"България ер" срещу летището: много на нула

Държавната аерогара в София загуби дела за несъбрани такси от националния превозвач за над 40 млн. лв.

В началото на февруари от авиокомпанията заявиха, че възнамеряват да инвестират в 15 самолета през следващите пет години
В началото на февруари от авиокомпанията заявиха, че възнамеряват да инвестират в 15 самолета през следващите пет години    ©  Надежда Чипева
В началото на февруари от авиокомпанията заявиха, че възнамеряват да инвестират в 15 самолета през следващите пет години
В началото на февруари от авиокомпанията заявиха, че възнамеряват да инвестират в 15 самолета през следващите пет години    ©  Надежда Чипева

В краткосрочен план перспективите за прихваналата от вирусната инфекция авиация не са добри. Опасенията от епидемия приземиха част от полетите до Италия и поставиха самолетните компании в състояние на работа с нулева видимост. В малко по-стратегически план обаче националният превозвач "България ер" произведе няколко положителни новини за бъдещите си планове за развитие.

В края на миналата година беше взето решение превозвачът да открие клон "България ер - клон София чартър". В средата на февруари дойде новината за codeshare споразумение с Qatar Airways. Изпълнителният директор на компанията Янко Георгиев десетина дни по-рано съобщи за Aviation International News, че компанията възнамерява да инвестира в 15 тясно фюзелажни самолета през следващите пет години. Разговори се водили с поне двама производители, а желанието на компанията било да премине към един тип самолети по примера на нискотарифните авиокомпании, което оптимизира разходите по флота и прави превозвачите по-ефективни.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се