Expedia съкращава 3000 души в опит за преструктуриране
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Expedia съкращава 3000 души в опит за преструктуриране

Reuters

Expedia съкращава 3000 души в опит за преструктуриране

Туристическата агенция ще се опита да промени "склеротизиралата си и бавна" организация

3430 прочитания

Reuters

© Reuters


Онлайн туристическата агенция Expedia ще направи опит да преструктурира и оптимизира собствената си "склеротизирала и бавна" организация, пише Financial Times. Компанията ще съкрати 3000 души, а решението й дойде, след като изпълнителният директор Марк Окерстром и финансовият директор Алан Пикерил напуснаха през декември заради спор за стратегията с президента Бари Дилър.

В имейл към служителите ръководството пише, че "ще бъдат редуцирани или елиминирани определени проекти, дейности, екипи и роли, за да се ускори организацията ни". Така фирмата ще премахне общо 12% от работната си сила към момента.

Живот без работа

Според Дилър, който е реалният управляващ в компанията в момента, тя се е превърнала в "склеротизирала и бавна", а в нея има "само живот, без работа". "Спираме да правим глупави неща и започваме да правим такива, които смятаме за добри", каза той по време на представянето на резултатите на фирмата за последното тримесечие на 2019 г. по-рано през февруари.

Според някои анализатори Expedia трудно ще се справи с вродените си проблеми. Онлайн туристическата компания работи по бизнес модел, който има фиксирани разходи, които са почти двойно по-високи, отколкото на конкурента Booking.com. "Всеки, който е поглеждал към Expedia и Booking.com през последните четири или пет години, е разбрал, че между двете има много големи разлики", коментира Джеймс Кордуел, анализатор в Atlantic Equities.

Според имейла, получен от служителите, решението е било "трудно", но "в бизнеса с пътувания има интензивна конкуренция, която изисква от нас най-доброто ни лидерство". Expedia, както и конкурентите в сектора вече се подготвят за ударите от два големи фактора - навлизането на Google, която наскоро пусна своя платформа за запазване на полети и нощувки, както и спада в туризма заради епидемията от коронавирус. Очакванията на Expedia са за загуби 30 - 40 млн. долара заради намалените пътувания.

Въпреки проблемите си Expedia продължава да е печеливш бизнес. За последното тримесечие на миналата година компанията е отчела 2.63 млрд. приходи, увеличение с 8% на годишна база, и печалба 174 млн. долара.

Онлайн туристическата агенция Expedia ще направи опит да преструктурира и оптимизира собствената си "склеротизирала и бавна" организация, пише Financial Times. Компанията ще съкрати 3000 души, а решението й дойде, след като изпълнителният директор Марк Окерстром и финансовият директор Алан Пикерил напуснаха през декември заради спор за стратегията с президента Бари Дилър.

В имейл към служителите ръководството пише, че "ще бъдат редуцирани или елиминирани определени проекти, дейности, екипи и роли, за да се ускори организацията ни". Така фирмата ще премахне общо 12% от работната си сила към момента.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK