Amazon ще предлага технология за безкасово пазаруване на конкуренти извън брандираните локации на компанията Amazon Go и Amazon Go Grocery. Това става ясно от информацията на сайта, който компанията е изготви, за да промотира технологията си: justwalkout.com.
Компанията на Джеф Безос описва технологията си като подобна на тази, която използват автомобилите без шофьор - комбинация от видеонаблюдение, сензори и изкуствен интелект. Just Walk Out проследява клиентите още с влизането им в магазина, което става благодарение на мобилно приложение. Основата на технологията е разпознаването и различаването на добавените в количката продукти от разгледани и върнати на рафта. След като приключи с пазаруването, клиентът напуска магазина, плащайки през приложението на Amazon с картата си, като получава за това виртуална касова бележка.
Налагането на безкасовото разплащане
Преди няколко седмици Amazon представи най-големия си магазин Amazon Go в Сиатъл. Новият обект на компанията заема близо пет пъти по-голяма площ от средното за магазините на Amazon Go. Според анализаторите именно там онлайн доставчикът ще тества технологията си в по-голям мащаб. Според анализаторите, Amazon няма намерение да залага на сектора с търговията на хранителни продукти и бързооборотни стоки, макар че компанията закупи Whole Foods за 13.7 млрд. долара преди две години.
Според Натали Бърг, търговски анализатор и основател на NBK Retail, Amazon е компания, която е добра в премахването на забавянето в пазаруването, а най-голямото в супермаркетите е на касата. Все пак Бърг отбелязва, че компанията на Джеф Безос не е единствената, която предлага подобна технология. Португалският стартъп Sensei, който предлага подобна услуга, е в партньорски отношения с германската верига Metro. Trigo Vision, стартъп от Израел, пък ще инсталира безкасова технология в над 200 магазина в Shufersal, водещата верига магазини в страната.
Цената на технологията
В сайта си Amazon не посочва конкретна цена за технологията. Според компанията инсталацията на Just Walk Out отнема "едва няколко седмици". Услугата е насочена както към вече съществуващи магазини, така и към бъдещи такива, като Amazon ще участва пряко в изграждането на необходимата вътрешна инфраструктура.
Във връзка с заличаването на професията касиер, компанията побърза да се защити. Според Amazon работните места в супермаркета няма да изчезнат, а просто ще се променят задълженията на персонала, който вместо да стои на касата, ще нарежда стоката на рафтовете, ще проверява документите на клиенти при покупка на алкохол и цигари и др.
Относно събирането на данни и видеонаблюдението, технологичният гигант отрече да запазва информация за потребителите. Според Amazon единственото, за което ще се следи, са покупките на потребителя. И все пак, ако успее да маркетира правилно услугата си, Amazon ще преоткрие събирането данни за навиците на клиентите освен от онлайн сайта си и локалните магазин, а и от конкурентите си.
Amazon ще предлага технология за безкасово пазаруване на конкуренти извън брандираните локации на компанията Amazon Go и Amazon Go Grocery. Това става ясно от информацията на сайта, който компанията е изготви, за да промотира технологията си: justwalkout.com.
Компанията на Джеф Безос описва технологията си като подобна на тази, която използват автомобилите без шофьор - комбинация от видеонаблюдение, сензори и изкуствен интелект. Just Walk Out проследява клиентите още с влизането им в магазина, което става благодарение на мобилно приложение. Основата на технологията е разпознаването и различаването на добавените в количката продукти от разгледани и върнати на рафта. След като приключи с пазаруването, клиентът напуска магазина, плащайки през приложението на Amazon с картата си, като получава за това виртуална касова бележка.
0 коментара