Hyundai отчете най-ниските си месечни продажби за последното десетилетие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Hyundai отчете най-ниските си месечни продажби за последното десетилетие

Hyundai е първият световен автомобилен производител извън Китай, който съобщава за проблеми в производството в резултат на вируса

Hyundai отчете най-ниските си месечни продажби за последното десетилетие

Компанията претърпява спад в търсенето вследствие на коронавируса

2076 прочитания

Hyundai е първият световен автомобилен производител извън Китай, който съобщава за проблеми в производството в резултат на вируса

© Reuters


Южнокорейската автомобилна компания Hyundai отчете 13% спад в продажбите през февруари спрямо същия месец миналата година. Това е най-ниският отчетен резултат за последното десетилетие, съобщава Reuters. Спадът в продажбите отразява трудностите, пред които китайският вирус поставя компанията, сред които са затворени заводи и срив в търсенето.

Продажбите на автомобилния производител през месеца са общо 275 044, с 40 776 по-малко от същия период на миналата година. Последния път, когато компанията отчита по-ниски от тазгодишните продажби, е през февруари 2010 г. Hyundai е първият световен производител в сектора, който публикува месечните си продажби. През следващите няколко седмици се очакват резултатите на китайски и американски производители.

Hyundai е първият световен автомобилен производител извън Китай, който съобщава за проблеми в производството в резултат на вируса. Затрудненията започват през февруари след прекъсване на производството в Южна Корея, където се намира централата и най-голямата производствена база на компанията. Прекъсването е вследствие на недостиг на автомобилни части от Китай. Въпреки че производството в страната постепенно се възстановява, несигурността около влиянието на вируса все още създава напрежение за автомобилния производител.

Акциите на Hyundai са спаднали с почти 10% от края на януари.

Влиянието на вируса

Автомобилната компания спря временно заводите си в Китай и Южна Корея поради бързото разпространение на вируса. Последното подобно прекъсване на производствения процес е от миналия петък, когато е открит заразен работник в завода в Услан, град в Южна Корея. Заводът беше затворен два дни, пише Financial Times.

Южна Корея е най-силно засегнатата от вируса страна след Китай. "Положението в Южна Корея вече е по-спешно отколкото в Китай", казва анализаторът Ким Джин-уо от Korea Investment & Securities. "По-малкото потребление, което оказва влияние върху търсенето, означава, че продажбите на автомобили със сигурност ще бъдат засегнати през първото тримесечие, а въздействието се очаква да продължи поне до началото на второто тримесечие."

Според проучване на Nikkei-Markit през февруари южнокорейските поръчки за износ спадат с най-бързия темп за последните шест години. Причината за това са множеството затворени заводи и спадът в производството на световни производители вследствие на вируса.

Южнокорейската автомобилна компания Hyundai отчете 13% спад в продажбите през февруари спрямо същия месец миналата година. Това е най-ниският отчетен резултат за последното десетилетие, съобщава Reuters. Спадът в продажбите отразява трудностите, пред които китайският вирус поставя компанията, сред които са затворени заводи и срив в търсенето.

Продажбите на автомобилния производител през месеца са общо 275 044, с 40 776 по-малко от същия период на миналата година. Последния път, когато компанията отчита по-ниски от тазгодишните продажби, е през февруари 2010 г. Hyundai е първият световен производител в сектора, който публикува месечните си продажби. През следващите няколко седмици се очакват резултатите на китайски и американски производители.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK