Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock

Да се върнем в 2007 г. Хора наперено се хвалят със собствеността на първо поколение iPhone. Netflix изпраща DVD дискове по пощата на клиенти, които нямат времето да се отбият до местния Blockbuster. Най-големите компании в света са мастодонти от старата икономика като General Electric и Royal Dutch Shell. Myspace доминира онлайн пространството. Тази привидно далечна ера бе времето, когато Америка, а след това и Европа и останалата част от богатия свят изпаднаха в рецесия. От тогава насам начинът, по който хората купуват продукти, забавляват се, пътуват и теглят кредити се промени и в някои случаи дори предизвика революционни промени заради една могъща група от световни технологични гиганти.

"Композицията на икономиката се промени след 2007 г., а това значи, че ще се променят и рецесиите", казва Дъглас Елиът от консултантската агенция Oliver Wyman. Важно е да се разбере каква ще е тежестта на следващата рецесия, защото такава идва рано или късно. Предишните рецесии бяха скъпи. Според изчисленията на The Economist при последното свиване на икономиката 11 млн. души в развитите икономики са загубили работните си места, а печалбата на големите листнати компании в Европа и САЩ се е свила със съответно 51% и 30%. Фондовите борси винаги понасят сериозен удар, когато кривата се обърне.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се