Китайските проблеми на Apple

Коронавирусът е само началото

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Няма американска компания, която да прави повече пари в Китай от Apple. Докато малко компании въобще правят толкова пари през финансовата 2019 г., Apple регистрира печалба от 44 млрд. в Китай, Хонконг, Макао и Тайван, главно от продажбата на iPhone-и. Това е повече от глобалните продажби на United Airlines и Nike, взети заедно, или горе долу колкото печалбите на родния китайски тех гигант Tencent. Малко държави имат властта на Китай да оформят съдбата на Apple.

Вирусът, който заля цялата страна, прави именно това, като вреди на производствените операции и на продажбите на iPhone-и във втория най-голям пазар на Apple. Много от работниците мигранти, на които Apple и поддоставчиците й разчитат, все още не са се завърнали по постовете, тъй като движението на хората е ограничено от китайските власти. Пазаруващите все още не са се завърнали по улиците. Заради това на 17 февруари Apple предупреди инвеститорите, че ще няма да постигне прогнозираните си печалби за тримесечието. Акциите на компанията, които са във възход от миналото лято, паднаха с почти 2% след изявлението.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар