Pepsi купува компанията за енергийни напитки Rockstar за 3.85 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Pepsi купува компанията за енергийни напитки Rockstar за 3.85 млрд. долара

Продажбите на енергийни напитки и енергийни шотове в САЩ са се увеличили с 29.8% в периода от 2013 г. до 2018 г. и са достигнали приблизително 13.5 млрд. долара през изминалата година

Pepsi купува компанията за енергийни напитки Rockstar за 3.85 млрд. долара

Сделката ще осигури на гиганта по-голям дял на пазара

2462 прочитания

Продажбите на енергийни напитки и енергийни шотове в САЩ са се увеличили с 29.8% в периода от 2013 г. до 2018 г. и са достигнали приблизително 13.5 млрд. долара през изминалата година

© Reuters


PepsiCo ще придобие компанията за енергийни напитки Rockstar Energy в сделка за 3.85 млрд. долара. Това ще позволи на гиганта да навлезе по-сериозно на пазара на стимулиращи напитки, където по-големият конкурент Coca Cola разширява влиянието си, съобщава Reuters. Очаква се сделката да приключи през първата половина на 2020 г., ако бъде одобрена от регулаторите.

Кофеинов шот

Rockstar е частна компания, основана през 2001 г. в Лас Вегас, която разчита на екстремни спортове и музикални фестивали като основно средство за маркетинг. Pepsi има споразумение за дистрибуция на част от продуктите й в Северна Америка от 2009 г. Портфолиото на американския гигант в "енергийното пространство" включва брандовете Mountain Dew Kickstart и Mountain Dew Fuel.

Според финансовия директор на компанията Хю Джонстън този договор с конкурента е ограничавал производителя на газирани напитки да прави иновации в енергийните напитки и да си партнира с други фирми. Ако сделката бъде приключена, Pepsi ще може да си сътрудничи с други производители на безалкохолни напитки, коментира още той.

"Тъй като работим да сме по-ориентирани към клиентите и да се възползваме от нарастващото търсене на напитки, това силно стратегическо придобиване ще ни позволи да използваме предимствата на PepsiCo, за да ускорим представянето на Rockstar и да отключим способността си да разширим пазара на съществуващи марки като Mountain Dew", коментира главният изпълнителен директор на Pepsi Рамон Лагуарта.

Стратегически ход

От Pepsi споделят, че сделката няма да повлияе на приходите или на печалбите на акция през 2020 г. Тя е стратегически ход за изпълнителния директор Лагуарта, който встъпи в длъжност през 2018 г. и идва във време, в което резките промени във финансовите пазари принуждават бизнесите да търсят възможности за сливане или придобиване.

Продажбите на енергийни напитки и енергийни шотове в САЩ са се увеличили с 29.8% в периода от 2013 г. до 2018 г. и са достигнали приблизително 13.5 млрд. долара през изминалата година, пише CNBC, позовавайки се на данни от компанията за пазарни проучвания Mintel.

Coca Cola, която притежава част от акциите на конкурентната на Rockstar компания Monster Beverage, пусна на пазара собствена енергийна напитка в САЩ по-рано през годината, след като започна разпространението й на европейските пазари няколко месеца по-рано. Световният пазар на енергийни напитки обаче е доминиран от австрийската Red Bull.

PepsiCo ще придобие компанията за енергийни напитки Rockstar Energy в сделка за 3.85 млрд. долара. Това ще позволи на гиганта да навлезе по-сериозно на пазара на стимулиращи напитки, където по-големият конкурент Coca Cola разширява влиянието си, съобщава Reuters. Очаква се сделката да приключи през първата половина на 2020 г., ако бъде одобрена от регулаторите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK