Tesco напусна изцяло китайския пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesco напусна изцяло китайския пазар

Reuters

Tesco напусна изцяло китайския пазар

Компанията продаде и последния си останал дял на местния си партньор

2511 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-големият британски ритейлър Tesco напусна окончателно китайския пазар. Компанията продаде последния си 20-процентов дял в джойнт венчъра с държавната China Resources Holdings на стойност 275 млн. паунда. Така Tesco официално слага край на амбициите си да се наложи в Китай, където влезе през 2014 г. Tesco имаше останали 131 магазина в страната, които сега ще бъдат оперирани от China Resorces, пише Reuters

Новата цел на Tesco е да опрости колкото се може повече бизнеса си и да се фокусира върху основните си операции, коментира компанията в свое изявление. Приходите от продажбата на остатъка от китайския бизнес ще бъдат използвани за "общи корпоративни цели". Сделката трябва да бъде завършена на 28 февруари. Акциите на компанията се вдигнаха с 0.7% след новината, като за последната календарна година са отбелязали повишение с 12.4%.

"Тези 275 млн. паунда "забравена стойност" ще бъдат от помощ за амбициите на Tesco", коментира анализаторът от Bernstein Бруно Монтейн.

Напускането на китайския пазар идва, след като Tesco се сбогува и с Япония, САЩ и Южна Корея. Във всички от изброените пазари Tesco си тръгна, след като не успя да се наложи и загуби солидни инвестиции. Последните останали бизнеси извън Европа, изцяло собственост на компанията, са в Тайланд и Малайзия, като в момента фирмата прави проверка и на тях.

Ако се стигне до продажба на последните останали азиатски операции, Tesco ще остане само с европейско присъствие - освен във Великобритания фирмата има и централноевропейско звено, което оперира магазини в Чехия, Унгария, Полша и Словакия. Потенциалното излизане от Тайланд и Малайзия може да е и едно от последните действия на сегашния изпълнителен директор Дейв Люис, който ще бъде заменен през октомври от Кен Мърфи.

Най-големият британски ритейлър Tesco напусна окончателно китайския пазар. Компанията продаде последния си 20-процентов дял в джойнт венчъра с държавната China Resources Holdings на стойност 275 млн. паунда. Така Tesco официално слага край на амбициите си да се наложи в Китай, където влезе през 2014 г. Tesco имаше останали 131 магазина в страната, които сега ще бъдат оперирани от China Resorces, пише Reuters

Новата цел на Tesco е да опрости колкото се може повече бизнеса си и да се фокусира върху основните си операции, коментира компанията в свое изявление. Приходите от продажбата на остатъка от китайския бизнес ще бъдат използвани за "общи корпоративни цели". Сделката трябва да бъде завършена на 28 февруари. Акциите на компанията се вдигнаха с 0.7% след новината, като за последната календарна година са отбелязали повишение с 12.4%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK