"България ер" срещу летището: много на нула
Държавната аерогара в София загуби дела за несъбрани такси от националния превозвач за над 40 млн. лв.


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
В краткосрочен план перспективите за прихваналата от вирусната инфекция авиация не са добри. Опасенията от епидемия приземиха част от полетите до Италия и поставиха самолетните компании в състояние на работа с нулева видимост. В малко по-стратегически план обаче националният превозвач "България ер" произведе няколко положителни новини за бъдещите си планове за развитие.
В края на миналата година беше взето решение превозвачът да открие клон "България ер - клон София чартър". В средата на февруари дойде новината за codeshare споразумение с Qatar Airways. Изпълнителният директор на компанията Янко Георгиев десетина дни по-рано съобщи за Aviation International News, че компанията възнамерява да инвестира в 15 тясно фюзелажни самолета през следващите пет години. Разговори се водили с поне двама производители, а желанието на компанията било да премине към един тип самолети по примера на нискотарифните авиокомпании, което оптимизира разходите по флота и прави превозвачите по-ефективни.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Не само България Еър, но и доста други компании се оплакваха против размерите и методологията за определяне на таксите на летището в описаните периоди - и са напълно прави. По стара соц традиция някакви хора на държавна заплатка и държавна службица доста на око си определяха кой за какво и колко ще плаща - както и със всичко друго под "професионалния" мениджмънт на държавата - естетвено, че ще губят дела сега.
Надявам се с новата администрация проблемите да изчезнат.
Очевидно има такава държава, в която може да дължиш 40 млн. лв. на държавата, и съдът да каже че няма нужда да ги плащаш! Мутрите от ТИМ явно са пресметнали, че ще им излезе много по-евтино да си платят на "съдиите", отколкото дължимите такси на държавата. Очакваме и решението на ВАС на 12 Март за концесията на държавното летище в София, където мога да се обзаложа, че избраният за концесионер инвестиционен фонд също се е разплатил там, където трябва.
Държавата ще загуби още подобни дела след като няма ясни правила за определяне на събираните такси. Може би няма нищо случайно в това колко шефове на държавното летище загубиха постовете си заради доказани злоупотреби.
Въпреки, че не плаща България Ер едвам крета финансово. Мутромениджмънтът не прощава....
Сумата да се удържи от бюджета на съда.За съдийте по делата данъчна ревизия -сметки ,пътувания ,имоти
Много защитаващи ТИМ.
И на някои във форума ли плащат.
Много са разбира то такси.
Проблемите са и в ТИМ и в представителите на държавата/летището.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход