Tesco напусна изцяло китайския пазар

Компанията продаде и последния си останал дял на местния си партньор

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Най-големият британски ритейлър Tesco напусна окончателно китайския пазар. Компанията продаде последния си 20-процентов дял в джойнт венчъра с държавната China Resources Holdings на стойност 275 млн. паунда. Така Tesco официално слага край на амбициите си да се наложи в Китай, където влезе през 2014 г. Tesco имаше останали 131 магазина в страната, които сега ще бъдат оперирани от China Resorces, пише Reuters

Новата цел на Tesco е да опрости колкото се може повече бизнеса си и да се фокусира върху основните си операции, коментира компанията в свое изявление. Приходите от продажбата на остатъка от китайския бизнес ще бъдат използвани за "общи корпоративни цели". Сделката трябва да бъде завършена на 28 февруари. Акциите на компанията се вдигнаха с 0.7% след новината, като за последната календарна година са отбелязали повишение с 12.4%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал