Бивш директор във Facebook създава екоорганизация за натиск върху големи фирми
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бивш директор във Facebook създава екоорганизация за натиск върху големи фирми

Reuters

Бивш директор във Facebook създава екоорганизация за натиск върху големи фирми

Групата цели да помогне на служителите в големи фирми да подтикнат работодателите си към промяна

1750 прочитания

Reuters

© Reuters


Бившият директор по устойчивостта във Facebook Бил Уейл обяви създаването на организация, чиято цел е да помага на служителите в големите компании да натискат работодателите си към солидарност в борбата с климатичните промени, съобщава Reuters. Тя ще носи името ClimateVoice.

Малко след подписването на Парижкото споразумение за климата стотици фирми поеха ангажимента да променят собствената си дейност с цел ограничаване на вредните емисии. Проблемът според Уейл е, че повечето от тези фирми са се ограничили до промяна единствено на собствената си дейност, вместо да се застъпят за предприемането на по-широки мерки, необходими за предотвратяването на потенциална глобална катастрофа.

"Когато става въпрос за проблем, който, макар да е наистина важен за обществото, не засяга компаниите пряко, в масовия случай повечето от тях не предприемат нищо", казва Уейл. Както подсказва името на организацията, целта на ClimateVoice е да даде по-силен глас на служителите и да организира климатичния активизъм сред тях, така че те да подтикнат работодателите си към промяна. "Нашата мисия е да мобилизираме гласа на работната сила, за да призовем компаниите да се застъпят за климата както в бизнес практиките си, така и в политическото застъпничество", пише на уебсайта на организацията..

В един глас

Организацията ще започне с доброволчески труд, но целта е да се наберат средства и скоро да се наеме персонал. Първоначалната цел на организацията са промени в законодателството на щатско и регионално равнище в САЩ. Причината групата да е насочена конкретно към служителите е, че те са се превърнали в основната движеща сила зад промените в политиките на своите работодатели, особено в големите компании. Технологичните гиганти Amazon и Microsoft обявиха приемането на по-амбициозни цели за намаляването на емисиите именно след като служители в двете компании публично изявиха притесненията си по въпроса.

ClimateVoice има подкрепа и от друг ветеран на Силициевата долина - бившият технически програмен мениджър на Google Брус Хане. След като подаде оставка по-рано през февруари, Хане критикува Google в публично писмо относно продажбата на технологии в енергийния сектор, които подкрепят добива и употребата на изкопаеми горива. Според Хане "ClimateVoice може да предостави списък с приоритети на политиката на служителите, които да бъдат коментирани заедно с ръководители им."

Организацията също така би могла да събере работници от различни компании, за да работят заедно без страх от възможната реакция от страна на ръководителите им. "ClimateVoice ще трябва да създаде набор от тактически стратегии, които да не противоречат на културите на организациите и които да са безопасни", казва Хане.

Бившият директор по устойчивостта във Facebook Бил Уейл обяви създаването на организация, чиято цел е да помага на служителите в големите компании да натискат работодателите си към солидарност в борбата с климатичните промени, съобщава Reuters. Тя ще носи името ClimateVoice.

Малко след подписването на Парижкото споразумение за климата стотици фирми поеха ангажимента да променят собствената си дейност с цел ограничаване на вредните емисии. Проблемът според Уейл е, че повечето от тези фирми са се ограничили до промяна единствено на собствената си дейност, вместо да се застъпят за предприемането на по-широки мерки, необходими за предотвратяването на потенциална глобална катастрофа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK