Amazon се бори с изкуствено завишените цени на продукти заради коронавируса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon се бори с изкуствено завишените цени на продукти заради коронавируса

Над 1 млн. продукта са били премахнати заради подвеждаща продуктова информация или спекула във връзка с коронавируса

Amazon се бори с изкуствено завишените цени на продукти заради коронавируса

Маски и дезинфектанти за ръце се предлагат от търговци партньори на цени с 2000% по-високи от обичайните

3627 прочитания

Над 1 млн. продукта са били премахнати заради подвеждаща продуктова информация или спекула във връзка с коронавируса

© Reuters


Amazon се бори да овладее постоянно покачващите се цени на продукти от търговци партньори, които капитализират страховете на клиентите, породени от разпространението на новия коронавирус.

Дезинфектантите за ръце и предпазните маски се предлагат на цени с 2000% по-високи в сравнение с тези в търговската мрежа, съобщава Financial Times. Това се случва въпреки твърденията на компанията, че е премахнала "десетки хиляди" обяви и че следи продуктите изкъсо.

Злоупотреби по време на криза

Пакет от 20 маски, предлагани от неоторизиран търговец на сайта, са се продавали например за 387 долара. За сравнение - нормалната им цена в търговската мрежа е около 14.99 долара. Пакет от 24 броя дезинфектанти за ръце Purell по 30 мл, които обикновено струват по-малко от 10 долара, са били продавани онлайн за 400 долара.

"В съответствие с дългогодишните ни политики сме премахнали или блокирали десетки хиляди обяви. Продължаваме активно да наблюдаваме магазина ни и да премахваме продукти, които нарушават политиките ни", казват в свое изявление от компанията.

Над 1 млн. обяви са били премахнати заради подвеждаща продуктова информация във връзка с коронавируса, твърди говорител на Amazon. Въпросните стоки са били предлагани от т.нар. marketplace продавачи, които осъществяват почти половината от продажбите на страницата. Те използват платформата, за да предлагат продуктите си, но в някои случаи си партнират и директно с Amazon и използват складовата й инфраструктура. Реномираните търговци на стоки се появяват сред предлаганите обяви на маски и дезинфектанти на страницата, но повечето от показаните стоки или са изчерпани, или не са налични.

Amazon и влиянието на коронавируса

Изявлението на най-големия онлайн магазин в света идва, след като Световната здравна организация (СЗО) призова правителствата и компаниите да увеличат запасите от предпазно облекло и да контролират покачващите се цени. Директорът на СЗО Тедрос Аданом Гебрейзъс предупреди, че "нарастващите нужди от презапасяване и злоупотреби" оставят медицинските работници зле екипирани в борбата срещу заразата.

С увеличаващия се брой потвърдени случаи на заразени в САЩ, част от които в щата Вашингтон, където се намира централата на Amazon, влиянието на вируса започна да се усеща в няколко сектора на империята на Джеф Безос. В понеделник компанията предупреди клиентите, че някои Prime Now поръчки (стоки от първа необходимост и хранителни продукти, които се доставят в рамките на 2 часа от местни супермаркети) може да закъснеят заради прекомерно търсене.

В опит да предпази служителите си от заразата Amazon ги инструктира да не предприемат пътувания в Америка и по света, освен ако не е наложително. Програмата за посещения на складове в Северна Америка е отложена, а двама работници в Италия са диагностицирани с коронавирус и поставени под карантина.

Въпреки това Amazon не последва технологичните си съперници Apple и Microsoft, които предупредиха за евентуални загуби през първата четвърт на финансовата година.

"Не мисля, че Amazon ще пострада, коментира Джеймс Томсън - бивш мениджър в компанията, които в момента управлява собствена консултантска фирма за търговци, които искат да търгуват с помощта на платформата. Има толкова богат избор в Amazon, че ако всички продукти на първата страница са изчерпани, то има още 35 страници. Наподобява спортен отбор - ако всички играчи в началото бъдат контузени, то има още цяла пейка с резерви."

Amazon се бори да овладее постоянно покачващите се цени на продукти от търговци партньори, които капитализират страховете на клиентите, породени от разпространението на новия коронавирус.

Дезинфектантите за ръце и предпазните маски се предлагат на цени с 2000% по-високи в сравнение с тези в търговската мрежа, съобщава Financial Times. Това се случва въпреки твърденията на компанията, че е премахнала "десетки хиляди" обяви и че следи продуктите изкъсо.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK