Porsche планира "зелено финансиране" на електрически автомобили за 6 млрд. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Porsche планира "зелено финансиране" на електрически автомобили за 6 млрд. евро

Reuters

Porsche планира "зелено финансиране" на електрически автомобили за 6 млрд. евро

Компанията продължава опитите си да премине безболезнено към електрификация

1811 прочитания

Reuters

© Reuters


Германският производител на спортни автомобили Porsche продължава да събира средства за прехода си към производство на електрически превозни средства. Компанията планира да си осигури 6 млрд. евро чрез т.нар. зелено финансиране - широко понятие, обозначаващо финансирането на екологични проекти и инициативи, които насърчават развитието на по-устойчива икономика. Автомобилният производител ще се придържа към този тип финансиране и в бъдеще, съобщава Bloomberg.

Миналата година Porsche отбеляза рекорд със зелено финансиране в размер на 1 млрд. евро. Средствата бяха придобити чрез дълговия инструмент Schuldschein - традиционен германски финансов инструмент с плаваща или фиксирана лихва с матуритет от две до десет години. Компанията първоначално се насочи към варианта на зелено финансиране по време на дебюта на първия си електрически модел - Taycan, чиято цена надвишава 90 хил. евро.

Волфганг Ратхайсер, вицепрезидент по корпоративните финанси, коментира, че екологичният модел е позволил на компанията да използва фондове със специален фокус върху устойчивостта. Taycan също така е предоставил алтернатива пред инвеститорите, които според Ратхайсер са изложени на прекалено рискови инвестиции на автомобилния пазар.

Засега автомобилната компания възнамерява да се придържа към зеленото финансиране на инвестициите си в електрически модели. "Schuldschein беше само началото", казва Волфганг Ратхайсер в интервю, като не е ясно дали бъдещото финансиране ще включва други алтернативи, или отново ще бъде на същия дългов пазар.

ESG финансиране

Друг модерен инструмент - набирането на финанси за екологични, социални и управленски (ESG) цели, продължава да расте на дълговите пазари. Главната причина е, че такъв тип сделки не включват ограничения за начините за използване на осигурените средства. От друга страна, парите от зеленото финансиране могат да бъдат насочени единствено за определени проекти, подобряващи околната среда. Друго предимство, което ESG алтернативата предлага, е по-голяма гъвкавост за разлика от зеленото финансиране.

Въпреки предимствата на ESG засега Porsche отхвърля варианта, като главна причина за това е липсата на зрялост на пазара. Според Волфганг Ратхайсер "ESG все още е в ранните си етапи" и е "необходима стандартизация за постигане на по-голяма яснота на целите и прозрачност". Вицепрезидентът казва още, че автомобилният производител на този етап не се нуждае от по-голяма гъвкавост, тъй като до 2022 г. Porsche ще следва специфична програма за зелено инвестиране.

Търсенето на финансиране от Porsche може да повлияе благоприятно на целия европейски дългов пазар. В Европа той отбеляза най-слабото си начало на годината от поне десетилетие, а влиянието на коронавируса и възможното забавяне в икономиката предстои. Вирусът все още не е оказал влияние на бизнеса на Porsche.

Германският производител на спортни автомобили Porsche продължава да събира средства за прехода си към производство на електрически превозни средства. Компанията планира да си осигури 6 млрд. евро чрез т.нар. зелено финансиране - широко понятие, обозначаващо финансирането на екологични проекти и инициативи, които насърчават развитието на по-устойчива икономика. Автомобилният производител ще се придържа към този тип финансиране и в бъдеще, съобщава Bloomberg.

Миналата година Porsche отбеляза рекорд със зелено финансиране в размер на 1 млрд. евро. Средствата бяха придобити чрез дълговия инструмент Schuldschein - традиционен германски финансов инструмент с плаваща или фиксирана лихва с матуритет от две до десет години. Компанията първоначално се насочи към варианта на зелено финансиране по време на дебюта на първия си електрически модел - Taycan, чиято цена надвишава 90 хил. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK