Китайските проблеми на Apple

Коронавирусът е само началото

Няма американска компания, която да прави повече пари в Китай от Apple. Докато малко компании въобще правят толкова пари през финансовата 2019 г., Apple регистрира печалба от 44 млрд. в Китай, Хонконг, Макао и Тайван, главно от продажбата на iPhone-и. Това е повече от глобалните продажби на United Airlines и Nike, взети заедно, или горе долу колкото печалбите на родния китайски тех гигант Tencent. Малко държави имат властта на Китай да оформят съдбата на Apple.

Вирусът, който заля цялата страна, прави именно това, като вреди на производствените операции и на продажбите на iPhone-и във втория най-голям пазар на Apple. Много от работниците мигранти, на които Apple и поддоставчиците й разчитат, все още не са се завърнали по постовете, тъй като движението на хората е ограничено от китайските власти. Пазаруващите все още не са се завърнали по улиците. Заради това на 17 февруари Apple предупреди инвеститорите, че ще няма да постигне прогнозираните си печалби за тримесечието. Акциите на компанията, които са във възход от миналото лято, паднаха с почти 2% след изявлението.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се