H&M отваря глобалната си верига за доставки за конкурентите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

H&M отваря глобалната си верига за доставки за конкурентите

Проектът ще започне в малък мащаб, след което постепенно ще се развие

H&M отваря глобалната си верига за доставки за конкурентите

Шведската модна група пуска услуга, която позволява на малките търговци на дребно да използват доставчиците й в опит за по-устойчиво производство на облекла

3144 прочитания

Проектът ще започне в малък мащаб, след което постепенно ще се развие

© Reuters


Шведската модна верига Hennes & Mauritz (H&M) отваря световната си верига за доставки за други марки дрехи в опит да наложи по-устойчиви начини за изработка на облекла. Шведската група, която е вторият по големина търговец на дрехи в света и развива бизнес и в България, започва да предлага услуга, която позволява на по-малките марки да използват и нейните доставчици - от разработването на продукта и снабдяването до производството и логистиката.

Това е една от първите инициативи на новия главен изпълнителен директор Хелена Хелмерсон, която има дългогодишен стаж в H&M като директор по устойчивостта и зае новата си позиция през януари, съобщава Financial Times.

Клиентите на новото предприятие, което се казва Treadler, ще имат достъп до всяка част от бизнеса на H&M - от първоначалното разработване на продуктите до самото им производство и логистика. Според представители на H&M, Treadler "ще даде възможност на своите клиенти да се възползват от експертния опит на H&M Group, от дългосрочни партньорства с доставчици и от работа по стратегическа устойчивост. По този начин те ще преодолеят първоначалните бизнес бариери и ще засилят устойчивите промени".

Проектът ще започне в малък мащаб, след което постепенно ще се развие. Предприятието ще бъде отворено за всеки производител на дрехи или платове, споделя бъдещият му ръководител Густаф Асп. Основните цели на Treadler са да помогне на останалите компании да изградят собствена мрежа от доставчици, да се предотвратят потенциалните ефекти от търговска война и да се минимизира влиянието на коронавируса върху индустрията.

Амбициозна цел

Поради бързото производство на евтини дрехи в отговор на най-новите тенденции, модната верига често търпи критики, че подтиква клиентите си към свръхпотребление. В отговор на съмненията, че с новия си проект H&M ще увеличи производството, следователно и емисиите си, Густаф Асп казва: "Търсенето на дрехи на достъпни цени ще се увеличи. Ние вярваме, че е по-добре то да расте в устойчива верига на доставки, отколкото в по-малко устойчива, въпреки че това не решава проблема със свръхпотреблението."

Както повечето производители в индустрията, H&M също не притежава собствени заводи, пише Reuters. Вместо това компанията се снабдява с продукти от различни доставчици, повечето от които са от азиатски страни като Китай, Бангладеш и Индия. Целите на шведската компания за бъдещо максимизиране на устойчивостта включват използването на повече рециклирани материали, повече възобновяема енергия и постигане на въглеродна неутралност до 2030 г. Treadler също е част от стратегията на компанията за устойчив бизнес.

"Не е тайна, че сме част от индустрия, която е постигнала успех в търговията, но не е достатъчно устойчива", казва Хелена Хелмерсон. "За да подсигурим бъдещето на индустрията, ние се съсредоточихме върху трансформирането и подобряването на веригата ни на доставки. Разбрахме, че резултатите от нашите усилия могат да бъдат ценни и за останалите."

Шведската верига има 21 магазина в България, като предлага продажби и онлайн. През последната финансова година - от 1 декември 2018 г. до 30 ноември 2019 г., приходите от бизнеса й в страната са нараснали с 6% - от 635 на 672 млн. шведски крони.

Шведската модна верига Hennes & Mauritz (H&M) отваря световната си верига за доставки за други марки дрехи в опит да наложи по-устойчиви начини за изработка на облекла. Шведската група, която е вторият по големина търговец на дрехи в света и развива бизнес и в България, започва да предлага услуга, която позволява на по-малките марки да използват и нейните доставчици - от разработването на продукта и снабдяването до производството и логистиката.

Това е една от първите инициативи на новия главен изпълнителен директор Хелена Хелмерсон, която има дългогодишен стаж в H&M като директор по устойчивостта и зае новата си позиция през януари, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK