Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 17 мар 2020, 13:50, 8958 прочитания

Автомобилните заводи в Европа спират работа

Това ще има последици и за българските предприятия от автомобилната индустрия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Повечето автомобилни производители в Европа обявиха, че ще предприемат стъпки за спиране на производството и затваряне на заводите си в най-засегнатите от коронавируса страни. Проблемът е не само че трудно може да се осигури безопасността на служителите, но и че има нарушения във веригите на доставки, а най-вече заради почти замръзналото търсене.

До дни тези мерки ще засегнат и редица български предприятия, които произвеждат части за автоиндустрията. Така, въпреки призивите на правителството за продължаване на стопанския живот, може да се окаже, че хиляди хора трябва да бъдат пуснати в принудителна отпуска. А това ще има и последващи ефекти, които ще засегнат транспорт, логистика и т.н.


Засега плановете са спирането на автоиндустрията в Европа да е до края на месеца, но ако няма спад в разпространението на Covid-19, мерките може да бъдат продължени.

Кой затваря

По информация на Financial Times френската група PSA, която притежава марките Peugeot, Citroën, Opel и Vauxhall, заяви, че ще затвори всички свои европейски централи, включително във Великобритания. Италианският Fiat Chrysler ще спре дейността на осем свои завода, шест от които на Апенините.



Volkswagen, който е най-големият производител на автомобили в света, също обяви, че може да затвори производствените си линии заради прекъсването на веригите за доставки. Заводът на германския производител във Волфсбург ще бъде затворен до дни, ако групата не успее да замени части от италиански и испански доставчици.

Подобни мерки се обмислят още от Renault, Ford и Nissan. Заради обявеното извънредно положение в Бавария е възможно и BMW да ограничи дейността си.

Очакванията са в следващите дни ситуацията да се влоши допълнително с въвеждането на още по-строги мерки в различните страни.

Трудностите безспорно ще се отразят на доставчиците на автомобилни компоненти в България. В сферата работят около 230 компании, които правят софтуер и хардуер за почти всеки автомобилен гигант. Заетите в индустрията са над 60 000 души. По неофициална оценка приходите им за последната отчетена засега година - 2018, са почти 10% от БВП.

В същото време Китай отваря

През януари и февруари в Китай също бяха спрени доста автомобилни производства заради коронавируса. Повече от тях обаче вече отвориха и се опитват да възстановят дейността си. Това отчасти ще е възможно, ако и вътрешното търсене в Китай се възстанови.

Що се отнася до доставките към Европа, на този етап те не изглеждат толкова важни за китайските заводи. Европейските фабрики на VW например имат повече доставчици от Испания и Италия, отколкото от Азия, и именно затова сега изпитват проблем с веригата на доставки.

По-големият проблем за автопроизводителите обаче остава резкият спад на търсенето на нови коли. Заради наложената карантина, ограничените пътувания и несигурността продажбите са почти замръзнали от началото на март.
Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса Акостирането на круизни кораби в Бургас под въпрос заради коронавируса

За трета година външни фактори ограничават достъпа до Черно море и българските пристанища

27 май 2020, 401 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 436 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Covid 19"

Всеки ден научавайте най-важното и актуалното по темата, без излишна емоция, с данни, факти и проверена информация.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Какви са мерките на правителството за засегнатия бизнес дотук

Първата опция е 60% от заплатите в затворилите компании да се покриват от държавата. Критериите за кандидатстване все още се мислят

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10