Amazon се бори да овладее постоянно покачващите се цени на продукти от търговци партньори, които капитализират страховете на клиентите, породени от разпространението на новия коронавирус.
Дезинфектантите за ръце и предпазните маски се предлагат на цени с 2000% по-високи в сравнение с тези в търговската мрежа, съобщава Financial Times. Това се случва въпреки твърденията на компанията, че е премахнала "десетки хиляди" обяви и че следи продуктите изкъсо.
Злоупотреби по време на криза
Пакет от 20 маски, предлагани от неоторизиран търговец на сайта, са се продавали например за 387 долара. За сравнение - нормалната им цена в търговската мрежа е около 14.99 долара. Пакет от 24 броя дезинфектанти за ръце Purell по 30 мл, които обикновено струват по-малко от 10 долара, са били продавани онлайн за 400 долара.
"В съответствие с дългогодишните ни политики сме премахнали или блокирали десетки хиляди обяви. Продължаваме активно да наблюдаваме магазина ни и да премахваме продукти, които нарушават политиките ни", казват в свое изявление от компанията.
Над 1 млн. обяви са били премахнати заради подвеждаща продуктова информация във връзка с коронавируса, твърди говорител на Amazon. Въпросните стоки са били предлагани от т.нар. marketplace продавачи, които осъществяват почти половината от продажбите на страницата. Те използват платформата, за да предлагат продуктите си, но в някои случаи си партнират и директно с Amazon и използват складовата й инфраструктура. Реномираните търговци на стоки се появяват сред предлаганите обяви на маски и дезинфектанти на страницата, но повечето от показаните стоки или са изчерпани, или не са налични.
Amazon и влиянието на коронавируса
Изявлението на най-големия онлайн магазин в света идва, след като Световната здравна организация (СЗО) призова правителствата и компаниите да увеличат запасите от предпазно облекло и да контролират покачващите се цени. Директорът на СЗО Тедрос Аданом Гебрейзъс предупреди, че "нарастващите нужди от презапасяване и злоупотреби" оставят медицинските работници зле екипирани в борбата срещу заразата.
С увеличаващия се брой потвърдени случаи на заразени в САЩ, част от които в щата Вашингтон, където се намира централата на Amazon, влиянието на вируса започна да се усеща в няколко сектора на империята на Джеф Безос. В понеделник компанията предупреди клиентите, че някои Prime Now поръчки (стоки от първа необходимост и хранителни продукти, които се доставят в рамките на 2 часа от местни супермаркети) може да закъснеят заради прекомерно търсене.
В опит да предпази служителите си от заразата Amazon ги инструктира да не предприемат пътувания в Америка и по света, освен ако не е наложително. Програмата за посещения на складове в Северна Америка е отложена, а двама работници в Италия са диагностицирани с коронавирус и поставени под карантина.
Въпреки това Amazon не последва технологичните си съперници Apple и Microsoft, които предупредиха за евентуални загуби през първата четвърт на финансовата година.
"Не мисля, че Amazon ще пострада, коментира Джеймс Томсън - бивш мениджър в компанията, които в момента управлява собствена консултантска фирма за търговци, които искат да търгуват с помощта на платформата. Има толкова богат избор в Amazon, че ако всички продукти на първата страница са изчерпани, то има още 35 страници. Наподобява спортен отбор - ако всички играчи в началото бъдат контузени, то има още цяла пейка с резерви."
Amazon се бори да овладее постоянно покачващите се цени на продукти от търговци партньори, които капитализират страховете на клиентите, породени от разпространението на новия коронавирус.
Дезинфектантите за ръце и предпазните маски се предлагат на цени с 2000% по-високи в сравнение с тези в търговската мрежа, съобщава Financial Times. Това се случва въпреки твърденията на компанията, че е премахнала "десетки хиляди" обяви и че следи продуктите изкъсо.
0 коментара