Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 27 фев 2020, 17:20, 2723 прочитания

Летище Пловдив пак ще се концесионира

Решението е взето на днешното заседание на Министерския съвет

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Започва поредният опит за концесиониране на летище Пловдив. На днешното заседание на Министерския съвет беше обявен стартът на новата процедура по намиране на стопанин.

Последният опит беше прекратен през октомври 2018 г.
Държавата беше на път да подпише договор през лятото на 2018 г. за 35 години с китайската HNA Airport Group. Победителят обаче се отказа поради бизнес проблеми в собствената си страна.


Детайли и срокове по сегашния търг още няма и те ще бъдат обявени вероятно скоро от министерството на транспорта.

Празното летище

Летище Пловдив от години е проблемно. Държавата инвестира 40 млн. лв. за новия му пътнически терминал, който обаче остана празен, като в даден момент дори спря работа нощно време. Това доведе до абсурдни ситуации, в които самолети кацаха аварийно на аерогарата, но нямаше служители, които да закарат стълбата за извеждане на пътниците.



През 2010 г. общините от региона създадоха "Фонд за развитие на летище Пловдив - Южната врата на България" и така беше доведен нискотарифният превозвач Ryanair. Общините събираха по 50 ст. на жител. Най-голямата от тях обаче, а именно Пловдив, в началото на 2013 г. излезе от него, тъй като по тогавашните думи на кмета Иван Тотев след тригодишно инвестиране в реклама по този начин се вижда, че тя не носела желаната добавена стойност за града. В началото на 2014 г. общината се върна обратно във фонда и от 2015 г. вноската беше увеличена на 1 лев на жител. Между Ryanair, фонда и летището обаче имаше редица проблеми по отношение на бавене на плащания един път от фонда към превозвачи и втори път от превозвача към летището.

Последната концесионна процедура

При концесионната процедура от 2018 г. на втора позиция беше класиран местният кандидат - пловдивското обединение между "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК. Китайската оферта предвиждаше инвестиции в размер на 79 млн. лв., а на пловдивското обединение - 65.5 млн. евро.

В началото на август от пловдивския кандидат заявиха, че потвърждават интереса си към летището, но до подписване на договор така и не се стигна, като от министерството на транспорта се оправдаха, че процедурата се е провела преди приемането на новия Закон за концесиите, а впоследствие и че имало "съществена разлика в офертите на участниците, класирани съответно на първо и второ място".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК заделя 100 млрд. евро за запазване на работните места ЕК заделя 100 млрд. евро за запазване на работните места

Държавите ще могат да получат изгодни заеми за спасение на нуждаещите се компании чрез нов фонд - SURE

2 апр 2020, 236 прочитания

Едва 8% от бизнеса би се възползвал от мярката 60/40 Едва 8% от бизнеса би се възползвал от мярката 60/40

АИКБ предлага страната ни да въведе германския модел за запазване на заетостта

2 апр 2020, 288 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ББР започва да продава активи на "Спарки Елтос"

По един от отпуснатите кредити държавната банка има да прибира 8.6 млн. евро

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10