Facebook ще дари 100 млн. долара на малкия бизнес по света, засегнат от коронавируса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook ще дари 100 млн. долара на малкия бизнес по света, засегнат от коронавируса

Паралелно Facebook започна кампания за събиране на дарения, които да подпомогнат борбата с пандемията от коронавирус

Facebook ще дари 100 млн. долара на малкия бизнес по света, засегнат от коронавируса

Помощта от социалната мрежа ще бъде под формата на кеш и реклама на фирми от 30 държави

3143 прочитания

Паралелно Facebook започна кампания за събиране на дарения, които да подпомогнат борбата с пандемията от коронавирус

© Reuters


Интернет гигантът Facebook започва програма за подпомагане на малки фирми, чийто бизнес е засегнат от мерките за намаляване на разпространението на COVID-19. Компанията обяви, че ще отдели 100 млн. долара под формата на пари в брой и реклама в платформата.

На кого ще помогнат

Сумата, предоставена от Facebook, ще се разпредели към над 30 хил. малки фирми в повече от 30 държави по света. Оперативният директор Шерил Сандбърг написа в публикация в социалната мрежа, че става дума за държави, където служители на Facebook работят и живеят. Не е уточнено обаче дали това се отнася само за места, където компанията има директен договор със служители, или и за такива, наети през трети компании. В България например модераторите, работещи по съдържанието на Facebook, са наети през TELUS.

Така бизнесите ще имат възможност да получат средно по 3.3 хил. долара помощи. Интернет гигантът обяви още, че ще подпомогне засегнатите компании в четири направления - да задържат работната си ръка, с разходите за наем, във връзката с клиентите им и при покриването на оперативни разходи.

От Facebook не посочват конкретен срок за начало на програмата. Ясно е единствено, че за да кандидатстват за финансова помощ, малките фирми ще трябва да попълнят определен формуляр. От компанията допълват, че ще започнат да приемат заявки "в следващите седмици".

Сандбърг пише още, че компанията ще създаде нови онлайн обучения, които да помогнат на бизнесите да продължат дейността си в новосъздалата се притеснителна среда.

Още дарения за справяне с пандемията

Паралелно най-голямата социална платформа в света започна кампания за събиране на дарения, които да подпомогнат борбата с пандемията от коронавирус. Първата цел е събирането на 10 млн. долара, които Facebook обяви, че ще удвои, за да се включи в каузата. Средствата ще бъдат дарени на Световната здравна организация (СЗО) и използвани за проследяване на разпространението на вируса, разработването на ваксина, тестове и лечение, както и да се гарантира, че пациентите получават необходимите грижи. Сумата ще се разпредели към най-засегнатите държави и такива, които имат слаби здравни системи. Миналата седмица основателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви в публикация, че ще позволи на СЗО и да публикува неограничено безплатни реклами в мрежата.

В инициативата могат да се включат физически и юридически лица и фондации от цял свят, като дарят директно към организацията или през специално създадена за целта страница във Facebook. В Европа СЗО ще си партнира с Швейцарската фондация за филантропия (Swiss Philanthropy Foundation) за улесняване на събирането на средства. Към момента са събрани по-малко от половината - 4.3 млн. долара, от поставената първоначална цел от 10 млн. долара.

От платформата пишат, че към 12 март СЗО е изпратила защитни облекла на 57 държави и се очаква такива да бъдат доставени на още 28 страни. До 120 държави пък организацията е изпратила лабораторни консумативи. Не е посочено обаче нито кои са страните, нито какво количество материали са изпратени.

Интернет гигантът Facebook започва програма за подпомагане на малки фирми, чийто бизнес е засегнат от мерките за намаляване на разпространението на COVID-19. Компанията обяви, че ще отдели 100 млн. долара под формата на пари в брой и реклама в платформата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK