"България ер" срещу летището: много на нула

Държавната аерогара в София загуби дела за несъбрани такси от националния превозвач за над 40 млн. лв.

В началото на февруари от авиокомпанията заявиха, че възнамеряват да инвестират в 15 самолета през следващите пет години
В началото на февруари от авиокомпанията заявиха, че възнамеряват да инвестират в 15 самолета през следващите пет години
В началото на февруари от авиокомпанията заявиха, че възнамеряват да инвестират в 15 самолета през следващите пет години    ©  Надежда Чипева
В началото на февруари от авиокомпанията заявиха, че възнамеряват да инвестират в 15 самолета през следващите пет години    ©  Надежда Чипева

В краткосрочен план перспективите за прихваналата от вирусната инфекция авиация не са добри. Опасенията от епидемия приземиха част от полетите до Италия и поставиха самолетните компании в състояние на работа с нулева видимост. В малко по-стратегически план обаче националният превозвач "България ер" произведе няколко положителни новини за бъдещите си планове за развитие.

В края на миналата година беше взето решение превозвачът да открие клон "България ер - клон София чартър". В средата на февруари дойде новината за codeshare споразумение с Qatar Airways. Изпълнителният директор на компанията Янко Георгиев десетина дни по-рано съобщи за Aviation International News, че компанията възнамерява да инвестира в 15 тясно фюзелажни самолета през следващите пет години. Разговори се водили с поне двама производители, а желанието на компанията било да премине към един тип самолети по примера на нискотарифните авиокомпании, което оптимизира разходите по флота и прави превозвачите по-ефективни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nikitovanch avatar :-|
    nikitovanch
    • - 6
    • + 11

    Не само България Еър, но и доста други компании се оплакваха против размерите и методологията за определяне на таксите на летището в описаните периоди - и са напълно прави. По стара соц традиция някакви хора на държавна заплатка и държавна службица доста на око си определяха кой за какво и колко ще плаща - както и със всичко друго под "професионалния" мениджмънт на държавата - естетвено, че ще губят дела сега.
    Надявам се с новата администрация проблемите да изчезнат.

    Нередност?
  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 9
    • + 5

    Очевидно има такава държава, в която може да дължиш 40 млн. лв. на държавата, и съдът да каже че няма нужда да ги плащаш! Мутрите от ТИМ явно са пресметнали, че ще им излезе много по-евтино да си платят на "съдиите", отколкото дължимите такси на държавата. Очакваме и решението на ВАС на 12 Март за концесията на държавното летище в София, където мога да се обзаложа, че избраният за концесионер инвестиционен фонд също се е разплатил там, където трябва.

    Нередност?
  • 3
    fillipova avatar :-?
    fillipova
    • - 2
    • + 7

    Държавата ще загуби още подобни дела след като няма ясни правила за определяне на събираните такси. Може би няма нищо случайно в това колко шефове на държавното летище загубиха постовете си заради доказани злоупотреби.

    Нередност?
  • 4
    kratun.ko avatar :-|
    kratun.ko
    • - 2
    • + 4

    Въпреки, че не плаща България Ер едвам крета финансово. Мутромениджмънтът не прощава....

    Нередност?
  • 5
    ajb03317060 avatar :-|
    ajb03317060
    • - 2
    • + 1

    Сумата да се удържи от бюджета на съда.За съдийте по делата данъчна ревизия -сметки ,пътувания ,имоти

    Нередност?
  • 6
    popopo avatar :-|
    popopo
    • - 1
    • + 1

    Много защитаващи ТИМ.
    И на някои във форума ли плащат.
    Много са разбира то такси.
    Проблемите са и в ТИМ и в представителите на държавата/летището.

    Нередност?
Нов коментар