Южнокорейската автомобилна компания Hyundai отчете 13% спад в продажбите през февруари спрямо същия месец миналата година. Това е най-ниският отчетен резултат за последното десетилетие, съобщава Reuters. Спадът в продажбите отразява трудностите, пред които китайският вирус поставя компанията, сред които са затворени заводи и срив в търсенето.
Продажбите на автомобилния производител през месеца са общо 275 044, с 40 776 по-малко от същия период на миналата година. Последния път, когато компанията отчита по-ниски от тазгодишните продажби, е през февруари 2010 г. Hyundai е първият световен производител в сектора, който публикува месечните си продажби. През следващите няколко седмици се очакват резултатите на китайски и американски производители.
Hyundai е първият световен автомобилен производител извън Китай, който съобщава за проблеми в производството в резултат на вируса. Затрудненията започват през февруари след прекъсване на производството в Южна Корея, където се намира централата и най-голямата производствена база на компанията. Прекъсването е вследствие на недостиг на автомобилни части от Китай. Въпреки че производството в страната постепенно се възстановява, несигурността около влиянието на вируса все още създава напрежение за автомобилния производител.
Акциите на Hyundai са спаднали с почти 10% от края на януари.
Влиянието на вируса
Автомобилната компания спря временно заводите си в Китай и Южна Корея поради бързото разпространение на вируса. Последното подобно прекъсване на производствения процес е от миналия петък, когато е открит заразен работник в завода в Услан, град в Южна Корея. Заводът беше затворен два дни, пише Financial Times.
Южна Корея е най-силно засегнатата от вируса страна след Китай. "Положението в Южна Корея вече е по-спешно отколкото в Китай", казва анализаторът Ким Джин-уо от Korea Investment & Securities. "По-малкото потребление, което оказва влияние върху търсенето, означава, че продажбите на автомобили със сигурност ще бъдат засегнати през първото тримесечие, а въздействието се очаква да продължи поне до началото на второто тримесечие."
Според проучване на Nikkei-Markit през февруари южнокорейските поръчки за износ спадат с най-бързия темп за последните шест години. Причината за това са множеството затворени заводи и спадът в производството на световни производители вследствие на вируса.
Южнокорейската автомобилна компания Hyundai отчете 13% спад в продажбите през февруари спрямо същия месец миналата година. Това е най-ниският отчетен резултат за последното десетилетие, съобщава Reuters. Спадът в продажбите отразява трудностите, пред които китайският вирус поставя компанията, сред които са затворени заводи и срив в търсенето.
Продажбите на автомобилния производител през месеца са общо 275 044, с 40 776 по-малко от същия период на миналата година. Последния път, когато компанията отчита по-ниски от тазгодишните продажби, е през февруари 2010 г. Hyundai е първият световен производител в сектора, който публикува месечните си продажби. През следващите няколко седмици се очакват резултатите на китайски и американски производители.
0 коментара