Електронните спортове са отговорът по време на коронавирус

Аматьорската лига за фирмени отбори Esports Business League среща отбори от IT компаниите

Заради епидемията от коронавирус в цял свят бяха анулирани спортни събития, под съмнение е дори провеждането на лятната олимпиада в Япония. Оказва се обаче, че традиционните и електронните спортове страдат почти наравно. Esports турнирите се отменят със същата неизбежност като всички други събития - и електронните спортове се нуждаят от ентусиазма на много събрани на едно и също място фенове за стойностни събития. Разликата идва в онлайн стрийминга - професионалните esports играчи и стриймъри се наслаждават на повече гледания от всякога в стрийминг платформата Twitch, тъй като се оказват любим избор на много затворени вкъщи зрители.

Въпреки че някои компютърни игри се играят състезателно от зората на 90-те, електронните спортове (esports) влязоха в мейнстрийма с пълна сила едва през последното десетилетие. Игри като Counter Strike, Dota 2, League of Legends и Starcraft 2 се утвърдиха като зрителски забавления, които редовно привличат десетки или дори стотици хиляди зрители през стрийминг платформите, докато турнирите им имат десетки милиони долари наградни фондове годишно и се предават дори по някои спортни телевизии.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар