полети да станат по-конкурентни за потребителите поради загубите на авиокомпаниите.

"Възможно е в краткосрочен план отмяната на полетите от САЩ до Китай всъщност да намали тарифите по други маршрути," твърди Скот Кийс, създателят на уебсайта scottscheapflights.com. "Това е така, защото широкофюзелажните самолети, които преди това летяха за Китай, сега се очаква да бъдат използвани за определени вътрешни маршрути, както и за полети до места като Канкун и Европа. Това надграждане на капацитета ще означава по-голямо предлагане на места и потенциално понижаващ натиск върху цените"
Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК заделя 100 млрд. евро за запазване на работните места 1 ЕК заделя 100 млрд. евро за запазване на работните места

Държавите ще могат да получат изгодни заеми за спасение на нуждаещите се компании чрез нов фонд - SURE

2 апр 2020, 357 прочитания

Едва 8% от бизнеса би се възползвал от мярката 60/40 Едва 8% от бизнеса би се възползвал от мярката 60/40

АИКБ предлага страната ни да въведе германския модел за запазване на заетостта

2 апр 2020, 411 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Covid 19"

Всеки ден научавайте най-важното и актуалното по темата, без излишна емоция, с данни, факти и проверена информация.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10